Syngenta спільно з USAID створили платформу для розвитку агробізнесу в Україні
Syngenta в Україні в партнерстві з проектом USAID "Підтримка аграрного та сільського розвитку" ("Агросільрозвиток") створили "Клуб стратегічних партнерів плодоовочевого ринку", перше засідання якого відбулося в Києві у вівторок.
Як повідомляли на засіданні ініціатори створення клубу, він об'єднає виробників, переробників, торговельні мережі та рестораторів для того, щоб стабілізувати плодоовочевий бізнес і наповнити український ринок овочами та фруктами вітчизняного виробництва, а також підвищити якість продукції та налагодити діалог і взаємодію між гравцями.
За словами заступника директора проекту USAID "Агросільрозвиток" Ксенії Сидоркіної, сільгоспвиробникам важливо адаптувати найкращі світові практики агровиробництва, щоб залишатися конкурентними. Перед виробниками та переробниками постають нові виклики, зокрема впровадження міжнародних стандартів якості та безпеки продукції.
"Протягом останніх кількох років різко змінилися потреби та переваги плодоовочевого ринку. Зростання добробуту країн світу формує нові споживчі преференції до типу, якості, упаковки, презентації агропродукції. Ці зміни потребують нових підходів до ведення бізнесу. Виробникам, заготівельникам, переробникам, торговельним мережам необхідний єдиний майданчик для відкритого діалогу та ефективного партнерства. Клуб стратегічних партнерів - чудова ініціатива", - зазначила вона.
На думку генерального директора компанії Syngenta в Україні Гебхарда Рогенхофера, для стабільного розвитку українського ринку овочів і фруктів бракує ефективнішої комунікації та взаємодії між його гравцями, а також правильного позиціонування власного бізнесу у виробничо-збутовому ланцюгу.
Організатори також зазначили, що при зростанні цін одночасно з низькою якістю продукції вітчизняний ринок овочів і фруктів скорочується.
За оцінками Syngenta, загальна площа промислового вирощування овочів в Україні протягом останніх п'яти років скоротилася майже на 20% (з 202 до 167 тис. га), картоплі - на 25% (з 67 до 50 тис. га).
Обсяг ринку засобів захисту рослин, за даними керівника підрозділу маркетингу ЗЗР Syngenta в Україні Миколи Довгаля, також поступово знижується.
"Недостатнє застосування інтенсивних технологій і, як наслідок, отримання продукції низької якості та висока конкуренція, зокрема імпортної продукції, призводять до скорочення українського ринку овочів і фруктів і втрати доходів", - наголосив він.
Проект USAID "Підтримка аграрного та сільського розвитку" розрахований до 2020 року і спрямований на сприяння комплексному і сталому економічному зростанню шляхом розвитку аграрного сектора та створення привабливіших умов проживання в сільській місцевості України.
Syngenta є одним зі світових лідерів у сфері засобів захисту рослин і насінництва. У компанії працюють 28 тис. співробітників у більше ніж 90 країнах світу.