Асоціація "Укртеплокомуненерго" пропонує запровадити порядок автоматичного коригування тарифів на тепло до цін на енергоносії
![Асоціація "Укртеплокомуненерго" пропонує запровадити порядок автоматичного коригування тарифів на тепло до цін на енергоносії](https://media.interfax.com.ua/media/thumbs/images/2018/10/S7nC1pONyQCI.jpg)
Асоціація "Укртеплокомуненерго" (УТКЕ) пропонує запровадити порядок автоматичного коригування тарифів на теплову енергію залежно від змін тарифів на енергоносії та їхній розподіл, а також низку інших заходів, які дадуть змогу забезпечити фінансову стабілізацію підприємств теплокомуненерго (ТКЕ)
Як зазначила асоціація в своєму прес-релізі в четвер, ухвалення Верховною Радою 14 липня законопроекту №3508-д про реструктуризацію боргів на ринку природного газу є лише одним із кроків до фінансової стабілізації теплопостачальної галузі.
"Це важливий, а головне - нагально необхідний крок для порятунку централізованого теплозабезпечення українських міст. Але це лише початок. Щоб підприємства теплопостачання могли працювати в ринкових умовах і забезпечити стабільне проходження опалювального сезону, на сьогодні недостатньо лише реструктуризувати борги та списати штрафні санкції", - йдеться в прес-релізі.
На думку "Укртеплокомуненерго", необхідно вжити заходів для недопущення повторення ситуації з накопиченням мільярдних боргів. Перелік таких заходів було раніше викладено у зверненні асоціації до Ради національної безпеки і оборони (РНБО) України.
Як повідомлялося, асоціація пропонує внести зміни до закону про теплопостачання в частині заборони відключення об'єктів ТКЕ від енергопостачання в опалювальному періоді та можливості автоматичного коригування тарифів у разі зміни цін на енергоносії, а також розробити порядок автоматичного коригування розміру тарифу на теплову енергію при зміні цін на енергоносії та їхній розподіл.
В УТКЕ вважають також за необхідне встановити паритетну відповідальність, яка може застосовуватися постачальниками природного газу, зокрема НАК "Нафтогаз України" та її дочірніми компаніями, операторами газорозподільних мереж і постачальниками електричної енергії, до підприємств теплопостачання, з розміром санкцій, які підприємства ТКЕ можуть застосовувати до своїх споживачів-боржників.
УТКЕ закликає закріпити на законодавчому рівні умови оплати ТКЕ за енергетичні ресурси лише на умовах 100%-ї післяплати, а також терміново скасувати порядок нарахування штрафних санкцій на подвоєну суму боргу.
Ще один із запропонованих заходів - внести зміни до правил постачання природного газу в частині встановлення для ТКЕ передоплати та нарахувань штрафних санкцій за порушення, за які ТКЕ не можуть відповідати, зокрема пов'язані з погодними умовами.
В асоціації також вважають за необхідне "терміново створити при РНБО робочу групу для внесення змін до дискримінаційного договору постачання природного газу, запропонованого ТКЕ, ГК "Нафтогаз Трейдинг".
Як стверджують в УТКЕ, збереження постачання газу на нинішніх умовах може призвести до зростання тарифу на тепло в Україні на 15-40% залежно від міста.
Як повідомлялося, Верховна Рада України 14 липня ухвалила в цілому законопроект №3508-д "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу", який передбачає реструктуризацію заборгованості підприємств теплокомуненерго за спожитий природний газ, списання штрафних санкцій і відшкодування різниці в тарифах.
За інформацією "Укртеплокомуненерго", документ дасть змогу реструктуризувати понад 50 млрд грн боргу підприємств ТКЕ за газ, компенсувати різницю на теплову енергію в сумі близько 30 млрд грн і списати понад 10 млрд грн нарахованих штрафних і фінансових санкцій НАК "Нафтогазом України".
Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту, загальний борг теплопостачальних і теплогенерувальних організацій за спожитий газ на 1 квітня 2021 року становив понад 58 млрд грн, зокрема 8 млрд грн - пені і штрафи. Водночас зазначалося, що заборгованість, яка була утворена після 1 липня 2016 року і яка не підлягає реструктуризації за раніше ухваленим законом №1730, становить близько 40 млрд грн та є об'єктом нарахування штрафних санкцій, що заборонені до включення до тарифів і, відповідно, не мають джерел погашення. Отже, законопроект передбачає, зокрема, перенесення розрахункової дати з 1 липня 2016 року на 1 травня 2021 року.
У документі пропонується на законодавчому рівні закріпити шляхи і механізми урегулювання боргів підприємства ТКЕ шляхом проведення взаєморозрахунків із залученням коштів держбюджету, реструктуризації залишків непогашеної заборгованості, списання пені, штрафних та фінансових санкцій, нарахованих на заборгованість, що підлягає урегулюванню згідно з законом, за умови погашення тіла боргу, йдеться в пояснювальній записці.