Державіаслужба України пропонує запровадити реєстрацію всіх безпілотників масою понад 250 г

Державна авіаційна служба України (Державіаслужба) пропонує ввести реєстрацію всіх безпілотних повітряних суден (БПС), що мають масу понад 250 м
Про це йдеться в Концепції регулювання напряму безпілотних повітряних суден, текст якої оприлюднено на сторінці Державіаслужби в мережі Facebook.
Так, Державіаслужба пропонує два види класифікації БПС. Перший - за максимальною злітною масою. Пропонується ввести чотири класи: нульовий - до 250 г, перший - від 250 г до 20 кг, другий - від 20 до 150 кг і третій - понад 150 кг.
Другий вид класифікації - за типом управління. Тут передбачено три класи: клас "А" - ручне візуальне управління, "В" - ручне інструментальне і "С" - автономне.
Для нульового класу БПС, як комерційних, так і некомерційних, концепція пропонує не проводити реєстрацію таких, проте кожен пілот або власник, оператор БПС повинен неухильно дотримуватися правил безпечного використання такого ВС.
Для першого класу БСВ, наймасовішого розглянутого в цій концепції, пропонується реєстрація безпілотника онлайн. Для некомерційного БПС пропонується не встановлювати спеціальні вимоги до дистанційного пілотові, необхідно лише пройти освітню програму і онлайн-тест. Для управління комерційним безпілотником першого класу пілот повинен отримати сертифікат після навчання.
Крім того, польоти некомерційного безпілотника першого класу мають здійснюватися в межах візуального контакту або на постійному зв'язку з спостерігачем лише вдень на висоті до 120 м і в радіусі 500 м. Для комерційного безпілотника пропонують встановити ті самі правила, а в майбутньому - отримання дозволу на використання БПС.
Для другого класу БПС пропонується встановити обов'язкову реєстрацію безпосередньо в Державіаслужбі, сертифікацію типу, дотримання вимогу льотної придатності, отримання сертифікату експлуатанта.
Для самих же великих безпілотників третього класу, будуть встановлені вимоги, як і для пілотованих повітряних суден.
Серед загальних вимог до наймасовішого - першого класу БПС: використання тільки в умовах прямого візуального контакту дистанційного пілота або візуального спостерігача, який повинен бути задіяний при польоті, якщо дистанційний пілот не в змозі візуально контролювати судно; максимальна швидкість польоту - 150 км/год; максимальна висота польоту - 120 м над рівнем землі і 500 м від дистанційного пілота, за відсутності спостерігача.
Безпілотники першого класу пропонується заборонити використовувати на довжину вісім кілометрів зоні від периметра аеропорту і в заборонених зонах; польоти не повинні проводитися над людьми, крім пілота і спостерігача, вони мають виконуватися тільки в світлий час доби.
Дистанційному пілоту пропонують дозволити маніпулювати в один і той самий час тільки одним безпілотником, судно перед польотом має пройти передпольотний техогляд самим пілотом.
Безпосередньо на безпілотнику не має бути небезпечних матеріалів, крім елементів живлення, а пілот має перебувати в нормальному фізичному і психологічному стані, що забезпечує безпечну експлуатацію БПС.
Надалі, в поточному році, планується внести відповідні зміни до Повітряного кодексу України, обговорити і вдосконалити Авіаційні правила України, розробити і запустити програму освітнього курсу для користувачів онлайн, сайт із правилами безпечної експлуатації, розробити навчальний курс для отримання сертифікату дистанційного пілота БПС.
Як повідомлялося, в 2016 році Державна авіаційна служба України розробила проект концепції положень і процедур щодо забезпечення безпеки польотів повітряних суден (ПС) авіації загального призначення, спортивних, аматорських, безпілотних літальних апаратів. Однак цей документ не стосувався дистанційно керованих моделей спортивного і розважального призначення загальною масою менш ніж 20 кг.