18:37 29.07.2024

Міносвіти впроваджує комплексну політику для повернення учнів до очного навчання "Школа офлайн"

4 хв читати
Міносвіти впроваджує комплексну політику для повернення учнів до очного навчання "Школа офлайн"

Міністерство освіти і науки впроваджує комплексну політику "Школа офлайн" для надання доступу до безпечної очної освіти, а також для підвищення якості дистанційного навчання.

"Школа офлайн" - комплексна політика Міністерства освіти і науки України, яка реалізується у співпраці з профільним віцепрем’єр-міністром Михайлом Федоровим. Її мета - повернути дітей до безпечного очного навчання, а там, де це неможливо, - створити умови для якісної та ефективної дистанційної освіти", - ідеться в повідомленні Міносвіти.

Зазначається, що наразі майже 1 млн дітей навчаються онлайн: близько 600 тис. в Україні, ще майже 400 тис. за кордоном, і дистанційне навчання - один із найбільших викликів для держави.

"Дистанційна освіта не дає змоги дітям соціалізуватися й розвивати м’які навички. Під час знеструмлень учні не можуть навчатися або ж зовсім не мають потрібних для уроків гаджетів. Також один із найважливіших аспектів - безпека. Неможливо проконтролювати, щоб усі діти, які навчаються онлайн удома, спускалися в укриття під час повітряних тривог", - поскаржилися в міністерстві.

Згідно з повідомленням, політика "Школи офлайн" містить п'ять основних компонентів, що враховують специфіку кожної категорії учнів і вчителів.

Зокрема, один із компонентів - це інфраструктурні рішення (укриття, автобуси та девайси).

"Укриття. Цього року держава виділяє субвенцію 2,5 млрд грн на побудову укриттів у прифронтових областях. Кошти розподіляють через систему DREAM: кожна громада може подати заявку на платформі, щоб отримати кошти на укриття. Зараз 57 проєктів уже отримали фінансування. Проте потреби значно більші, адже треба побудувати ще 165 укриттів у 8 прифронтових та прикордонних областях", - зазначили у відомстві.

Щодо автобусів, то там, де з безпекових причин неможливо збудувати укриття, громади закуповуватимуть автобуси, щоб підвозити дітей у безпечні місця для навчання.

У міністерстві заявили, що окремим завданням є девайси для учнів і вчителів, які не можуть повернутися до очного навчання.

Другий компонент політики "Школи офлайн" - це навчання за місцем перебування дитини.

"Діти, які були вимушені змінити місце проживання через дії країни-агресора, мають змогу навчатися в школі за місцем перебування. Це можливість соціалізуватися та інтегруватися до нової громади. Якщо ж школа за місцем проживання не має укриття чи вільних місць, то діти можуть продовжити навчатися дистанційно у своїй школі", - розповіли в міністерстві.

Третій компонент - перегляд мережі дистанційних шкіл, бо на сьогодні дистанційно навчаються різні категорії учнів, які відрізняються за потребами та навчальними програмами.

"Зокрема, діти за кордоном вчаться за подвійною програмою, діти на ТОТ — без постійного доступу до інтернету, діти на прифронтових територіях — без доступу до очної освіти. Тож учитель не завжди може надавати увагу кожному учню та застосовувати неформальні підходи під час уроків", - ідеться в повідомленні.

У зв'язку з цим, щоб створити комфортніші умови для учнів і вчителів, змінюється мережа дистанційних шкіл, зокрема, тепер мінімальна наповнюваність - 20 учнів у класі, а також наявність щонайменше одного класу для всіх років навчання: з 1 до 9 або з 5 до 11 класу (або з 8 до 11 - для ліцеїв).

Четвертий компонент - навчання дітей на тимчасово окупованих територіях.

"Для дітей, які перебувають на тимчасово окупованих територіях, запроваджують нові формати навчання. Зокрема, індивідуальний план навчання (педагогічний патронаж) або ж подальше навчання в дистанційному класі своєї школи, якщо безпекова ситуація дає змогу відвідувати заняття. Або ж разом з учителем перейти до іншого класу, якщо їхня школа тимчасово припиняє роботу. Для цього батьки мають написати заяву", - розповіли в Міносвіти.

П'ятим компонентом нової політики є діти за кордоном, які навчаються в місцевих школах і часто поєднують це з навчанням у рідному українському закладі, і відповідно отримують подвійне навантаження.

"Щоб уникнути цього, впроваджується українознавчий компонент. Це скорочена освітня програма, яка дає змогу зменшити навчальне навантаження на учнів. Діти зможуть очно навчатися в країні перебування та водночас дистанційно вчити українознавчі предмети. Зокрема, українську мову та літературу, історію України, захист України, географію тощо. Окрім цього, предмети з іноземних шкіл перезараховуватимуть", - ідеться в повідомленні.

Щодо вчителів, то для них запроваджується кадровий резерв - педагог отримуватиме середню зарплату і проходитиме навчання, щоб згодом повернутися до викладання у школі.

Крім того, буде передбачено можливість переходу в інший навчальний заклад за наявності вакансій.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

МЗС України закликає організаторів Zurich Film Festival не псувати репутацію показом пропагандистської стрічки Russians at War

Сибіга очолив оргкомітет із підготовки Конференції з відновлення України-2025 в Італії

Гендиректор УЧХ закликав українців Канади допомагати Україні

Через ворожі обстріли на Донеччині за добу поранено 10 осіб - ОВА

Посол ЄС вважає, що нинішня зима в Україні буде важчою за минулу, і розповіла про допомогу українському енергетичному сектору

ЄС уже спрямував EUR400 млн із заморожених росактивів на закупівлю українського озброєння, буде ще більше - посол Матернова

ВАКС оголосив у розшук нардепа Одарченка, обвинуваченого у спробі підкупу керівництва Мінвідновлення

ISW: Удари по об'єктах на території Росії можуть вплинути на наступальні операції по всьому театру воєнних дій

Спецслужби США: Іранські хакери надіслали вкрадену інформацію про передвиборчу кампанію Трампа штабу Байдена

Посол ЄС щодо процесу переговорів із Україною про вступ: Попереду на нас чекає ще довгий технічний шлях

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА