АМКУ в червні розглянув 464 скарги на держзакупівлі, зупинив 8 тендерів

Колегія Антимонопольного комітету (АМКУ) в червні розглянула 464 скарги на публічні закупівлі, 307 з яких задоволено повністю або частково, відмовлено в розгляді в 121 випадку, вісім тендерних процедур було скасовано, повідомив голова комітету Юрій Терентьєв.
"За 464 розглянутих скарг вісім тендерних процедур було скасовано. При цьому в червні-2017 колегія скасувала 12 процедур, розглянувши загалом 322 скарги. Це непорівнянні значення. Тому заяви про те, що АМКУ системно скасовує тендерні процедури, не відповідають реальності: скасовують процедуру за наявності порушень, які неможливо виправити", - сказав він під час прес-брифінгу 10 липня.
Ю.Терентьєв наголосив, що більшість скарг надходить без належної оплати - з 702, що надійшли в червні, без оплати надійшло 120.
При цьому він зазначив, що скарги стають більш обґрунтованими, частка тих скарг, яким колегія відмовляє, скорочується.
Серед замовників лідером за кількістю скарг залишаються суб'єкти, пов'язані з "Укрзалізницею", - Центр забезпечення виробництва (31 скарга), філія "Пасажирська компанія" (24), а також по 17 скарг надійшло на Службу автомобільних доріг у Львівській області та Міністерство оборони України.
"Лідером серед скаржників стало підприємство "Полтавабудцентр" (23 скарги). Воно - серед найактивніших скаржників у травні. Розгляд за заявами цієї компанії триває також у липні. Але якщо у травні "Полтавабудцентр" заперечувало тендери в Одеській області, то географія розширилася - наразі це Чернівецька, Сумська, Харківська, Полтавська, Хмельницька області", - зазначив Ю.Терентьєв.
Найбільш типові помилки в діях скаржників залишаються однаковими: вони не оскаржують дискримінаційні вимоги до тендерної документації вчасно. "Коли вже відбувається оцінка поданих пропозицій, пізно апелювати до того, що вимоги дискримінаційні. А ось помилки замовників постійно змінюються", - пояснив він.