15:54 03.09.2021

BRDO проти примусової ідентифікації українських абонентів мобільного зв'язку

2 хв читати
BRDO проти примусової ідентифікації українських абонентів мобільного зв'язку

Офіс ефективного регулювання BRDO вважає неприйнятним законопроект, що вносить зміни до закону "Про електронні комунікації" щодо ідентифікації користувачів електронних комунікаційних послуг.

Законопроект передбачає, що мобільні абоненти зобов'язані у примусовому порядку зареєструватися в оператора, інакше не отримають послуги мобільного зв'язку.

Тобто користувачі втрачають право отримувати послуги мобільного зв'язку анонімно, і зобов'язані надавати свої персональні дані постачальникам послуг.

У разі незгоди абонентів реєструватися з 1 січня 2025 року оператори мобільного зв'язку зобов'язані припиняти, а надалі - відключати користувачів, які не підписали договір у письмовій формі або не ідентифіковані постачальником, від послуг мобільного зв'язку.

"Експерти BRDO, детально проаналізувавши зазначений законопроект, вважають його неприйнятним, оскільки він суперечить Конституції України та чинному законодавству і звужує передбачені законом права та свободи громадян", - наголошують BRDO у повідомленні в п'ятницю.

В Офісі зазначають, що норми цього законопроекту аналогічні ухваленим "законам 16 січня" (неофіційна назва пакета законів, ухвалених Верховною Радою 16 січня 2014 року і підписаних наступного дня четвертим президентом України Віктором Януковичем). Вони також містилися у законопроекті "Про електронні комунікації" (№1083), внесеному народними депутатами - членами комітету ВР з питань цифрової трансформації та відкликаному у 2019 році, зокрема через суперечливу норму про примусову реєстрацію абонентів.

"Обидва випадки показали, що такі законодавчі ініціативи викликають сувору протидію суспільства та сприймаються як звуження прав і свобод. Законодавство України не передбачає і не передбачало будь-яких обмежень щодо прав споживачів на знеособлене отримання телекомунікаційних послуг", - наголошують у BRDO.

У зв'язку з вищезазначеним його експерти офіційно звернулися до профільного комітету парламенту, при цьому висловивши сподівання, що цю законодавчу ініціативу не підтримають нардепи.

Як прокоментували агентству "Інтерфакс-Україна" в мобільному операторі "Київстар", процедура ідентифікації абонентів передоплати вже передбачена в чинному телеком-законодавстві України як добровільний вибір.

"У цьому є свої "плюси". Наприклад, "ідентифікація" власників SIM-карток унеможливлює мобільне шахрайство з банківськими рахунками; ідентифіковані абоненти, які припиняють обслуговування у оператора, можуть отримати залишок невикористаних коштів зі свого рахунку; тарифні плани для контрактних клієнтів надають більше можливостей тощо. Втім, понад 80% абонентів України вважають за краще обслуговуватися анонімно. Під час розгляду всіх "за" та "проти" впровадження відповідного регуляторного заходу важливо врахувати, що для реєстрації такої кількості абонентів потрібно передбачити розумні терміни", - вважає оператор.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

В Україні у 2023 р. скоротилися кількість абонентів фіксованого зв'язку та доходи від послуг його надання - НКЕК

Дохід провайдерів фіксованого інтернету в Україні у 2023 році зріс на 25% - НКЕК

В українських онлайн-медіа зросла кількість політичної "джинси" - дослідження ІМІ

Україна приєдналася до WIPO ALERT для протидії піратським вебсайтам - Мінекономіки

Більшість українців не відповідають на дзвінки з невідомих номерів, лише 10% передзвонять - опитування Rakuten Viber

У Верховній Раді зареєстрували "законопроєкт про регулювання телеграму"

Китай вимагає від держустанов заміни іноземних ПК, серверів і ПЗ місцевими рішеннями - FT

Мін'юст США подав позов проти Apple, звинувативши компанію в монополізації ринку смартфонів

Кількість користувачів програми NovaPay за 3 міс. сягнула 100 тис.

"Київстар" у 2023 р. збільшив виручку на 8%, наростивши капітальні інвестиції на 6,8%

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА