08:48 05.01.2021

Омелян: За 2020 рік Україна закупила майже 400 тролейбусів і трамваїв, є необхідність держпідтримки вітчизняного виробника

3 хв читати
Омелян: За 2020 рік Україна закупила майже 400 тролейбусів і трамваїв, є необхідність держпідтримки вітчизняного виробника

За 2020 рік Україна закупила майже 400 тролейбусів і трамваїв для оновлення міського громадського транспорту, частина з них була у вжитку. Для повної заміни парків електричного муніципального транспорту новою вітчизняною технікою необхідна державна підтримка для українського виробника, вважає екс-міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

"За минулий рік до системи міського громадського транспорту України надійшло: 337 тролейбусів і 49 трамваїв, з яких 40 – вагони, що вже були у використанні", - написав Омелян на своїй сторінці у Facebook у ніч на вівторок, із посиланням на AllTransUA.

За його словами, 82% нових тролейбусів було придбано коштом міжнародних фінансових організацій (переважно кредитні лінії ЄБРР і ЄІБ, які були запущені у 2015 році для модернізації електричного муніципального транспорту).

Коштом міських бюджетів через систему Prozorro було придбано 34 нових тролейбуси. До столиці також надійшли два нових трамваї польського виробника Pesa.

Екс-міністр наголосив, що 70% тролейбусів на українському ринку виготовлені в Білорусі або з використанням білоруських машинокомплектів. "Придбання вживаних тролейбусів не дуже жваве. П'ять таких машин із Німеччини та Нідерландів закупило Запоріжжя", - додав Омелян.

Він також зазначив, що "дещо краще ситуація з трамваями. Міська влада Дніпра закупила 35 вживаних вагонів із Німеччини".

При цьому Омелян наголосив, що вітчизняні виробники тролейбусів "Електрон" та "Еталон" поставляли свою продукцію тільки до Львова ("Електрон") та Чернігова ("Еталон").

Броварський виробник "Політехносервіс", який поки що випускає тролейбуси на базі білоруських кузовів МАЗ-203, в 2020 році, крім Вінниці, почав поставляти тролейбуси до Харкова.

Український виробник трамваїв "Татра-Юг" відвантажив сім трамвайних вагонів до Єгипту, завершивши виконання замовлення на 15 вагонів.

"Невтішна ситуація з трамвайним рухом у Житомирі. Міська влада планує провести демонтаж останньої трамвайної лінії в місті", - написав Омелян.

Він також відзначив поліпшення ситуації на ринку тролейбусів у 2020 році, ніж у 2011 році, коли перед проведенням Євро-2012 міста активно закуповували нові машини.

"Трамвайний ринок поки що пожвавлення не відчуває. Заміна застарілого рухомого складу в усіх містах країни – серйозний виклик і міська влада без підтримки держави вирішити його не в змозі", - поінформував екс-чиновник.

Омелян вважає, що для того щоб українські міста могли протягом наступних п'яти-десяти років замінити 20 тис. тролейбусів і купити майже 10 тис. трамваїв потрібно: розробити план фінансової допомоги міським бюджетам у вигляді довгої та дешевої кредитної лінії, лізингу або державної програми; допомогти українським підприємствам за підтримки світових виробників розгорнути повноцінне виробництво муніципальної техніки.

"В Україні є все необхідне для того, щоб нашими містам їздив сучасний електричний громадський транспорт. Потрібно лише, щоб для держави у пріоритеті був розвиток вітчизняного виробництва, а не створення красивих і порожніх телевізійних картинок", - написав Омелян.

На його думку, у зв'язку з тим, що "левова частка" оновлення українського муніципального транспорту відбувається за рахунок лізингових програм, саме зараз "держава має стати лідером, створити потужне виробництво і нові робочі місця, запропонувати краще фінансування для вітчизняного виробника".

"Інакше, через кілька років, ми зупинимося в заторах і задихнемося в містах від викидів транспорту", - підсумував Омелян.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА