Допомога ЄС у транспортному розвитку річки Дніпро
Едвін Лок, Керівник проєкту ЄС "Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро"
Матеріал підготовлений в рамках Проєкту ЄС "Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро" проведено низку інтерв’ю про річкові перевезення з ідейними лідерами, з метою обговорення питань щодо майбутнього розвитку сектору внутрішнього водного транспорту в Україні. Інтерв’ю провела Рамона Лупу, Експерт ЄС з комунікацій.
Незліченна кількість знищених життів, тисячі зруйнованих будинків, кілька сотень шкіл, перетворених на руїни, безліч розбомблених мостів, доріг, електростанцій, у тому числі залізнична інфраструктура та промисловість. Для українців це не просто статистика. Це їхнє повсякденне життя. В умовах війни, розпочатої Росією проти України, яка має руйнівний вплив на залізничну та автомобільну інфраструктуру країни, внутрішнє судноплавство може додатково активно використовуватися для перевезення таких товарів, як зерно та залізо. Допомога ЄС Проєкту «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро» та Міністерству інфраструктури, які тісно співпрацюють з 2019 року, спрямована на підтримку зусиль України в реформуванні внутрішнього водного транспорту та зміцненні сектору внутрішнього судноплавства. Щоб допомогти оцінити поточну ситуацію та майбутню політику ЄС щодо підтримки сектора, поспілкуємося з керівником Проєкту Едвіном Локом. Я рада бачити Вас знову, Едвіне. У рамках надання допомоги, цього року розпочато другу фазу Проєкту «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро», чи не могли б Ви детально розповісти про плани Проєкту щодо підтримки сектору в таких питаннях, як розвиток ринку, цифровізація сектору, розумне планування судноплавства, а також підвищення адміністративної спроможності Міністерства інфраструктури та відповідних органів сфери внутрішніх водних шляхів.
- Едвін Лок: Дякую, Рамона. Дуже добре, що ми можемо продовжити роботу нашого невеликого проєкту внутрішнього водного транспорту в Україні ще на рік. У рамках другої фази, так би мовити, ми маємо намір надавати допомогу Мініфраструктури та державним установам у впровадженні директив Європейського Союзу, які регулюють сектор внутрішнього водного транспорту. Задля цього, ми проводимо практичні тренінги згідно нашої програми розбудови спроможності для Міністерства та відомств, таких як Морська Адміністрація, Регістр судноплавства України. Безумовно, ми спробуємо підготувати сектор внутрішнього водного транспорту до майбутнього, коли росіяни покинуть територію України, зокрема, розробимо план цифровізації внутрішнього водного транспорту та забезпечимо впровадження розумного судноплавства, для цього буде розроблено дорожню карту. Безперечно, річки знову стануть судноплавними для імпорту та експорту, ми сприятимемо просуванню сектора внутрішнього водного транспорту, і спостерігатимемо за розвитком ринку, щоб ми могли створити систему спостереження за ринком. Саме цими завданнями ми будемо займатися наступного року. Що стосується флоту, найважливішим загальним викликом для цього виду транспорту є інтеграція сучасних технологій у концепцію суден, з метою забезпечення оптимальних характеристик з огляду споживання енергії, безпеки та впливу на навколишнє середовище. Нещодавно визначені стандарти створюють оптимальні умови для сталого розвитку флоту. Для України необхідність модернізації свого флоту та реінвестування в потужності, а також узгодження зі стандартами ЄС, стануть економічною передумовою для життєздатних інвестицій. Щойно українські сертифікати будуть визнані на рівні Європейського Союзу, український сертифікований флот відповідатиме найважливішим умовам щодо суден, які працюють на території Європейського Союзу.
У нинішніх несприятливих умовах є очевидним, що реструктуризація та модернізація сектору внутрішнього водного транспорту України є обов’язковими. Тому країна поступово приводить свої стандарти та процедури у відповідність до тих, що діють в ЄС. Чому імплементація європейських директив в українське законодавство є актуальною як для судноплавних компаній, так і для персоналу внутрішнього водного транспорту? І яка підтримка ЄС у імплементації таких директив?
Якщо Ви бажаєте дізнатися більше, дивіться продовження інтерв’ю тут!
Чекаємо на Ваші відгуки на сторінці у facebook.com/dniprotransportdevelopment або на сайті https://iwt-ukraine.com.ua