19:24 24.12.2020

Автор ОЛЕКСАНДР СТОРОЖУК

Реклама і PR для бізнесу: антітренди і тренди 2020

4 хв читати
Реклама і PR для бізнесу: антітренди і тренди 2020

Олександр Сторожук, інтернет-підприємець, засновник онлайн-сервісу PRNEWS.IO

 

Рік, що минає, був занадто непередбачуваним для того, аби підбивати будь-які  підсумки, тому представники бізнесу в кулуарах все більше віддають перевагу фразі "могло бути гірше".

У цьому є частина правди. За різними дослідженнями, весну 2020 року називають найскладнішим періодом для малого бізнесу з часів фінансової кризи. Але, судячи з того, що прийшла зима з її карантинними хвилями, частковими або повними локдаунами, вона також стане черговим випробуванням як для малого бізнесу, так і для більш потужних підприємств.

Цьогоріч найскладніше було галузям туризму, громадського харчування і розваг. Менше постраждали і швидше за інших адаптувалися до нових реалій сфери IT та E-Commerce. Доречі, перехід в онлайн і автоматизація більшості бізнес-процесів стали універсальним рецептом для стабільного розвитку.

Але не тільки вони допомогли втриматися на плаву. Компанія PRNEWS.IO провела опитування серед клієнтів і парнтерів онлайн-сервісу, за підсумками якого склала рейтинг найдієвіших інструментів просування, реклами та PR в 2020 році.

Так, в результаті дослідження, в якому взяли участь понад 25 українських компаній з різних галузей, до категорії найнепопулярніших рекламних інструментів увійшли:

  • зовнішня реклама (білборди, брандмауери, плакати, розтяжки тощо);
  • оффлайн реклама (оголошення на радіо, телебаченні, рекламні блоки в друкованих ЗМІ, реклама на транспорті, роздача листівок, холодні дзвінки);
  • таргетована реклама в соціальних мережах.

Найбільше дісталося зовнішній рекламі, ефективність якої експерти ставили під сумнів і до пандемії. В умовах карантинних обмежень і зниження кількості людей, які пересуваються містом в громадському транспорті або пішки, кількість контактів з рекламними носіями знизилася в кілька разів. Тому все більше рекламних площин сьогодні простоюють або демонтовані. І не факт, що вони зуміють повернути втрачені позиці.

Така ж доля спіткала роздачу поліграфії (за поточний рік ми навчилися уникати зайвих фізичних контактів), постери в метро, ​​рекламні блоки в друкованих медіа та ін.

До трійки рекламних аутсайдерів несподівано приєдналася і таргетована реклама в соціальних мережах. Незважаючи на те, що самоізоляція призвела до різкого збільшення інтернет-аудиторії, витіснивши прихильників традиційного телебачення, а рівень конкуренці знизився, респонденти PRNEWS.IO відносять її до одного з найменш ефективних інструментів 2020 року.

Це пояснюється тим, що така реклама є актуальною, в першу чергу, для сервісів доставки, інтернет-магазинів продуктів, побутової техніки, товарів першої необхідності, онлайн освіти. Вона не підійде для бізнеса з не масовою аудиторією (наприклад, розробникам ПО) і представникам ніш, які постраждали від пандемії.

Також, як стверджують інтернет-маркетологи, соціальні мережі цього року втратили свою цінність для лідогенераціі. У період локдауна Facebook і Instagram стали для інтернет-користувачів одним з основних джерел позитиву. Тому люди в пошуках емоційних публікацій і вражень менше фокусуються на раціональному контенті. Тож, наразі, головна цінність соцмереж полягає в "підігріві" аудиторії і анонсування новинок, але не в фактичних клієнтах.

Найефективнішими інструментами просування товарів/послуг в 2020 році стали:

  • комплексний маркетинг;
  • ситуативний маркетинг;
  • контент-маркетинг;
  • колаборація, партнерський маркетинг;
  • контекстна реклама;
  • SEO;
  • участь в профільних онлайн-заходах (вебінари, конференції, цифрові саміти тощо).

