Україна не зможе залучити іноземного інвестора в ГТС без відділення від ПСГ
Україна не зможе залучити іноземного інвестора в управління газотранспортною системою (ГТС) без її відділення від підземних сховищ (ПСГ), вважають у НАК "Нафтогаз України".
"Західні компанії зацікавлені у бізнесі транспортування газу, а не в розвитку сегмента зберігання газу, на сьогодні збиткового і в Україні, і в Європі (через надлишок пропозиції газу, звуження спреда між цінами на газ взимку та влітку)", - йдеться в презентації, присвяченій реформуванню НАК, яку оприлюднено на сайті компанії.
У "Нафтогазі України" зазначили, що сегмент зберігання газу в 2014 році приніс збиток у розмірі 3 млрд грн (проти 0,7 млрд грн роком раніше) за МСФЗ.
"Вартість наших ПСГ (найбільших в Європі) - дуже велика, а інвестори не зацікавлені здійснювати значні капіталовкладення в цей сегмент - тому що бізнес збитковий, немає стратегії його розвитку, а "Газпром" блокує інтерконектори", - резюмують у компанії
Водночас у НАК упевнені, що залучення інвестора в управління ГТС є життєво важливим - це дасть шанс завантажити систему роботою, вдосконалити її та привести роботу до стандартів прозорості.
У компанії пропонують визначити оператором ГТС нову компанію - ПАТ "Магістральні газопроводи України", яка працюватиме в структурі Фонду держмайна та експлуатуватиме інфраструктуру на правах господарського відання. У свою чергу ПСГ, на думку НАК, мають залишитися в "Укртрансгазі", який надалі належатиме "Нафтогазу України".
"Розподіл діяльності з транспортування та зберігання природного газу є загальноєвропейською практикою, 2/3 операторів газосховищ відокремлені від операторів ГТС. Лише у чотирьох європейських країнах оператори ПСГ не відокремлені від операторів ГТС", - резюмували в НАК.
Як повідомлялося, міністр енергетики та вугільної промисловості України Володимир Демчишин виступає категорично проти розподілу ГТС і ПСГ, хоче повернути "Укртрансгаз" в управління свого відомства.