Кремінь розповів, коли почнуть штрафувати порушників мовного законодавства у сфері обслуговування

Штрафувати за відмову обслуговувати клієнтів українською мовою будуть з 16 липня 2022 року, повідомив мовний омбудсмен Тарас Кремінь.
"Але це для злісних порушників, які принципово порушують права громадян, щодо яких ми отримуємо постійні скарги, і таких скарг досить двох для того, щоб ми почали провадження, щоб підготували протокол і наклали штраф", - розповів Кремінь у суботньому інтерв'ю виданню "Радіо Свобода".
За його словами, за порушення мовного законодавства в сфері обслуговування передбачено штраф від 5100 до 6800 грн.
Омбудсмен наголосив, що штрафи можуть бути оскаржені в судовому порядку, і в будь-якому випадку для подібних претензій повинні бути наведені докази.
"Я не думаю, що сьогодні якийсь із супермаркетів хоче "прославитися" на всю країну, що для них закон - не закон і країна - не країна. Таких у нас немає, і навряд чи вони з'являться. Тому жодних провокацій, що переслідування, мовні інспектори, таємні покупці тощо - у нас таких у штаті немає", - наголосив Кремінь.
Як повідомлялося, сфера обслуговування з 16 січня 2021 року має перейти виключно на українську мову, обслуговувати клієнта іншою мовою можна буде тільки на його прохання, повідомив уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.