Інтерфакс-Україна
13:45 09.08.2024

Внутрішні водні шляхи та TEN-T увійшли до оновленої Національної транспортної моделі України

3 хв читати
Внутрішні водні шляхи та TEN-T увійшли до оновленої Національної транспортної моделі України

У розроблену за фінансової підтримки ЄС Національну транспортну модель України (НТМУ) після оновлення включено Транс'європейські транспортні мережі (TEN-T) і мережі внутрішніх водних шляхів України, повідомив керівник проєкту ЄС "Підтримка органів влади України в розробці Національної транспортної моделі та майстер-плану" Аднан Рахман в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

"Національну транспортну модель України було завершено торік (розпочато у 2018 - ІФ-У). Однак робота над її розширенням і вдосконаленням триває. НТМУ було розширено за рахунок включення Транс'європейських транспортних мереж (TEN-T), мережі внутрішніх водних шляхів України та містить найактуальніші дані", - повідомив Рахман.

У попередню версію моделі, розроблену до війни, внутрішні водні шляхи не були включені.

"На цьому етапі ми додали в модель усі внутрішні водні шляхи України. Також включили всі шлюзи, що дуже важливо, оскільки саме шлюзи визначають пропускну спроможність і маршрути для судноплавства. Тепер модель можна використовувати для аналізу потоків, переважно вантажних, внутрішніми водними шляхами. Чого стратегічно не вистачає, то це інформації про транспортні витрати", - зазначив Рахман.

Він додав, що розробники звернулися до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури (Мінвідновлення), щоб те запросило інформацію про транспортні витрати в компаній, які здійснюють перевезення внутрішнім водним транспортом.

"Інформація про транспортні витрати, зокрема під час перевезення внутрішнім водним транспортом, - це основна інформація. Без неї ми не можемо змоделювати, як здійснюється вибір між різними видами транспорту", - зазначив експерт.

На цьому етапі група проєкту працює над підготовкою Мінвідновлення до прийняття та використання НТМУ, оскільки, за словами Рахмана, міністерство потребує кваліфікованих і компетентних фахівців для ефективного підтримання, оновлення та використання моделі. Наразі триває розробка плану створення підрозділу аналітичної підтримки міністерства для роботи з нею. Серед варіантів розглядається можливість його створення в рамках міністерства або однієї з підвідомчих організацій, наприклад, підпорядкованого йому підприємства у сфері автомобільного транспорту або АТ "Укрзалізниця".

"Така організація повинна мати необхідні ресурси, щоб найняти відповідних працівників для роботи з моделлю, і повинна бути зацікавлена у використанні моделі. Одна з речей, про яку ми домовилися, - більш інтенсивна співпраця між співробітниками міністерства та нашою проєктною командою. Тому наш експерт надаватиме підтримку фахівцям міністерства щодо роботи з НТМУ. Процес переходу розпочнеться найближчим часом, ми сподіваємося завершити його до 30 квітня 2025 року", - повідомив Рахман.

У межах проєкту планувалося, що після передачі НТМУ буде розроблено майстер-план, однак від цього етапу відмовилися.

"Майстер-план... не буде розроблятися, тому що зараз і в найближчі десятиліття пріоритетом буде відновлення і відбудова України, зокрема транспортної галузі України. Я вважаю справді важливим, щоб державні службовці, міністерство та зацікавлені сторони розуміли, як ця модель може бути використана для підтримки оновлення та відновлення", - зазначив експерт.

Він наголосив, що НТМУ може допомогти Україні створити якісну програму проєктів відновлення та відбудови для трансформації транспортної галузі та залучення фінансування й інвестицій для цих проєктів.

Проєкт "Підтримка органів влади України в розробці національної транспортної моделі та майстер-плану" реалізується за фінансової підтримки ЄС, виділена допомога €4 млн 699 тис 906, період реалізації 02.07.2018 - 31.10.2024.

Розроблення НТМУ як інструменту, що забезпечує підтримку планування інвестицій у транспортний сектор України, розпочато 2018 року.

ОСТАННЄ

"Нафтогаз" у березні-2025 збільшив сплату податків до бюджету на 41%

Держслужба зайнятості вперше виплатила ФОПу з інвалідністю компенсацію за облаштування робочого місця

Перехід до проєктного фінансування підвищить безпеку інвесторів в житло - думка

"Укрнафта" тренує власні моделі штучного інтелекту на даних нафтогазовидобутку за 65 років

Китай заборонив місцевим авіакомпаніям прийом поставок літаків Boeing

МЕА під тиском торговельних війн знизило оцінку зростання світового попиту на нафту в 2025 р. на 300 тис. б/д

ЄС опублікує план припинення імпорту російської нафти та газу в травні

ЄБРР надає Райффайзен Банку гарантію розподілу портфельних ризиків для інвестицій EUR100 млн в енергетику

Audi і Porsche відкличуть понад 60 тис. автомобілів

ДТЕК за тиждень повернув енергопостачання для 75,5 тис. абонентів в Донецькій і Дніпропетровській областях

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА