12:11 03.05.2017

Державіаслужба України пропонує запровадити реєстрацію всіх безпілотників масою понад 250 г

3 хв читати
Державіаслужба України пропонує запровадити реєстрацію всіх безпілотників масою понад 250 г

Державна авіаційна служба України (Державіаслужба) пропонує ввести реєстрацію всіх безпілотних повітряних суден (БПС), що мають масу понад 250 м

Про це йдеться в Концепції регулювання напряму безпілотних повітряних суден, текст якої оприлюднено на сторінці Державіаслужби в мережі Facebook.

Так, Державіаслужба пропонує два види класифікації БПС. Перший - за максимальною злітною масою. Пропонується ввести чотири класи: нульовий - до 250 г, перший - від 250 г до 20 кг, другий - від 20 до 150 кг і третій - понад 150 кг.

Другий вид класифікації - за типом управління. Тут передбачено три класи: клас "А" - ручне візуальне управління, "В" - ручне інструментальне і "С" - автономне.

Для нульового класу БПС, як комерційних, так і некомерційних, концепція пропонує не проводити реєстрацію таких, проте кожен пілот або власник, оператор БПС повинен неухильно дотримуватися правил безпечного використання такого ВС.

Для першого класу БСВ, наймасовішого розглянутого в цій концепції, пропонується реєстрація безпілотника онлайн. Для некомерційного БПС пропонується не встановлювати спеціальні вимоги до дистанційного пілотові, необхідно лише пройти освітню програму і онлайн-тест. Для управління комерційним безпілотником першого класу пілот повинен отримати сертифікат після навчання.

Крім того, польоти некомерційного безпілотника першого класу мають здійснюватися в межах візуального контакту або на постійному зв'язку з спостерігачем лише вдень на висоті до 120 м і в радіусі 500 м. Для комерційного безпілотника пропонують встановити ті самі правила, а в майбутньому - отримання дозволу на використання БПС.

Для другого класу БПС пропонується встановити обов'язкову реєстрацію безпосередньо в Державіаслужбі, сертифікацію типу, дотримання вимогу льотної придатності, отримання сертифікату експлуатанта.

Для самих же великих безпілотників третього класу, будуть встановлені вимоги, як і для пілотованих повітряних суден.

Серед загальних вимог до наймасовішого - першого класу БПС: використання тільки в умовах прямого візуального контакту дистанційного пілота або візуального спостерігача, який повинен бути задіяний при польоті, якщо дистанційний пілот не в змозі візуально контролювати судно; максимальна швидкість польоту - 150 км/год; максимальна висота польоту - 120 м над рівнем землі і 500 м від дистанційного пілота, за відсутності спостерігача.

Безпілотники першого класу пропонується заборонити використовувати на довжину вісім кілометрів зоні від периметра аеропорту і в заборонених зонах; польоти не повинні проводитися над людьми, крім пілота і спостерігача, вони мають виконуватися тільки в світлий час доби.

Дистанційному пілоту пропонують дозволити маніпулювати в один і той самий час тільки одним безпілотником, судно перед польотом має пройти передпольотний техогляд самим пілотом.

Безпосередньо на безпілотнику не має бути небезпечних матеріалів, крім елементів живлення, а пілот має перебувати в нормальному фізичному і психологічному стані, що забезпечує безпечну експлуатацію БПС.

Надалі, в поточному році, планується внести відповідні зміни до Повітряного кодексу України, обговорити і вдосконалити Авіаційні правила України, розробити і запустити програму освітнього курсу для користувачів онлайн, сайт із правилами безпечної експлуатації, розробити навчальний курс для отримання сертифікату дистанційного пілота БПС.

Як повідомлялося, в 2016 році Державна авіаційна служба України розробила проект концепції положень і процедур щодо забезпечення безпеки польотів повітряних суден (ПС) авіації загального призначення, спортивних, аматорських, безпілотних літальних апаратів. Однак цей документ не стосувався дистанційно керованих моделей спортивного і розважального призначення загальною масою менш ніж 20 кг.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Очільник Київської МВА вимагає звільнити міських чиновників-фігурантів розслідування земельної корупції

Сибіга обговорив з британським колегою шляхи до миру та довгострокову безпеку України

Застосовано запобіжний захід ще до одного підозрюваного у справі про розкрадання коштів при створенні системи "ДЗВІН"

Створена кооординаційна рада для забезпечення рівних умов для бізнесу у портах

Стармер у розмові з Трампом виразив надію на відновлення допомоги США Україні

Ламмі обговорив з Рубіо і Сибігою перспективи мирного процесу в Україні

У Женеві представили план припинення вогню в Україні

Сікорський провів розмову з Келлогом стосовно переговорів у Саудівській Аравії

Демонтаж комуністичної та радянської символіки у київському метро залишилось провести на трьох станціях - КМДА

Фінляндія оголосила про виділення Україні 16 млн євро на гуманітарну допомогу

РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА