Необхідність підписання транспортної угоди між Нафтогазом і Газпромом пов'язана з відмовою російської компанії брати на себе регуляторні ризики

Необхідність підписання транспортної угоди між НАК "Нафтогаз України" і ПАТ "Газпром" пов'язана з відмовою російської компанії брати на себе українські законодавчі та регуляторні ризики, повідомив виконавчий директор НАК "Нафтогаз України" Юрій Вітренко.
"Навіщо потрібен Нафтогаз між Газпромом і оператором? Річ у тім, що Газпром не готовий працювати за стандартним договором і брати на себе всі ризики українського законодавства і регулювання, особливо ризики змін у нормативно-правовій базі, які можуть відбуватися щодня. Нафтогаз більш пристосований до таких ризиків, оскільки це національна компанія, акціонером якої є український уряд", - написав він на своїй сторінці в Фейсбук.
За його словами, угода про організацію транзиту між НАК і Газпромом буде укладена на п'ять років, з певними обсягами, під які Нафтогаз забронює потужності у оператора газотранспортної системи України.
"За ці потужності Газпром гарантовано повинен заплатити Нафтогазу, а Нафтогаз потім оператору. В угоді між Газпромом і Нафтогазом буде заздалегідь визначений тариф. І вона буде укладена з міжнародного права і з міжнародним арбітражем", - зазначив Вітренко.
Зі свого боку, угода між НАК і ОГТСУ буде стандартним договором на транспортування і тарифами, які затверджуються українським регулятором.