Виробники споживчих товарів шукають способи замінити пластикову упаковку на паперову
Компанії-виробники споживчих товарів все частіше замінюють пластик паперовою упаковкою, але при цьому стикаються з труднощами у спробі захистити продукти від цвілі та вологості.
Скорочення пластикових відходів становить серйозну проблему для виробників продуктів харчування, напоїв, чистячих спреїв та засобів особистої гігієни, оскільки вони стикаються з нормативними вимогами та пильною увагою з боку споживачів. У відповідь на це такі компанії, як Nestle і Unilever, переходять на паперову упаковку як альтернативу пластику, який важко переробляється.
Керівники компаній говорять, що обирають папір, тому що він виробляється з біомаси - відновлюваного джерела - і його легко переробити, у той час як споживачі не плутаються, у якій контейнер його викидати. Папір і картон все частіше замінюють пластикові соломинки, пакети, лотки для фруктів і целофан для упаковки пляшок.
За прогнозами, ця тенденція зростатиме, особливо в Європі, де вводиться нові нормативи для обмеження пластикових відходів, зокрема податок у Великій Британії на пластикові пакети. За оцінками швейцарського фінансового холдингу UBS, паперова упаковка може зайняти 11% ринку пластикової упаковки в Європі - вартістю майже $9,4 млрд - у період між 2021 і 2031 роками у таких секторах, як продукти харчування, напої та засоби особистої гігієни. У світовому масштабі за цей проміжок часу папір може зайняти частку ринку вартістю $38,7 млрд.
Тим часом у папера є серйозні недоліки. Він не має захисних властивостей, які зберігають продукти харчування свіжими, тобто він не здатний замінити пластик, який використовується для упаковки чіпсів, дитячого харчування та деяких інших товарів, що найважче переробляється.
"Пластик дуже зручний. Він водостійкий, жиростійкий, легко запечатується, - заявив Патрік Лінднер, керівник відділу інновацій в американській пакувальній компанії WestRock зі штаб-квартирою в Атланті, слова якого наводить газета The Wall Street Journal. - Надати паперу характеристики пластика - це величезне технологічне завдання".
Одна з технологій, яку наразі розвивають - використання паперу з поліетиленовим покриттям, щоб зробити його стійким до кисню, рідин, вологості та жирів. Однак, надання паперу властивостей пластика може ускладнити його переробку.
Компанія Nestle, найбільший у світі виробник упакованих продуктів харчування, почала використовувати папір із поліетиленовим покриттям замість того, що поєднував у складі пластик та алюміній, для батончиків Yes! і какао-порошку Nesquik. Це покриття, хоч і пластикове, розчиняється у процесі переробки, говорить глава інституту Nestle із упаковки Герхард Нідеррейтер.
Однак, вона все ще використовує багатошарову упаковку, яка містить пластик, для таких продуктів, як розчинна кава або дитяче харчування, зберігання яких є складнішим процесом. Nestle поки що не знайшла таку технологію, яка забезпечувала б достатній захист від кисню та вологи і не допускала б втрату поживних речовин.
Минулого року нідерландська Unilever почала продавати товари своєї марки Carte d'Or у паперовій упаковці з покриттям із кукурудзяного крохмалю, щоб зберегти морозиво в умовах холоду та вологи. Цю картонну упаковку можна переробляти на целюлозно-паперових комбінатах і компостувати на підприємствах, стверджує компанія.
Тим часом поки що ці перетворення обмежуються окремими позиціями і лише деякими країнами.
Керівники компаній заявляють, що термін придатності і клімат є великими перешкодами для ширшого використання паперу. Так, відносно помірна вологість і температури в Європі сприятливіші для паперової упаковки, ніж у деяких районах Азії та Африки, говорить Нідеррейтер.
У свою чергу виробники пластика стверджують, що папір становить загрозу для довкілля, і його виробництво вимагає більше ресурсів. Проблема збезлісення, яка залишається приводом для занепокоєння, може посилитися, якщо виробники використовуватимуть папір у промислових масштабах.
Одна з альтернатив поліетиленовому покриттю - пластикові вкладиші, які легко знімаються. Ірландська компанія Smurfit Kappa Group, яка розробила цей вид упаковки, стверджує, що використання поліетиленового покриття може призвести до зростання обсягу відходів.