17:24 22.07.2021

Зростання тарифів на залізничні вантажоперевезення збільшить навантаження на автотранспорт і дорожню інфраструктуру - думка

2 хв читати

 Зростання залізничних тарифів на вантажні перевезення може збільшити навантаження на автомобільний транспорт і дорожню інфраструктуру, а також підвищити ціни на кінцеві продукти у сферах енергетики та будівництва.

Таку думку висловили представники профільних сегментів бізнесу на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна".

"Укрзалізниця" як монопольний перевізник укотре просто підвищує тарифи. Що це означатиме для цементної галузі: по-перше, зростуть ціни на перевезення вугілля, по-друге, зростуть ціни на перевезення сировини і доповнень до цементу. По-третє, зростуть ціни безпосередньо на кінцевий продукт для споживача", - сказала виконавчий директор Асоціації виробників цементу України ("Укрцемент") Людмила Кріпка.

За попередніми підрахунками асоціації, таке підвищення тарифів вплине і на собівартість цементу, і на кінцевий продукт для споживача приблизно на 5-8%, що, у свою чергу, збільшить вартість об'єктів будівництва.

При цьому Кріпка зазначила, що очікуваного доходу від підвищення тарифів "Укрзалізниця" може не отримати через переведення логістики підприємств у сегмент автоперевезень.

"У результаті "Укрзалізниця" доходи не отримає, але зросте навантаження на автомобільні перевезення", - сказала вона.

Із таким прогнозом солідарний генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак. За його словами, "Укрзалізниця" не зможе реалізувати план з надходження близько 2 млрд грн до кінця цього року від підвищення тарифів на вантажоперевезення.

"Цих грошей не буде, оскільки ми побачимо прискорений перехід клієнтів "Укрзалізниці" насамперед на автомобільні дороги. Така тенденція спостерігається вже кілька років (...) Через переорієнтацію вантажів на автодороги буде додаткове навантаження, дороги руйнуватимуться швидше. Це зведе нанівець ефект від реалізації програми президента України "Велике будівництво", - констатував він.

Крім того, додав Гусак, через подорожчання перевезень будівельних матеріалів - щебеню, цементу - скоротиться і обсяг "Великого будівництва".

Водночас підтримання низьких цін у пасажирському сегменті та збільшення вартості вантажоперевезень зрештою призведуть до підвищення тарифів і в енергетичному секторі, вважає заступник голови Федерації роботодавців ПЕК України Сергій Чех.

"Що для нас, енергетиків, означатиме реалізація цього наказу (Мінінфраструктури - ІФ)? Це "плюс" 40-50 грн на тонну перевезеного вугілля і близько 3% зростання собівартості електроенергії на виході з теплової станції", - розповів він.

Експерти наголошують, для ефективного розвитку ринку залізничних перевезень необхідно забезпечити рівні конкурентні умови, запроваджувати проекти використання приватних локомотивів, а також оновлювати законодавство в цій сфері. Крім того, потрібно оновити менеджмент і наглядову раду "Укрзалізниці" для ефективного управління, реформувати її відповідно до планів уряду.

Як повідомлялося, раніше в липні Міністерство інфраструктури України оприлюднило проект наказу про двоетапне підвищення тарифів на вантажоперевезення групи вантажів 1-го та 2-го тарифних класів із вересня-2021 на 8%, а з січня 2022 року - на 20,4% та 6,5% відповідно.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Персонал окупованої ЗАЕС збережено, він готовий приступити до роботи на станції в будь-який момент – СЕО

Умова відповідності будматеріалів 305 Регламенту ЄС має бути обов’язковою для проєктів відновлення - експерт

Інтеграція євростандартів у будсфері є важливим критерієм залучення інвестицій у відбудову – "Укрцемент"

Борг держави перед Autostrada за виконані у 2022-2024 рр. роботи становить понад 3 млрд грн

Рада бізнес-омбудсмена розробила рекомендації для усунення бар’єрів у відновленні критичної інфраструктури

Бездіяльність влади призвела до критичної ситуації з мобілізацією - експерти

В України є потенціал до мобілізації від 300 до 800 тисяч добровольців – дослідження

Медмережа "Добробут" планує розширити роботу за ПМГ, очікує на контрактування з НСЗУ

Приватні клініки готові до роботи у ПМГ, але пропонують перегляд підходів до формування її пакетів для зниження собівартості медпослуг

МОЗ продовжує перешкоджати входженню приватних клінік в ПМГ та створює дискримінаційні умови для них - учасники ринку

РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА