Антидемпінгові мита на цемент із РФ, Білорусі та Молдови стимулювали зростання виробництва українських заводів - учасники ринку
Введення Україною влітку 2019 року антидемпінгових мит щодо клінкерів цементних і портландцементу з Росії, Білорусі та Молдови послужили стимулом для підвищення завантаження та обсягів виробництва українських цементних заводів, повідомили опитані агентством "Інтерфакс-Україна" учасники ринку.
"Такий крок ми оцінюємо як позитивний, що дав змогу збільшити завантаження виробничих потужностей підприємства і забезпечити збільшення випуску товарної продукції. Наразі наші потужності завантажені на 90%", - сказав у коментарі агентству "Інтерфакс-Україна" голова правління ПрАТ "Івано-Франківськцемент" Микола Круць.
Згодні з його думкою і в ПрАТ "Дікергофф Цемент Україна": в компанії спостерігають пожвавлення ринкових відносин, відновлення здорової конкуренції та паритетні ціни цементу на ринку, "що створює умови для подальшого стабільного ведення бізнесу".
"Рішення про введення мит на імпорт цементу з країн, який здійснювався за демпінговими цінами, ми вважаємо абсолютно вірним. Це рішення допомогло зберегти стійку ринкову позицію українських виробників, які, у свою чергу, розвиваючи свої виробництва, здатні задовольнити попит усіх споживачів України. В іншому разі демпінгова позиція імпортного цементу з Росії, Білорусі, Молдови могла значно погіршити фінансові результати ПАТ "Дікергофф Цемент Україна" і призвести до суттєвих збитків і фінансових втрат", - повідомили в компанії.
Так, за вісім місяців 2019 року підприємство перевиповнило закладений план зростання обсягу виробництва в 17%, збільшивши показник на 25% порівняно з аналогічним періодом 2018 року.
Зростання бюджетних показників компанії цього року пов'язане з постачанням цементу в різні будівельні проекти.
"Крім постачань на такий традиційний сектор як житлове будівництво та будівництво комерційної нерухомості, ПрАТ "Дікергофф Цемент Україна" також поставляє цемент на будівництво інфраструктурних об'єктів державного значення", - зазначають у компанії. Йдеться, зокрема, про будівництво низки бетонних доріг, злітно-посадкової смуги в Одесі, реконструкцію злітної смуги в аеропорту "Запоріжжя", будівництво парків вітрових електростанцій у Херсонській та Миколаївській областях, зернових терміналів, розвиток причалів у морських портах тощо.
Як розповіли в ПАТ "ХайдельбергЦемент Україна", в зв'язку зі зростанням рівня продажу цементу, його виробництво за вісім місяців-2019 на Криворізькому заводі збільшилося на 14,7% порівняно з аналогічним періодом 2018 року і становить 526,3 тис. тонн.
Водночас у компанії констатують все ще низьку завантаженість виробничих потужностей - на Криворізькому заводі вона становить 30,2%, на Кам'янському - 50,9%.
"Захист українського виробника від цементу і клінкеру білоруських і російських виробників дав змогу стабілізувати ціни на цемент на внутрішньому ринку, однак останні три місяці агресивно увійшов на ринок цемент із Туреччини, який так само, як і білоруський, продається за низькими цінами на півдні та сході України. Держава зобов'язана захищати внутрішнього виробника в ключових галузях економіки, це дасть змогу фокусуватися підприємствам на розвитку виробництва, зберігати робочі місця, покращувати ефективність роботи", - переконані в компанії.
За прогнозами "ХайдельбергЦемент Україна", зростання виробництва цементу в Україні в наступному році може становити 5-7%, за умови збереження антидемпінгових мит.
"Поточний політичний курс країни і заяви керівництва країни однозначно дають сподівання на розвиток економіки і як наслідок будівельного ринку загалом. У результаті, ми прогнозуємо, що зростання ринку протягом наступних років становитиме 5-7%, що відкриває можливості завантаження виробничих потужностей на 90-95%", - зазначили в компанії.
За даними компанії, на ринку України наразі працюють 10 цементних заводів, виробничі потужності яких сукупно завантажені на 65%, тому кожне підприємство прагне наростити виробництво, що суттєво посилює конкуренцію.
"Цього року виробничі потужності ПрАТ "Дікергофф Цемент Україна" завантажені на 60% від своєї проектної потужності. За попиту на ринку компанія готова наростити виробництво до повної утилізації проектних потужностей", - підсумували в компанії.
Як повідомлялося, 21 травня 2019 року за результатами антидемпінгового розслідування Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (МКМТ) ухвалила рішення про застосування терміном на п'ять років остаточних антидемпінгових мит щодо імпорту в Україну клінкерів цементних і портландцементу з Росії, Білорусі та Молдови.
Для портландцементу та клінкеру походженням із Білорусі розмір мита було встановлено на рівні 57,03%.
Незабаром Окружний адміністративний суд Києва розпочав розгляд позовів компанії холдингу "Білоруська цементна компанія" та імпортерів її продукції (ТОВ "Белбудматеріали-Україна", "Пиломатеріали-Сервіс") про визнання протиправними та скасування антидемпінгових мит щодо імпорту цементу в Україну.
За словами голови Асоціації виробників цементу України Павла Качура, за останні 10 років у цементній галузі України реалізовано великі інвестиційні проекти, зокрема, ПрАТ "Івано-Франківськцемент" вклало EUR280 млн, ПАТ "Подільський Цемент" - EUR250 млн, ПрАТ "Дікергофф Цемент Україна" - EUR80 млн.
"Висока ставка мита, встановлена МКМТ, по суті, є загороджувальною, і підтверджує факт наявності демпінгового імпорту. Порушення конкуренції, з боку іноземних виробників, об'єднало українські підприємства в боротьбі за встановлення справедливих умов торгівлі, усунення збитків, збереження робочих місць та інвестицій", - вважає партнер, керівник практики міжнародної торгівлі "Ілляшев та Партнери" Олена Омельченко, яка представляла українську цементну галузь в антидемпінговому розслідуванні.
Згідно з даними Держстату, обсяг імпорту цементу з Білорусі в першому півріччі 2019 року становить 199,5 тис. тонн (на $10,5 млн), або 4,8% загального обсягу українського ринку.