17:33 15.12.2014

Вагонобудівники РФ побоюються обмеження поставок залізничних коліс з України

4 хв читати
Вагонобудівники РФ побоюються обмеження поставок залізничних коліс з України

Обмеження поставок залізничних коліс з України поставить під загрозу фінансово-економічний стан багатьох вагонобудівних заводів у Росії, вважає Об'єднання вагонобудівників (ОВС, об'єднує головних учасників галузі), зазначаючи, що вітчизняні виробники подали до Євразійської економічної комісії (ЄЕК) заяву про антидемпінгове розслідування, очікуючи загороджувальних мит на всі види суцільнокатаних коліс.

"Виробники коліс у РФ мають стратегічну мету підняти ціни з сьогоднішніх 8% до 10% у частці собівартості коліс у вагоні, оскільки вважають це справедливим", - вважає ОВС, наголошуючи, що лише українська продукція поки що перешкоджає зростанню вартості. "У Росії лише два виробники випускають сталеві суцільнокатані колеса для рухомого складу (ВАТ "Виксунський металургійний завод" і ВАТ "ЄВРАЗ Нижньотагільський металургійний комбінат"), при цьому зростання цін вдається стримувати лише завдяки присутності на російському ринку альтернативного постачальника коліс з України ("Інтерпайп")", - йдеться в повідомленні.

"У поточних умовах" будь-які спроби підвищення цін на комплектувальні болісно позначаються на всіх учасниках ринку і призводить до зростання цін на нові вагони, попереджає партнерство. Зокрема, це може погіршити фінансово-економічний стан багатьох вагонобудівних заводів у РФ, знизити податкові надходження до бюджету, чинити негативний вплив на соціально-економічний стан регіонів.

"Ринок вагонобудування в РФ переживає складні часи. В умовах профіциту вантажних вагонів і на тлі загальної економічної ситуації, з урахуванням зростання ставок за кредитами і падіння попиту на рухомий склад, обсяг виробництва вантажних вагонів знижується вже другий рік поспіль. Вагонобудівним підприємствам стає важко, а в багатьох випадках практично неможливо залучати позикові кошти для інвестицій, рентабельність ж вагонобудівного бізнесу невисока", - йдеться в повідомленні.

Як повідомлялося раніше, в жовтні Митний союз відкрив антидемпінгове розслідування щодо імпорту коліс для залізничних вагонів з України. Розслідування розпочато за заявою ВАТ "Виксунський металургійний завод" (ВМЗ, Нижегородська область), що входить до складу ЗАТ "Об'єднана металургійна компанія" ОМК), і ВАТ "Євраз Нижньотагільський металургійний комбінат" (НТМК, Свердловська область), входить до складу Evraz.

До об'єкта розслідування належать сталеві суцільнокатані колеса діаметром від 710 мм для колісних пар вантажних візків, пасажирських вагонів, локомотивів, вагонів електро - і дизель-поїздів, спеціального рухомого складу. "Крім того, під час розслідування департамент захисту внутрішнього ринку ЄЕК розглядатиме питання про включення таких заготовок коліс товар-об'єкт до розслідування", - зазначили в комісії. В ОМК, зокрема, тоді висловлювали сподівання, що "розмір мита надасть можливість компенсувати завдану демпінговими поставками шкоду вітчизняним виробникам, послідовно реалізує стратегію імпортозаміщення".

На частку підприємств-заявників у середньому за період з 2011 р. за I півріччя 2014 р. припадало 98,9% обсягу виробництва сталевих суцільнокатаних коліс у Митному союзі (МС). Згідно з даними ЄЕК, у 2011-2013 рр. імпортні поставки коліс з України в МС збільшилися в 4,4 рази. При цьому частка постачань з України в загальному обсязі імпорту таких коліс у країни МС у період з 2011 до 2013 рік становила в середньому 95,8%, у I півріччі 2014 р. - 97,1%. Водночас частка сталевих коліс ТЗ виробництва країн у загальному обсязі споживання скоротилася на 13,9 процентного пункту. У I півріччі 2014 р. порівняно з I півріччям 2013 р. вона знизилася на 2 п. п.

Водночас з 2011 до 2013 рр. спостерігалося різке зростання обсягу імпортних поставок коліс з України та збільшення його частки у споживанні на 11,2 п. п. "У I півріччі 2014 р. цінова конкуренція на ринку Митного союзу загострилася. У результаті падіння української ціни на 25,4% підприємства країн МС під тиском демпінгового імпорту з України знизили ціни на 21,8% за зростання собівартості на 16,4%. У результаті рентабельність продажу знизилася на 22 процентних пункти, а прибуток від реалізації скоротився більш ніж у 6,2 рази", - наголошувала ЄЕК. З 1 липня 2013 р. до 30 червня 2014 р. демпінгова маржа за поставки українських сталевих суцільнокатаних коліс становила 36,3%.

"Об'єднання вагонобудівників" було створено в 2001 р. Членами партнерства є кілька великих виробників рухомого складу та комплектувальних, зокрема ВАТ "Уралвагонзавод" (УВЗ), RM Rail (ВАТ "Російська корпорація транспортного машинобудування") Олега Дерипаски, ВАТ "ПК "Бежицький сталеливарний завод", ЗАТ "КК "Брянський машинобудівний завод" (активи "Трансмашхолдингу", ТМХ), ВАТ "Тверський вагонобудівний завод" (спільне підприємство УВЗ і ТМХ), ВАТ "Алтайвагон" групи "Сибірський діловий союз". Наглядову раду ОВС очолює генеральний директор УВЗ Олег Сієнко.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Госпсуд закрив справу за позовом компанії Коломойського й Боголюбова про законність націоналізації ПриватБанку

Унаслідок ворожих обстрілів у Нікопольському районі постраждали 4 людини - голова Дніпропетровської ОВА

Зеленський обговорив з президентом Фінляндії оборонну співпрацю та будівництво укриттів

Посли ЄС 8 травня розглянуть План для України, необхідний для Ukraine Facility

Зеленський обговорив з прем'єром Іспанії продовження військової допомоги

Прем'єр Бельгії підтвердив участь у Саміті миру - Зеленський

Президенти Латвії та Фінляндії, прем'єр Іспанії візьмуть участь у Саміті миру в Швейцарії

На Одещині збито дві російські авіаракети - ПК "Південь"

На Одещині знищено морську міну - ВМС ЗСУ

Заступник глави МЗС України поінформував гендиректора ОЗХЗ про системні порушення РФ Конвенції про заборону хімічної зброї

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА