Власник застряглого в Суецькому каналі судна Ever Given хоче звільнити його до ночі суботи
Японська Shoei Kisen Kaisha, власник контейнеровоза Ever Given, що сів на мілину в Суецькому каналі, планує звільнити судно до ночі суботи за місцевим часом.
"Ми робимо пріоритетом звільнення судна, щоб розблокувати канал", - заявив топ-менеджер Shoei Kisen Kaisha під час прес-конференції в Токіо.
Тим часом європейські та міжнародні компанії готуються до можливого збільшення витрат і зростання проблем у ланцюгах постачань у зв'язку з інцидентом.
Імпортери очікують затримок у ланцюгах постачань, які постраждали від перебоїв, при цьому дехто розглядає альтернативні маршрути, що може призвести до затримок на термін до двох тижнів, пише газета The Wall Street Journal.
"Ми стежимо за ситуацією", - сказав представник нідерландської пивоварної компанії Heineken NV, зазначивши, що постачання кількох контейнерів із продукцією компанії затримуються.
Транспортні компанії повідомили про понад 300 суден, що простоюють з обох боків каналу, який сполучає Середземне та Червоне моря. Власники контейнеровозів і оператори впродовж кількох днів ведуть суперечки про те, чи варто змінити маршрути суден або ж дочекатися вивільнення Ever Given.
Деякі оператори вже почали перенаправляти танкери та контейнеровози на інші маршрути.
Так, контейнеровоз Ever Greet, власником якого є компанія Nissen Kaiun KK, був перенаправлений із Суецького каналу в бік Мису Доброї Надії, свідчать дані MarineTraffic, що відстежує ситуацію з морськими перевезеннями. Судно йшло з Малайзії в Роттердам.
"Воно мало проходити через Суецький канал, а тепер воно йде через Кейптаун", - повідомив менеджер Nissen Kaiun KK.
Два інші контейнеровози, один із яких прямував із Роттердама, а інший - із Великої Британії, також змінили курс, повідомляє MarineTraffic.
Європейські й азійські компанії, як очікується, відчують на собі найсуттєвіші негативні наслідки у зв'язку з блокуванням Суецького каналу, проте ситуація також може позначитися і на імпортерах в США.
Блокування Суецького каналу "значно скоротить глобальні можливості у сфері контейнерних перевезень і призведе до того, що американські імпортери стикнуться з новими затримками своїх товарів", - сказав головний виконавчий директор данської SeaIntelligence Consulting Ларс Єнсен.
Контейнеровоз Ever Given сів на мілину у вівторок уранці після заходження в Суецький канал із Червоного моря. Під час руху в північному напрямку на ньому сталося повне відключення електрики. За іншими даними, причиною був сильний вітер і потужна піщана буря.
Ever Given, на борту якого розміщуються понад 20 тис. важковагових контейнерів, прямував із Китаю в Роттердам (Нідерланди). Судно є одним із найбільших у своєму класі. Його довжина сягає 400 метрів, ширина - 59 метрів.