Мiграцiйна служба зможе видавати бiометричнi паспорти українцям вже в 2016 роцi
Державна мiграцiйна служба України планує до 2016 року вжити всiх необхiдних заходiв для видачi бiометричних паспортiв.
Як розповiв на прес-конференцiї в Києвi голова Державної мiграцiйної служби Микола Ковальчук, з 1 сiчня вiдомство вже розпочало роботи з пiдготовки до видачi бiометричних паспортiв. Також Мiграцiйна служба розробила проект плану заходiв на 2013-2016 роки, необхiдних для видачi таких паспортiв громадянам України.
"Проект постанови вже пiдготовлено, вiн проходить узгодження в iнших вiдомствах", - повiдомив М.Ковальчук.
Вiн спрогнозував, що вiдповiдний документ уряд затвердить у березнi поточного року, i фiнансування цього напряму розпочнеться в повному обсязi.
Загалом, за словами керiвника Державної мiграцiйної служби України, на реалiзацiю всiх заходiв для введення бiометричних паспортiв необхiдно 700-800 млн грн, i у разi стабiльного фiнансування вже до 2016 року Мiграцiйна служба зможе видавати українцям бiометричнi паспорти.
М.Ковальчук також пояснив, що такi паспорти мiститимуть електронний чип iз повною iнформацiєю про його власника. Пiзнiше, висловив припущення глава вiдомства, додатково в цей чип може бути додано iнформацiю з вiдбитками пальцiв власника документiв.
Головним завданням такого чипа буде оперативне виявлення пiдроблених документiв.
Як повiдомлялося, закон "Про єдиний державний демографiчний реєстр та документи, що пiдтверджують громадянство України, посвiдчують особу чи її спецiальний статус", який передбачає впровадження електронних паспортiв для українцiв, набув чинностi в 6 грудня.
Верховна Рада ухвалила закон про введення бiометричних паспортiв в новiй редакцiї з пропозицiями президента України Вiктора Януковича 20 листопада. Президент України пiдписав його 29 листопада 2012 року.
Закон, зокрема, передбачає введення електронних паспортiв - документiв з електронним носiєм бiометричної iнформацiї для виїзду за кордон вiдповiдно зi стандартами Мiжнародної органiзацiї цивiльної авiацiї (ICАО).
Крiм того, закон встановлює, що паспорт громадянина України виготовляється у формi картки, що мiстить безконтактний електронний носiй iнформацiї. В електронному паспортi зазначається: назва держави, назва документа, прiзвище та iм'я особи, стать, громадянство, дата народження, унiкальний номер запису в реєстрi, номер документа, дата завершення термiну дiї документа, дата видачi документа уповноваженим органом, мiсце народження, фотографiя i пiдпис особи. До паспорту за письмовою заявою можуть бути внесенi данi батькiв або опiкунiв особи.