10:46 27.09.2023

Українські порти залишили 50 зі 100 суден заблокованих після повномасштабного вторгнення - моніторингова група

2 хв читати
Українські порти залишили 50 зі 100 суден заблокованих після повномасштабного вторгнення - моніторингова група

В українських портах станом на 26 вересня залишалася лише половина зі 100 суден, що були заблоковані після початку повномасштабного вторгнення, повідомив керівник Моніторингової групи санкцій і свободи судноплавства Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко у фейсбуці.

"Станом на 26 вересня зі 100 суден, що були заблоковані в українських портах на 24 лютого 2022 року, залишаються 50 суден: 29 з них – в портах Миколаївської області, 14 – в Херсоні, 5 – в Маріуполі. В портах Одеської області з різних причин залишаються два морських судна з числа 41, що були блоковані 24 лютого", - зазначено в повідомленні.

Зазначається, що з 50 суден 15 належать судновласникам із країн ЄС (Греції - вісім, Мальти - три, по одному судну Болгарії, Німеччини, Естонії, Данії), 14 - судновласникам із Туреччини, вісім - з України.

Серед інших судновласників, чиї судна заблоковані в українських портах, - компанії з Норвегії та Китаю, Великої Британії, Чорногорії, Бангладеш, Маршаллових островів, Лівану, Єгипту, Сінгапуру.

У порту "Чорноморськ" залишається і балкер EMMAKRIS III, який було затримано в липні 2022 року на вимогу Генпрокуратури в межах розслідування щодо його російського власника, повідомляється в тексті оновленої бази заблокованих суден моніторингової групи Інституту Чорноморських стратегічних досліджень і редакції BlackSeaNews.

На момент початку повномасштабного вторгнення в морських торговельних портах на Чорному та Азовських морях, окрім окупованого Кримського півострова, перебували 100 комерційних суден (без урахування суден портового флоту). Судна не змогли залишити портів в умовах морської блокади з боку РФ. 34 зі 100 суден належали компаніям-судновласникам із країн ЄС (21 - Греції), ще 24 - судновласникам із Туреччини.

"Більшість суден прийшли під завантаження до українських портів буквально за день-два до початку повномасштабної війни. Частина суден на той момент перебувала в ремонтах на відповідних судноремонтних заводах у портах Чорноморська та Херсона", - уточнюють у звіті моніторингової групи.

Раніше речник Військово-Морських сил Збройних сил України Дмитро Плетенчук повідомив, що, за останніми даними, з Одеських портів за тимчасовим гуманітарним коридором вийшло вже сім суден.

У ВМС ЗСУ наголосили, що наразі небезпека в Чорному морі є саме через авіацію та ракетне озброєння. Водночас корабельні угруповання ворог уже не заводить до акваторії, оскільки боїться їх знищення.

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Феросплавні заводи розглядають можливість запуску підприємств після простою з жовтня 2023 року

НБУ в п'ятницю опустив офіційний курс гривні ще на 17 коп. - до 39,72 грн/$1

Акціонери ПФТС схвалили і збільшення СК вдвічі, і можливу здачу ліцензії, біржа розраховує на діалог з регулятором

Кабмін виділив майже 7,2 млрд грн на відновлення енергосистеми України - Шмигаль

Інфляція в Україні у квітні 2024 р. знизилася до 0,2%, у річному виразі збереглася на рівні 3,2% - Держстат

Шмигаль: Ситуація в енергетиці зараз одна з найскладніших, іще раз закликаю до економії

Для бізнесу та промисловості Києва з 18:00 п'ятниці до 07:00 суботи запроваджуються обмеження споживання електроенергії

Час обмеження потужності енергопостачання для промисловості збільшився більш ніж удвічі

Сольський підбив підсумки за основними напрямами фінансування агросектору у 2022-2024 роках

"Епіцентр" фіксує зростання попиту на зарядні станції в 4,5 раза і готовий до можливого стрибка запитів на генератори

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА