Трендом зимового сезону в Україні стане бронювання готелів в останній момент - експерти
Українці поточного зимового сезону бронюватимуть готелі в останній момент через невизначеність, пов'язану з пандемією COVID-19, вважають учасники ринку гостинності України.
"Трендом зимового сезону стане бронювання готелів в останній момент, оскільки ситуація з пандемією COVID-19 є важкопрогнозованою", - зазначив власник готельно-ресторанного комплексу "Стара Правда" (Яремче, Буковель) Тарас Тустанівський під час онлайн-круглого столу "Як готелі виживають під час кризи".
На думку директора з продажу та маркетингу мережі Premier Hotels and Resorts Валерії Секісової, готельний ринок України потребує підтримки держави, оскільки в 2021 році відновлення ринку очікувати не слід.
"Найбільше постраждали від коронакризи готелі в містах. Зокрема, влітку завантаження столичних готелів рівня 4-5 зірок становило в середньому на 55% менше, ніж у 2019 році. Ще нижче воно було у готелів рівня 3 зірки. На 40% знизилося завантаження готелів Дніпра, на 50% - Полтави", - зазначила вона.
За оцінкою гендиректора Vertex Hotel Group і президента Української асоціації готелів та резортів (UHRA) Ірини Седлецької, український туристичний ринок відновиться до рівня 2019 року не раніше, ніж через 2,5-4 роки, тому сьогодні потрібно зосередити увагу на внутрішньому ринку, а також підтримці готельного сектора.
"У середньому більшість готелів у 2020 році отримали 30-40% від обсягу продажу 2019 року. Середнє завантаження становило 27% за необхідних 30% завантаження для беззбиткової роботи. Це означає, що готелі змогли перебудуватися, щоб не отримувати дотацій від власників. На 2021 рік прогноз - не більше ніж 60% завантаження і доходів від рівня 2019 року, залежно від того, як швидко відновлюватимуться заходи в Україні та міжнародне транспортне сполучення", - зазначила вона.
За словами Тустанівського, літній сезон (за винятком травня-червня) був досить удалим для готельєрів Карпатського регіону. Так, у багатьох готелях заповнюваність становила понад 50-70%, але в червні на заповнюваність вплинув негативний фактор погоди і негативного інформаційного поля навколо регіону. Коронокриза, на думку Тустанівського, призвела до позитивних процесів у вигляді "об'єднання готелів та готельєрів, які до цього не бачили сенсу в таких кроках".