Податковий комітет урахував низку правок до "ресурсного" законопроекту
Комітет Верховної Ради розглянув і врахував низку поданих Всеукраїнською аграрною радою (ВАР) поправок до другого читання законопроекту про збалансованість бюджетних надходжень, таких як відстрочка на один рік нарахування мінімального податкового зобов'язання (МПЗ) на оброблювані землі, з яких не сплачуються податкові відрахування, і зниження її розміру до 4% від показника нормативно-грошової оцінки ділянки.
Про це повідомляється на сайті ВАР у вівторок із посиланням на підсумки засідання парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики 13 вересня, на якому розглядалися правки до другого читання "ресурсного" законопроекту №5600 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень".
Парламентський комітет врахував правку, яка пропонує відкласти нарахування МПЗ на 2022 рік замість 2021 року в початковій редакції документа. Отже, МПЗ за 2022 рік агровиробники сплатять у 2023 році.
ВАР зазначила, що також враховано пропозицію знизити розмір МПЗ, що нараховується на ділянку землі, з 5% від показника її нормативно-грошової оцінки до 4%. Раніше організація пропонувала знизити до 3,5% цей коефіцієнт, необхідний для розрахунку розміру МПЗ.
"Законопроект №5600 у першому читанні звільнялися від сплати МПЗ фізичні особи, які мали у власності до 0,5 га сільгоспземлі. Але норму виписано так, що якщо фізична особа має в користуванні сукупно 0,51 гектари то вона вже зобов'язана розраховувати МПЗ на всю площу земельної ділянки, а не на 0,01 га. До другого читання це прибрали", - уточнила організація одну з внесених до документа до другого читання правок.
Крім того, до другого читання законопроекту передбачається зарахування в рахунок сплати МПЗ 20% орендної плати за земельні ділянки, орендовані в юридичних осіб, зокрема ділянки державної або комунальної власності. ВАР уточнила, що в початковій редакції закону орендна плата за приватні землі юрособи не зараховувалася взагалі, тоді як сума орендної плати за землю в державній і комунальній власності зараховувалася повністю, що могло призвести до маніпуляцій із МПЗ.
"Пільга щодо звільнення від податку на доходи фізосіб (ПДФО) при реалізації власної вирощеної продукції залежатиме від розміру отриманого нею доходу, і надаватиметься, якщо розмір доходу не перевищує 12 розмірів мінімальної заробітної плати. Тобто замінена пільга щодо звільнення доходів, отриманих із ділянки площею до 2 га, на пільгу, що є грошовим вираженням доходу 12 МПЗ", - додали у ВАР.
Організація зазначила, що в першому читанні документа пільга щодо звільнення від ПДФО залежала від розміру земельної ділянки та нараховувалася на доходи з ділянки площею 0,5 га і вище.
Як повідомлялося, Верховна Рада 1 липня 2021 року прийняла за основу урядовий законопроект із поправками до Податкового кодексу та інших законів №5600 ("ресурсний" законопроект") про індексацію окремих податкових ставок і підвищення рентних платежів.
Законопроект, зокрема, пропонує встановити обмеження для великих платників податків на перенесення збитків минулих періодів, обмежити права великих платників податків на використання накопичених збитків минулих років, заборонити виїзд за межі країни керівникам підприємств із податковим боргом, скоротити граничні терміни реєстрації платниками ПДВ податкових накладних та термін на включення податкової накладної до складу податкового кредиту.
Деякі об'єднання бізнесу, серед яких Українська зернова асоціація і Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА), запропонували для усунення створюваних законопроектом податкових перекосів низку поправок до другого читання.