Закон про обслуговування українською мовою підтримує 55% українців

Норму "мовного закону" про обслуговування українською мовою за збереження можливості обслуговування клієнтів іншими мовами на їх прохання підтримують 55% українців, свідчать результати опитування Фонду "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру
При цьому 21% такої норми не підтримує і ще майже для 18% українців це байдуже.
Найбільше тих, хто підтримує обов'язкове обслуговування державною мовою у Західному та Центральному регіонах – 74% та 62% (не підтримують 11% та 14% відповідно). На Півдні та Сході України приблизно однакове співвідношення тих, хто підтримує та не підтримує цю норму закону: на Півдні 33% підтримують, а 37% – ні, на Сході 38% підтримують, а майже 33% – ні. У цих регіонах також близько 30% тих, хто не визначився.
В опитуванні також 59% українців зазначають, що, за їхніми спостереженнями, за останні півроку використання української мови у сфері обслуговування та торгівлі побільшало (26% сказали, що трохи більше, а 33%, що суттєво більше). Майже третина громадян (31%) не помітила жодних змін у частоті вживання української мови.
Загальнонаціональне опитування проведено з 29 липня до 4 серпня 2021 року у всіх регіонах України за винятком Автономної Республіки Крим та тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей.
Опитування проведено методом особистого інтерв'ю за місцем проживання респондентів. Усього опитано 2019 респондентів віком від 18 років. Теоретична похибка вибірки вбирається у 2,3%. Фінансування опитування здійснювалось у рамках проекту МАТРА Посольства Королівства Нідерландів.