Ігнорування проблем бізнесу з боку Мінрозвитку спричинює загрозу для економіки та бюджету

Олександр Каленков, президент ОП “Укрметалургпром”
Наприкінці минулого року Укрметалургпром надіслав Міністру розвитку громад та територій України лист з чіткими аргументами проти підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення.
У відповідь ми отримали формальний лист від заступника міністра — який стверджує, що всі ініціативи розглядаються згідно з чинним законодавством, без будь-якого аналізу та аргументації, і що колись вони будуть опубліковані на сайті.
Ця відповідь – не більше ніж бюрократична відписка, за якою ховається відсутність реального бажання шукати вирішення стратегічних проблем у транспортній галузі країни.
Особливо тривожно, що заступник міністра Марина Денисюк, яка підписала цей лист, не має жодного досвіду роботи з питаннями залізниці, і тим більше — тарифної політики державних монополій. Це, у свою чергу, порушує серйозні питання щодо компетентності та готовності керівництва міністерства до професійного діалогу з бізнесом.
Нічого у листі також немає про те, що проект наказу про підвищення тарифів перебуває на розгляді в міністерстві, куди його надіслано УЗ, і про це неодноразово вказували представники монополіста. Однак жодного конструктивного діалогу з представниками бізнесу з боку Міністерства не ведеться: міністр у кулуарах збирає УЗ, а на закритих засіданнях — приймає рішення спільно з керівництвом УЗ, які потім просуваються без жодного обговорення та прозорості.
Ці питання є надзвичайно важливими. Підвищення тарифів на вантажні перевезення несе реальну загрозу закриття підприємств, особливо в умовах поточної економічної нестабільності. Це не лише удар по промисловості, а й пряма загроза для державного бюджету, який може недоотримати десятки мільярдів гривень та відбере податкові надходження з місцевих громад, що має розуміти профільний Міністр. А також — відтоку вантажної бази УЗ, яка перейде на автотранспорт і знищить дороги, на які держава виділяє мільярди гривень.
Зневажливе ставлення до думки бізнесу та відсутність прозорого діалогу ставлять під удар економічне майбутнє країни у складній ситуації, в якій перебуває Україна.