12:26 18.06.2024

Президент підписав закон, що змінює умови функціонування ринку ОСЦПВ

2 хв читати
Президент підписав закон, що змінює умови функціонування ринку ОСЦПВ

Президент України Володимир Зеленський 17 червня підписав закон про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПВ), який Верховна Рада ухвалила в цілому 21 травня 2024 року, повідомляється на сайті парламенту.

Як повідомлялося, законопроєкт №8300 Верховна Рада України ухвалила в першому читанні 12 січня 2023 року. Його авторами є голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев й 11 народних депутатів.

Закон поступово підвищує розміри страхових сум (максимальних розмірів страхової виплати) до розмірів, установлених у країнах Європейського Союзу, закріплює швидке здійснення гарантійних виплат потерпілим особам за страховиків-банкрутів (60 днів).

Документ розширює можливість перевірки наявності поліса ОСЦПВ, зокрема Національною поліцією у випадках нагляду за дорожнім рухом (зокрема, шляхом автофіксації), Державною прикордонною службою України в місцях здійснення прикордонного контролю незалежно від приналежності та місця реєстрації транспортного засобу. Крім того, "Укртрансбезпека" тепер перевірятиме наявність "автоцивілки" під час здійснення державного нагляду (контролю).

Вводиться також вільне ціноутворення договорів страхування, тобто страхові компанії отримують право самостійно встановлювати ціни за відповідним страховим продуктом й індивідуально для кожного клієнта. Це дасть змогу ринковим методом надавати більш якісні послуги для кінцевих споживачів. Новацією також є скасування франшизи в договорах ОСЦПВ.

Крім іншого, закон змінює умови для пільгової категорії громадян шляхом введення 50%-ї знижки на один поліс ОСЦПВ для всіх категорій пільговиків.

Запроваджується пряме врегулювання збитків для всіх страхових компаній, що здійснюють ОСЦПВ. Така система дає змогу ефективніше проводити розрахунки страхового відшкодування.

Нарахування страхової виплати здійснюватиметься без урахування зношеності автомобіля. До того ж страхові компанії стимулюватимуть клієнтів до проведення виплат одразу на СТО.

Згідно з новим законом, страховик зобов'язаний надати три варіанти СТО в межах 150 км від місця проживання потерпілого. Якщо ТЗ "за гарантією", то на вимогу потерпілого має бути визначено авторизований сервісний центр відповідного виробника. У разі відмови потерпілої особи від здійснення оплати на СТО, таку виплату здійснює страховик або МТСБУ на банківський (платіжний) рахунок потерпілої особи.

Крім того, документ скасовує ліміт страхового відшкодування за "європротоколом", який нині становить 80 тис. грн. Тепер він буде в межах страхової суми, якщо НБУ не встановить максимальних розмірів виплати.

Згідно з перехідними положеннями до закону, всі вищезазначені норми набувають чинності з 1 січня 2025 року.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Італія внесе EUR13 млн у Фонд підтримки енергетики України

МВФ погіршив прогноз росту ВВП України у 2025р на 0,5 в.п. – до 2-3%

Україна та МВФ досягли домовленості щодо сьомого перегляду програми EFF

Запаси газу в ПСГ у кінці лютого досягли історичного мінімуму – ексміністерка енергетики

За рік програми "Зроблено в Україні" понад 50 тис. підприємств і підприємців отримали держпідтримку - Шмигаль

Темпи експорту зерна в лютому на 2 млн тонн відстають від торішнього показника - Мінагрополітики

До мінімального акцизного податкового зобов’язання щодо сигарет з 1 квітня застосовуватиметься коефіцієнт 1,1

Мінфін не продовжить перехід на впровадження нових вимог до фіскальних чеків попри заклики бізнесу

Київський завод "Росинка" відновлено за $2 млн, він розпочне роботу в травні 2025р.

Частка зерна та олії в структурі експорту "Кернелу" до ЄС через втрату ринку Китаю зросла удвічі

РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА