Інтерфакс-Україна
13:13 11.07.2016

АМКУ визнав монополізм "Київстар" на дзвінках абонентам фіксованого зв'язку й рекомендував знизити тарифи

2 хв читати
АМКУ визнав монополізм "Київстар" на дзвінках абонентам фіксованого зв'язку й рекомендував знизити тарифи

Частка провідного українського оператора мобільного зв'язку "Київстар" на ринку послуг зі здійснення абонентами своєї мережі вихідних дзвінків на номери абонентів фіксованого зв'язку України перевищує 35% і компанія не змогла довести, що відчуває на цьому ринку значну конкуренцію, визначив Антимонопольний комітет України (АМКУ).

"Дії АТ "Київстар" щодо встановлення на економічно необгрунтованому рівні тарифів на послугу зі здійснення вихідних дзвінків на номери абонентів фіксованого зв'язку України в розмірах 1,75 грн/хв і 1,50 грн/хв містять ознаки порушення... у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку послуг зі здійснення вихідних дзвінків на номери абонентів фіксованого зв'язку України", - зазначено в рекомендації АМКУ для "Київстар" від 30 червня 2016 року, повністю опублікованій на сайті відомства.

Комітет зазначив, що "Київстар" не надав розмірів планових витрат, безпосередньо пов'язаних саме з наданням послуги із здійснення вихідних дзвінків на номери операторів фіксованого зв'язку України.

АМКУ також зазначив, що тарифи на відповідну послугу в інших компаній-операторів значно нижчі: тарифи ТОВ "Лайфселл" становлять до 0,60 грн/хв з урахуванням ПДВ та збору до Пенсійного фонду, а тариф ПрАТ "МТС Україна" - 0,50 грн з ПДВ та збором до Пенсійного фонду.

"Тобто такі послуги надзвичайно схожі як за переліком технічних засобів, які беруть участь в технологічному процесі, так і за їхньою собівартістю. Дії "Київстар" у вигляді застосування цін на дзвінки абонентів на мережі фіксованого телефонного зв'язку більш ніж удвічі перевищують рівень цін на мережі рухомого зв'язку, можуть призвести до нехтування інтересів споживачів", - підкреслив АМКУ.

Рекомендації Комітету підлягають обов'язковому розгляду, про результати якого "Київстар" має повідомити АМКУ в 30-денний термін від дня їх отримання.

"Київстар" - український оператор телекомунікацій, надає послуги зв'язку і передачі даних на основі широкого спектра мобільних і фіксованих технологій, зокрема 3G. Послугами оператора користуються 25,3 млн абонентів мобільного зв'язку і близько 814 тис. клієнтів фіксованого Інтернету.

"Київстар" у січні-березні 2016 року збільшив показник EBITDA на 43% порівняно з аналогічним періодом 2015 року - до 1,83 млрд грн, а його чистий операційний дохід оператора зріс на 12% - майже до 3,5 млрд грн.

Національна комісія, що здійснює держрегулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ), з 1 жовтня знизила ставку інтерконекту між мережами з 0,36 грн/хв до 0,23 грн/хв та анонсувала подальше зниження цієї ставки. "Київстар" розкритикував це рішення регулятора, тоді як найбільший оператор фіксованого зв'язку "Укртелеком" підтримав, заявляючи про завищені ставки "Київстару" на дзвінки абонентам фіксованого зв'язку.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА