"Київський метрополітен" ввів автоматизовану систему оплати проїзду на станції метро "Кловська"

Комунальне підприємство (КП) "Київський метрополітен" у рамках експерименту запровадило автоматизовану систему оплати проїзду на станції метро "Кловська", відмовившись від використання в ній кас і продажу пластикових жетонів.
"Сьогодні ми презентуємо першу станцію метрополітену, яка працює повністю в автоматичному режимі. Тут можна самостійно, без залучення зовнішніх чинників, замовити та оплатити поїздку", - зазначив на презентації системи заступник голови Київської міської державної адміністрації (КМДА) Микола Поворозник.
Так, на станції метро "Кловська" були встановлені п'ять спеціальних автоматів, використовуючи які пасажир може самостійно придбати разовий паперовий квиток з QR-кодом, придбати і поповнити безконтактну пластикову картку для оплати поїздок у метро, а також підключити функцію MetroPass для оплати проїзду банківською карткою з системою Mastercard. Будь-які операції можна оплатити як готівкою, так і банківською карткою.
Використовувати разовий квиток з QR-кодом для оплати проїзду в метро можна лише на станції "Кловська" протягом 30 хвилин після придбання. Для зчитування квиток необхідно докласти QR-кодом вниз до верхньої панелі турнікета. Пластикові жетони для оплати проїзду тепер не продаватимуть на цій станції, проте кілька турнікетів їх приймають.
"Чому обрано станцію "Кловська"? Тому, що це одна зі станцій, що має найменшу кількість пасажирів - приблизно 12 тис. пасажирів на добу. На цій станції буде проведено експеримент, і потім кілька місяців ми вивчатимемо позитив і негатив від нововведень. Будемо спілкуватися з пасажирами, приймати рішення щодо подальшого поширення такої практики на інші станції метрополітену", - зазначив М.Поворозник.
За його словами, в подальшому для впровадження такої автоматизованої системи оплати проїзду розглядають станції метро "Університет", "Дружби народів", "Либідська" і "Політехнічний інститут".
"У разі прийняття пасажиром такого роду нововедень, будемо їх впроваджувати протягом 2017-2018 років на всіх станціях метрополітену", - додав заступник голови КМДА.
Як зазначив начальник КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський, із впровадженням нової автоматизованої системи оплати проїзду підприємство відмовлятиметься від кас для продажу пластикових жетонів. Замість них заплановано створити сервісні центри для надання консультаційних послуг.
"Наші касири більше не займатимуться такою рутинною роботою, з якої легко впорається автомат. Натомість кваліфіковані співробітники, працюючи в цих сервісних центрах, зможуть використовувати свій досвід і допомагати нашим пасажирам вирішувати якісь нестандартні завдання", - зазначив В.Брагінський.
За його словами, таким чином підприємство зможе скоротити витрати, пов'язані з необхідністю вивантаження і завантаження жетонів, зменшити кількість вакантних посад та підвищити фонд оплати праці для фахівців сервісних центрів.
Водночас М.Поворозник і В.Брагінській не відповіли на запитання журналістів про вартість впровадження системи автоматизованої оплати проїзду на станції метро "Кловська", пославшись на те, що така інформація є відкритою і розміщена в системі електронних закупівель ProZorro.
"Автомати купували в 2016 році, вся інформація є на ProZorro. Метрополітен - це те підприємство, яке 100% закупівель проводить лише через систему ProZorro", - сказав начальник "Київського метрополітену".