Корпорація "Еталон" випустила дослідний зразок 9,5-метрового електробуса "Мальва Електро"
Виробник транспортних засобів корпорація "Еталон" випустила дослідний зразок міського електробуса "Мальва Електро А08611", який наразі пройшов усі випробування і готується до сертифікації, повідомив президент корпорації "Еталон" Володимир Бутко.
"Ми хочемо бути в Євросоюзі, й електробуси - це екологічна вимога, тому необхідно рухатися разом із ними, робити технологічні зміни у виробництві, в конструюванні. Це перша наша модель електробуса, і ми вважаємо, що вона матиме попит", - наголосив Бутко під час пресконференції в агентстві “Інтерфакс-Україна” в четвер.
Водночас він зазначив, що хоча зараз тендери щодо електробусів відбуваються переважно на 12-метрові машини, але, на його думку, вони не будуть такими ефективними, як 9,5-10-метрові. "І це підтримують і ті, хто раніше за нас почав випускати електробуси", - підтвердив свою позицію Бутко.
Згідно з презентацією, електробус створено на базі міського дизельного автобуса "Мальва", який дебютував торік, спільно з компанією "Інформсервіс" (Молдова), що постачає тягове високовольтне обладнання. Електробус має запас ходу до 200 км.
Основна відмінність від базової моделі автобуса - надбудова на даху електробуса, де розташовані акумуляторні батареї.
Електробус розрахований на 24 місць для сидіння (плюс два відкидні) і 29 місць для стояння, також є місце для крісла колісного.
Зовнішня світлотехніка - світлодіодна, виробництва європейських фірм. Передбачено також можливість встановлення рідинного підігрівача пасажирського салону, який працює на дизельному пальному стандарту Євро-6.
"Таке рішення дає змогу краще пристосуватися до умов зимової експлуатації в Україні та забезпечує більший пробіг на одній зарядці", - йдеться у відеопрезентації.
Серед зовнішніх особливостей - наявність дверцят для підключення зарядного пристрою, що характерно для всіх електробусів.
"Характеристики нового електробуса загалом відповідають характеристикам зарубіжних аналогів, а подальше їх поліпшення відбуватиметься завдяки використанню новітніх акумуляторних батарей і тягових приводів, а також деяких традиційних для електробусів агрегатів і вузлів", - ідеться в презентації.
Говорячи про ціну електробуса, Бутко зазначив, що вона орієнтовно втричі вища, ніж вартість дизельного автобуса.
"Ціна дизельного близько 100-110 тис. євро (без ПДВ), а електробус буде в плюс-мінус тричі дорожчим. Але якщо порівнювати з європейськими аналогами, то, наприклад, польський Solaris або турецький Otocar із майже таким самим функціоналом і довжиною коштуватимуть EUR530-550 тис. (без ПДВ). Тобто ми розуміємо, що електротранспорт - це недешева історія", - сказав президент корпорації.
Він також навів для порівняння ціни на тролейбуси: якщо корпорація продає звичайні 12-метрові за EUR300 тис., з автономним ходом - за EUR400 тис., то Чехія продає Skoda за понад EUR700 тис. (усе - без ПДВ).
"Тобто ми маємо, скажімо так, зазор за рахунок, напевно, нижчої, ніж у Європі, вартості електроенергії, нижчих заробітних плат... І ще, напевно, в нас немає такої норми прибутку, яку вони закладають у своє виробництво та продажі. У нас це 10%, і це ще добре", - резюмував Бутко.
Корпорація "Еталон" охоплює 12 підприємств, зокрема Чернігівський автозавод (ЧАЗ), що випускає автобуси різних класів, і тролейбуси. Основні напрями - виробництво автотранспортних засобів, машинобудування, складська логістика.