20:56 10.12.2024

Представлено результати поведінкового експерименту та опитування щодо безпеки громадського транспорту в рамках кампанії проти гендерно зумовленого насильства

3 хв читати
Представлено результати поведінкового експерименту та опитування щодо безпеки громадського транспорту в рамках кампанії проти гендерно зумовленого насильства

У Києві презентували результати спільної ініціативи Італійської агенції з питань співробітництва в галузі розвитку (AICS Kyiv), Лабораторії інноваційного розвитку Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні та Робочої групи з гендерних питань щодо "Гендерно зумовленого насильства в громадському транспорті України" в межах кампанії "16 днів активізму проти гендерно зумовленого насильства", повідомляє пресслужба ПРООН у вівторок.

У рамках ініціативи було проведено поведінковий експеримент, у якому запрошені актори розігрували в метро сцени під назвою "Нав'язливий пасажир" і "Звинувачення в зайнятому місці". У першій сцені чоловік намагався зав'язати розмову з жінкою, яка демонструвала, що не почувається через це комфортно. У другій чоловік заявив, що жінка зайняла "його" місце, і наполягав, щоб вона встала, навіть якщо поруч є вільні місця.

Метою експерименту було виявлення прихованих проблем, упередження і страхів людей, які стали свідками неналежної поведінки, а також відстеження реакції оточуючих на несправедливу поведінку.

У результаті вдалося з'ясувати, що гендерно зумовлене насильство найчастіше не терплять люди віком 40-45 років. Пасажири 14-20 років показали реакції збентеження, тривожності, розгубленості. У дівчат асоціальна поведінка викликає моральний осуд, їхня реакція щодо відстоювання своїх прав є впевненою та адекватною.

У рамках кампанії також провели опитування серед понад 1,2 тис. користувачів громадського транспорту. За його результатами, 20% респондентів іноді стикаються з проявами насильства. Понад 18% постраждали від невідповідної поведінки інших пасажирів один раз. Понад 20% пасажирів не дозволяють дітям до 12 років самостійно користуватися громадським транспортом. Щодо реакції на прояв насильства - 38% опитаних застосовували голос для припинення неналежних дій, 28% вирішили не помічати ситуацію. Лише 5,5% звернулися по допомогу до Нацполіції.

На запитання про те, чому респондент не втрутився в ситуацію, понад 15% відповіли, що втрутився хтось інший, ще 15% - що відчув/ла страх. Майже однакова кількість опитаних, близько 12%, відповіли, що ситуація не потребувала втручання, або ж респондент не знав/ла, як допомогти.

Серед найбезпечніших методів запобігання насильству респонденти виділили - зателефонувати на гарячу лінію "102" (57%), попросити про допомогу інших (37%), викликати медичну допомогу (37%). Понад 40% опитаних вважають, що за безпеку мають насамперед відповідати всі пасажири.

Як провідні чинники, що збільшують імовірність виникнення насильства, учасники опитування зазначили: недостатню освіту та культуру, натовп (перевантаження транспорту) та відсутність відеоспостереження.

Серед основних чинників, що можуть покращити рівень безпеки в громадському транспорті, респонденти назвали встановлення тривожних кнопок для виклику допомоги, впровадження постійного відеоспостереження у вагоні чи салоні, проведення навчань безпечних технік запобігання насильству.

Ініціативу реалізував Центр соціальних змін і поведінкової економіки у партнерстві з AICS Kyiv та Лабораторією інноваційного розвитку ПРООН за фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини (BMZ), Фонду розвитку Катару (QFFD) та Європейського Союзу.

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА