Еволюція концептуальних рішень UTG та їх адаптація до економічних умов в державі
У листопаді 2024 виповнилось 23 роки з дня заснування компанії UTG.
За роки діяльності, компанією створені 1 700 концепцій комерційних та житлових проектів нерухомості сукупною площею 42 млн м2. "Накопичені знання, обширні масиви проведених досліджень, сучасні архітектурні рішення допомагають реалізовувати проекти з високими показниками ефективності, тривалою конкурентною стійкістю, передбачати тренди майбутнього та впевнено випереджати інших професіоналів на ринку", - відзначає Вадим Непоседов, засновник та президент UTG. Клієнти довірили компанії розробку концепцій в найскладніших кризових умовах 2004, 2008, 2014, 2020, 2022 років та досягли лідируючих позицій в своїх регіонах: "Respublika Park", "Ocean Plaza", "Lavina Mall", "Global.UA Житомир", "Мегамолл Вінниця", "MOST City", "Appolo", "Donetsk City", "101 TOWER" та багато інших.
Притаманні економіці Україні кардинальні зміни, призводять до перебудови окремих сегментів комерційної нерухомісті кожні 4-5 років, але особливо стрімкі та помітні трансформації спостерігалися в короновірусні роки та тепер, під час війни.
Так, падіння добробуту громадян та зростання витрат на послуги ЖКГ, призводять до зміни значення продовольчих супермаркетів, перетворюючи їх з другорядної якорної функції в домінуючого орендаря галереї з найвищими доходами в портфелі девелопера. Тільки компанія UTG щорічно проектує до 40 центрів в форматі супермаркет-галерея.
Зростання витрат на охорону здоров'я через пандемію та освіту через дистинційне навчання призводять до появи в торгових галереях медичних установ (аналізи / стоматологія / естетичні клініки), а в житлових комплексах – освітніх закладів (дитячих садків, груп розвитку, будинків творчості). Сьогодні це затребувані функції в більшості рішень, розроблених UTG.
Майже повна відсутність продажів житла у східних областях, вкрай обмежена активність у прифронтових регіонах перемістили будівництво житла у західні області, в рази збільшивши доходи локальних девелоперів, навіть незважаючи на стрімке зростання собівартості. Сьогодні >80% концепцій житлової нерухомості UTG створює в Ужгороді, Хусті, Рівному.
Карантинні обмеження COVID-2019 та затребуваність автономних рішень через війну підвищили попит покупців до заміської нерухомості та приватних будинків. Державні програми з будівництва міжміських автомобільних магістралей додатково прискорили урбанізацію передмістя та активний розвиток локальної інфраструктури (торгової, розважальної, соціальної, інженерної). Значно зросла кількість комплексних рішень для масивів житлової забудови в портфелі UTG.
Популярним авторським напрямком UTG стала комбінація функцій в одному просторі. Компанія створила та успішно реалізувала комбінацію житлово-торговельних площ в ТЖК "Taryan Towers", "Smart Plaza Polytech", "Smart Plaza Obolon", "White Lines".
Збройна агресія РФ призвела до значного зменшення кількість представлених в Україні міжнародних компаній та їх представництв - споживачів професійної офісної нерухомості. Відбувається релокація та подальша легалізація персоналу за кордоном. Розробка концепції бізнес-центру стає справжнім викликом та вимагає врахування зростаючих вимог безпеки через загрози обстрілів та повітряні тривоги (необхідність сховищ), підвищення автономності інженерних мереж (аварійні генератори), життєзабезпечення будівель (робота ліфтів), особливо в багатоповерхових баштах.
За очікуваннями Вадима Непоседова, післявоєнному відновленню української економіки сприятиме стрімке збільшення кількості інвестиційних проектів (особливо за рахунок пільгових / грантових / цільових / кредитних коштів країн ЄС, США, Азії). Вже зараз відчувається зростання попиту та затребуваність послуг консультантів з боку міжнародних організацій та установ, які знайомляться з локальним ринком, зондують потенціал можливостей, вивчають комерційні умови в розрізі регіонів, аналізують затребувані сегменти, досліджують юридичну практику для виходу на український ринок.
UTG прогнозує тренд покупки популярних франшиз та розвиток франчайзингових відносин через повільний темп відкриття в Україні нових інтернаціональних брендів, недостатність альтернативних універмагів та операторів розваг.
UTG проводить активну роботу над релокацією в Україну відомих міжнародних рітейлерів та їх представницьких офісів, тотально зупинивших співпрацю з країною-агресором.
В середньострокій перспективі очікується також масовий ребрендинг російських компаний, їх перереєстрація на українських / європейських юридичних осіб, спроби повернення на доходний український ринок.
Трансформація значення окремих регіонів, перебудова транспортних шляхів та логістичних ланцюгів, диверсифікація в нові сегменти – розвиток індустріальних корпусів, технологічних парків, логістичних комплексів, спеціалізованих медичних / реабілітаційних центрів, геронтологічні пансіонатів, навчальних закладів тощо.