Інтерфакс-Україна
13:33 11.09.2020

Через помилки у Виборчому кодексі агіткампанія для більшості кандидатів перебуває в умовах зриву - КВУ

2 хв читати

Київ. 11 вересня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА - Через низку помилок, які були допущені під час розроблення змін у Виборчому кодексі, починаючи з вівторка, з'являться кандидати на місцевих виборах, які не зможуть повноцінно вести передвиборну агітацію, заявив голова Комітету виборців України (КВУ) Олексій Кошель.

"Через помилки у Виборчому кодексі (ВК - ІФ) агітаційна кампанія для більшості кандидатів на сьогодні перебуває в умовах зриву. Через чотири дні, 15 вересня, у нас з'являться перші кандидати на місцевих виборах, які не зможуть вести повноцінну агітаційну кампанію. Причина цього одна - груба помилка, яка була закладена до Виборчого кодексу. Зокрема, ч. 6 ст. 57. Стаття 57 - це обмеження щодо ведення передвиборної агітації, яке передбачає, що вартість агітаційних матеріалів не повинна перевищувати 6% від неоподатковуваного мінімуму. Законодавець просто переплутав неоподатковуваний мінімум, який на сьогодні становить 17 грн, і прожитковий мінімум, який становить 2189 грн", - сказав Кошель під час прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" в п'ятницю.

За його словами, через допущену депутатами помилку кандидати опинилися за ситуації, коли вони не можуть витрачати на агітаційні матеріали більше ніж 1,02 грн. Згідно з текстом ст. 57 ВК, до передвиборної агітації належать плакати, листівки, календарі, блокноти, ручки, сірники, бейджі, футболки, парасольки і шарфи, а також низка іншої брендованої продукції.

"Отже, після реєстрації кандидат не зможе заплатити за листівки, плакат, блокнот, ручку - будь-яку іншу форму ведення передвиборної агітації суму, більшу за 1,02 грн. Це може призвести до того, що ми або заженемо агітаційну кампанію в тінь, коли агітація проводитиметься за рахунок різних благодійних фондів, які юридично не матимуть жодного стосунку до кандидата, або до того, що більшість форм передвиборної агітації кандидати просто не зможуть реалізувати", - заявив голова КВУ.

Як зазначає Кошель, на практиці це означає, що кандидат не матиме законної можливості роздрукувати свою програму на листівці або застосувати інші традиційні форми ведення агітації. Він допускає, що під законодавче обмеження можуть потрапити навіть газети.

Комітет виборців України закликає Верховну Раду вже наступного пленарного тижня виправити технічну помилку в кодексі. "Ми вважаємо абсолютно прийнятним обмежити вартість агітаційних матеріалів сумою в 15-20 грн і застерігаємо депутатів від підвищення цієї суми до 63 грн, як це пропонувалося раніше в змінах у ВК, тому що тоді можна навіть легалізувати форми підкупу: та сама флешка із символікою кандидата для когось із виборців може стати не просто агітаційним матеріалом, а вигодою, і тому варто зробити прийнятну вартість агітаційних матеріалів".

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Онлайн-кінотеатр Sweet.tv та івент-агенція "Садиба Мьюзік" встановили національний рекорд за проєкт для переселенців

СФНУ 12 грудня проведе в Києві XII Нацфорум "Ринок нерухомості як сегмент економіки держави: стратегічні цілі та очікування"

"Шериф-Розмінування" навчає саперів працювати з роботизованими "помічниками сапера"

В Україні презентували дистанційний руйнівник для безпечного та дешевшого знищення вибухонебезпечних предметів

В Україні запустили виробництво "Помічника сапера" – першого індивідуального роботизованого комплексу для розмінування

Індекс економічної безпеки України в 2025р знизився з 35,2 до 33,4 пунктів зі 100 можливих – дослідження

Міжнародний інститут свободи представив Індекс економічної безпеки 2025: Україна залишається у "помаранчевій зоні" ризиків

Національна асоціація лобістів України закликає голову НАЗК Віктора Павлущика припинити тиск на незалежність професії лобістів

Національна асоціація лобістів України впроваджує інститут антикорупційного уповноваженого

Українське громадянське суспільство долучається до Декларації про захист гуманітарного персоналу

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА