Інтерфакс-Україна
17:32 02.03.2018

Допуск сьогодні приватної тяги на залізниці - евтаназія для "Укрзалізниці" - Кравцов

2 хв читати
Допуск сьогодні приватної тяги на залізниці - евтаназія для "Укрзалізниці" - Кравцов

Відкритий допуск приватних операторів на ринок рухомого залізничного складу призведе до переділу рентабельних маршрутів, втрати "Укрзалізницею" більшості з них, вважає в. о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов.

Таку думку він висловив на розширеному засіданні логістичного комітету з формування конкурентного середовища на ринку залізничних перевезень у Європейській Бізнес Асоціації в Києві у п'ятницю.

Є.Кравцов наголосив, що наразі лише два з чотирьох видів залізничних перевезень (47% від загального вантажообігу) є достатньою мірою прибутковими й лише третина всієї колійної інфраструктури рентабельна.

Водночас, за його словами, пасажирські перевезення залишаються збитковими, а галузь постійно зазнає системного недофінансування в частині капінвестицій.

Крім того, в. о. голови правління повідомив, що нині "Укрзалізниця" перевозить близько 82% усіх вантажів у країні, тому простору для розвитку ринку за рахунок інших видів транспорту також немає.

За словами Є.Кравцова, в разі відкриття ринку залізничної тяги без відповідних компенсаторів близько 50% ринку вантажів, пов'язаного з основними промисловими групами, перейде від "Укрзалізниці" до пов'язаних із ними приватним операторам.

"У таких умовах (за 50-відсоткового переходу на приватну тягу) "Укрзалізниця" буде змушена: на 50% підвищити тарифи на перевезення інших вантажів, зокрема зернових і будівельних; скоротити близько 25% співробітників (65 тис.); прискорено скоротити нерентабельні напрями (18% загальної протяжності колії); в середньостроковій перспективі скоротити до 40% інфраструктури; значно зменшити обсяги вагонних відправлень, що негативно позначиться на малому та середньому бізнесі", - зазначається у представленій на заході презентації "Укрзалізниці".

Є.Кравцов наголосив, що для адекватного відкриття ринку залізничної тяги без негативного впливу на "Укрзалізницю" необхідно, насамперед, ухвалити новий закон про залізничний транспорт, на державному рівні розробити порядок доступу до інфраструктури, держреєстр залізничного транспорту, систему тарифікації послуг залізничної інфраструктури, а також порядок ліцензування перевізників і сертифікації рухомого складу.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

НКРЕКП затвердила тарифи ОСР на розподіл електроенергії на 2026р зі збільшенням в середньому на понад 3%

НКРЕКП підвищила тариф "Укренерго" на передачу е/е на 4% на I кв.-2026 і ще на 4% – до кінця 2026р

НКРЕКП затвердила тариф "Укренерго" на диспетчеризацію на 2026р в 110,03 грн/МВт*год

НБУ оштрафував банк "Південний" на 18,5 млн грн та ФК "ФІНАКО" на 1,28 млн грн

НКРЕКП затвердила тариф "Укренерго" на передачу е/е в 713,68 грн/МВт*год та в 742,91 грн/МВт*год – на другому

Майже 80% європейців вважають, що євро вигідний для ЄС - опитування

"Нафтогаз" запустив мобільний застосунок "Куб" для розрахунків за газ та інших дій

Кабмін дозволив "Укренерго" купувати електроенергію для покриття технологічних втрат на спецторгах - Свириденко

Впровадження збалансованого підходу щодо ПДВ на ФОП планується не раніше 2027р

Netflix купить активи Warner Bros. Discovery в рамках угоди на $72 млрд

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА