Київ, Маріуполь, Львів і Одеса в 2015 р. можуть купити до 20 вітчизняних трамвайних вагонів за 70% фінансування місцевими бюджетами
Урядовий комітет під головуванням віце-прем'єр-міністра України Валерія Вощевського схвалив проект постанови Кабінету Міністрів, що визначає порядок і умови надання в 2015 році субвенції з держбюджету місцевим бюджетам на придбання нових трамвайних вагонів вітчизняного виробництва.
Згідно з повідомленням прес-служби Кабінету Міністрів, документ спрямований на розгляд уряду. Він погоджений з Мін’юстом, Мінфіном і Мінекономрозвитку.
Проект постанови, зокрема, припускає, що трамваї за держкошти закуповуватимуть на умовах співфінансування з місцевого бюджету у розмірі 70% їхньої вартості, при цьому міра локалізації виробництва техніки має бути не менше 65%.
У повідомленні нагадується, що держбюджетом України на поточний рік передбачена субвенція на придбання нових трамвайних вагонів вітчизняного виробництва у розмірі 100 млн грн, при цьому вартість такого вагона становить від 15 млн грн залежно від типу рухомого складу.
За оцінкою уряду, прийняття умов спільного фінансування (30% на 70%) дасть змогу залучити від органів місцевого самоврядування близько 233 млн грн на придбання трамвайних вагонів.
"В Україні майже 93% вагонів трамвайного парку вичерпали свій нормативний термін експлуатації та потребують заміни. Важливо, щоб ми хоч і невеликими кроками, але впевнено рухалися у напрямку модернізації громадського транспорту. Ухвалення постанови дасть змогу таким містам, як Київ, Львів, Маріуполь і Одеса закупити приблизно 20 нових трамваїв, і також ми підтримаємо українських виробників", - цитує прес-служба В.Вощевського.
В Україні трамваї експлуатуються в 22 містах, інвентарна кількість трамвайних вагонів становить 2620 од. зокрема пасажирських - 2321 од.
Трамвайні вагони в країні виготовляють ТОВ "Татра-Південь"(Одеса), спільне українсько-німецьке СП "Електронтранс", КП "Київпастранс" спільно з Київським заводом електротранспорту, має досвід створення трамвайних вагонів корпорація "Богдан" (за конструкторською документацією білоруського "Білкомунмаш").