Окремим пунктом респонденти виділяють поширення прес-релізів про новини і нові продукти компанії, а також розміщення експертних статей на актуальні під час карантину теми. Так, розміщення якісних матеріалів для бізнесу в галузевих і центральних ЗМІ одночасно вирішує ряд важливих завдань: залучення додаткового трафіку, SEO, підвищення рівня довіри до бренду.

Щоб точно визначити місця "болю" аудиторії і забезпечити кількість переходів на корпоративні майданчики, компанії аналізують, які питання в конкретній бізнес-ніші найбільше цікавлять користувачів. За підсумками дослідження готують і публікують корисні статті, зокрема, про те, які пільги і кредити надає держава для розвитку бізнесу, особливості економічної і податкової активності під час локдауна тощо.

Цікаво, що саме контент маркетинг став універсальним інструментом як для компаній зі сфери E-Commerce, розробників ПЗ та інших, так і для бізнесу, який потрапив під максимальний удар карантинних обмежень.

Першим він дозволив збільшити клієнтську базу ікількість замовлень. Другим, не дивлячись на мінімальну діяльність галузі розваг, громадського харчування, тревел і б'юті індустрії - продовжити діалог з аудиторією і нагадувати про себе "до кращих часів".

Але, незважаючи на всі виклики, на які був багатий 2020 рік, очікування і вимоги клієнтів не змінилися. За результатами опитування PRNEWS.IO, в першу чергу, сьогодні їм необхідні:

  • якість продукту/послуги, ціна, швидкість;
  • якісний контент, відповіді на нагальні питання;
  • лояльний сервіс, готовність до діалогу;
  • турбота, індивідуальний підхід;
  • високий рівень технічної підтримки та сервісу.

Рекламодавець в період економічної нестабільності завжди особливо ретельно оптимізує бюджет і вимірює ефективність кожної тисячі гривень, витраченої на рекламу і просування. Тому краще співпрацювати з компаніями, які не тільки відповідають наведеним вище критеріям, а й відрізняються прозорою, зрозумілою ціновою політикою.

Слід врахувати, що в умовах карантинних заходів негативно сприймаються будь-які спроби компанії отримати миттєвий прибуток, навіть шляхом відвертих цінових спекуляцій. Також небажання компанії проявити гнучкість в нових умовах (особливо, в плані поліпшення сервісу) у потенційного покупця викликає відторгнення, що призводить до відмови від покупки і занесення компанії до чорного списку.

Пам'ятайте: сьогодні клієнт обирає компанію, завдяки якій йому буде комфортно розлучитися з грошима. Це і є головний тренд взаємодії з покупцями 2020. 

 

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ІРИНА МУДРА

Наполегливість дає результат: рішення про конфіскацію активів рф наближається

АНТОН БОЛДИРЄВ

Інструменти для інвестування: Світові тренди та вибір українців

АНДРІЙ СТАСЕВСЬКИЙ

Моторні біопалива: чи здатна Україна до промислово-аграрного прориву

КОСТЯНТИН БОНДАРЄВ

Вибори до Європарламенту: збільшення ваги євроскептиків, але не критично

ЛЮДМИЛА КРІПКА

Якісний цемент для відбудови України

СЕРГІЙ СИЛІН

Мікрогенерація - шлях до автономності родин. Наявні можливості в Україні - до 10 ГВт на місяць

БОГДАН ДОВЖЕНКО ГРИГОРІЙ КУКУРУЗА

Чорна труба на 100 мільярдів за рік

ІРИНА ОЗИМОК

Як містам не програти боротьбу за молодь

ОЛЬГА ОНІЩУК

Які методи майнової агресії використовує росія для захоплення власності українців на ТОТ?

ДАНИЛО ГЕТМАНЦЕВ

Півроку керованого гнучкого курсу  - перші підсумки

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА