Перевізники просять відкласти на кінець 2019 р. термін упровадження нових норм техогляду транспортних засобів

Державна регуляторна служба (ДРС) звернеться до Міністерства внутрішніх справ (МВС), Мінінфраструктури та Кабінету Міністрів України з проханням відкласти набуття чинності норм постанови уряду від 23 січня 2019 року, згідно з якою з 1 травня поточного року впроваджується нова процедура обов'язкового техогляду комерційних транспортних засобів, і провести комплексну дерегуляцію цієї сфери, повідомила глава служби Ксенія Ляпіна.
Згідно з інформацією на сайті ДРС, таку резолюцію служба затвердила на засіданні 14 березня за участю автоперевізників, які звернулися з відповідним проханням.
"З метою унеможливлення зупинки комерційних транспортних засобів українських перевізників та запровадження реального перехідного періоду перевізники просять звернутися до міністерств і Кабміну з пропозицією перенести термін введення в дію норм постанови на кінець поточного року та внести зміни до неї, спрямовані на гармонізацію українського законодавства із нормами щодо проведення техоглядів у країнах-членах ЄС", - наводяться на сайті ДРС слова першого віце-президента ГО "Український транспортний союз" Володимира Баліна.
На думку автоперевізників, ця постанова значно погіршить ситуацію на ринку проведення обов'язкового техогляду. Вони, зокрема, зазначали, що велика кількість суб'єктів обов'язкового технічного контролю (ОТК), які отримали право на роботу, не відповідає встановленим вимогам, а в Миколаївській і Кіровоградській областях вони взагалі відсутні. А суб'єкти ОТК, у свою чергу, скаржаться на тривалу й непрозору процедуру отримання свідоцтва про акредитацію, перевірки документів і внесення до реєстру.
"Потрібно переглянути всі постанови, які діють, зокрема, з 2012 року і які, виходячи з контексту дискусії, застарілі та не відповідають законодавству, стандартам прозорих зрозумілих процедур, створюють корупційні ризики та колапс на ринку. Тобто необхідно терміново здійснити дерегуляцію цього сектора", - підсумувала К.Ляпіна.
Згідно з постановою від 23 січня 2019 року, зокрема, процедура обов'язкового проходження техогляду автобусами, вантажівками, автомобілями таксі має супроводжуватися фотофіксацією. Крім того, автомобіль, який успішно пройшов процедуру техогляду, повинен мати самоклейку мітку радіочастотної ідентифікації.