"Укрзалізниця" спільно із залізничним оператором Італії працює над попереднім ТЕО впровадження високошвидкісного залізничного руху в Україні

АТ "Укрзалізниця" (УЗ) спільно із залізничним оператором Італії Ferrovie Dello Stato Italiane S.P.A. (FS) працює над попереднім техніко-економічним обґрунтуванням (ТЕО) впровадження високошвидкісного залізничного руху в Україні в рамках раніше підписаного меморандуму, повідомила прес-служба "УЗ" із посиланням на в. о. голови правління компанії Івана Юрика.
"Укрзалізниця" наразі є на стадії масштабної перебудови. Ми хочемо позбутися радянського спадку як у юридичній площині, так і в площині рухомого складу та інфраструктури. І саме тому нам потрібні інвестиції, щоб організувати сервіси, привести в порядок активи. Нам потрібні інвестиції для оновлення локомотивного сегмента, вагонного парку та інфраструктури", - сказав Юрик під час Українсько-італійського бізнес-форуму, який відбувся у рамках офіційного візиту в Україну міністра закордонних справ Італії Луїджі Ді Майо.
Він наголосив, що "Укрзалізниця" має амбітну мету - впровадити високошвидкісний залізничний рух, і це питання також є одним із пріоритетів держави, що закріплено на рівні Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року.
"Маю сказати відверто: наразі у нас немає технологій для швидкісного руху. Максимальна швидкість, яку ми можемо забезпечити в режимі повної безпеки, - 160 км/год. Тому зараз ми є в перемовинах з нашими італійськими партнерами щодо можливості запуску такого проекту, детально вивчаємо матеріали та можливості, щоб втілити його в Україні", - додав голова "Укрзалізниці".
Він також уточнив, що головна мета - не просто втілити окремий якийсь локальний проект, а поєднати його з європейською мережею.
"Наша ідея в тому, щоб український пасажир відчув себе як європейський, коли можна сісти в потяг у Києві, Одесі чи Львові, а зійти у Варшаві чи іншій європейській столиці. Як я вже сказав, це дуже амбітно, це потребує значних фінансових вливань. Зараз ми лише на початку цієї подорожі. Наразі наше завдання - зробити ТЕО в партнерстві з нашими європейськими колегами", - сказав Юрик, додавши, що, за попередніми оцінками, цей проект може коштувати $15-16 млрд.
Зазначено, що "Укрзалізниця" до кінця року сподівається отримати чорнове ТЕО проекту, щоб робити подальші кроки.
"Упевнений, що співпраця з широким колом наших європейських партнерів матиме позитивні результати вже в найближчій перспективі, зокрема, дасть змогу перейняти досвід реалізації подібних проектів та залучити фінансування на пільгових умовах", - резюмував Юрик.