У нових електронних паспортах передбачена можливість внесення додаткових даних

У паспорті громадянина України нового зразка у вигляді пластикової ID-картки передбачена можливість внесення додаткових даних у майбутньому, повідомив в. о. голови Державної міграційної служби (ДМС) Максим Соколюк.
"Ми запланували цей документ на майбутнє. Документ видається на десять років", - сказав М.Соколюк під час вручення перших паспортів у вигляді ID-картки 16-річним громадянам України в Кабінеті Міністрів у понеділок.
Присутній на церемонії прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк роз'яснив, що в електронний чіп на новому документі буде можливість внести електронний цифровий підпис, різноманітні індивідуальні коди громадян - платника податків, пенсійний код тощо.
"Тобто буде один-єдиний документ, яким ви зможете ідентифікувати себе й отримувати послуги від держави, - зокрема через Інтернет, у тому числі через електронний підпис, і не чекати в черзі на манну небесну", - сказав А.Яценюк.
Як повідомлялося, раніше М.Соколюк заявляв, що паспорт у вигляді пластикової картки є самостійним документом і не завжди потребує зчитування з нього додаткової інформації. Ті ж служби, яким ця інформація знадобиться, буде забезпечено відповідними пристроями. В ID-картці використовується безконтактна технологія зчитування інформації, вона не є новою і масово використовується в смартфонах, планшетах та інших сучасних пристроях.
У разі ж відсутності необхідних пристроїв зчитування в різних установах передбачена можливість видачі додаткових довідок. Законом не передбачено нанесення на картку місця реєстрації, і у разі, якщо її вимагатимуть, наприклад, у поліклініці, то передбачена добровільна видача довідки про місце проживання в паперовому вигляді.
За словами М.Соколюка, такий захід є тимчасовим - до моменту появи зчитувальних пристроїв в усіх установах, що працюють із громадянами.