AB InBev та Efes завершили об'єднання бізнесу в РФ та Україні
Найбільший у світі пивоварний концерн Anheuser-Busch InBev (AB InBev) та Anadolu Efes, лідер на ринку Туреччини, завершили злиття бізнесів на території Росії та України в рівних частках, повідомив AB InBev.
Рада директорів об'єднаної AB InBev Efes складатиметься з представників обох компаній у рівному співвідношенні. Головою ради стане Тунджай Озільхан, голова ради директорів Anadolu Group та Anadolu Efes. Управлінська команда працюватиме під керівництвом Дмитра Шпакова, президента AB InBev в Росії та Україні, який займе позицію президента AB InBev Efes. Рой Корніш, генеральний директор АТ "Пивоварня Москва-Ефес", обійме посаду фінансового директора.
Виробнича мережа об'єднаної компанії складатиметься з 11 пивоварних заводів і трьох солодових комплексів у Росії, а також із трьох пивоварних заводів в Україні.
У портфелі брендів AB InBev Efes будуть міжнародні та локальні марки - Spaten, Corona Extra, BUD, Velkopopovicky Kozel, Miller Genuine Draft, Hoegaarden, "Старый мельник из бочонка", "Клинское", "Белый медведь".
"Ми впевнені, що об'єднання наших бізнесів і експертизи, різнопланового портфеля брендів і великого асортименту пива, який ми пропонуємо нашим споживачам, дасть нам змогу забезпечити зростання компанії та зайняти лідерські позиції на російському та українському ринках", - зазначив президент AB InBev Efes Д.Шпаков, слова якого наведено в повідомленні.
Показники об'єднаної компанії будуть консолідовані у звітності Anadolu Efes. AB InBev не включатиме результатів у свою глобальну звітність, але враховуватиме отриманий прибуток як повернення інвестицій у спільне підприємство відповідно до розміру своєї частки.
Anadolu Efes раніше розкрила структуру операції: її "дочка" Efes Breweries International N.V. внесе 99,999% частки "Пивоварні Москва-Ефес" у нову дочірню компанію Efes - AB InBev Efes B.V. Потім AB InBev Western European Holding внесе в цю компанію свої російські та українські активи, а натомість отримає нові акції AB InBev Efes. Після завершення додаткової емісії Efes Breweries International і AB InBev Western European Holding володітимуть по 50% акцій AB InBev Efes.
Оцінка вартості російських та українських активів AB InBev у рамках операції - $1,002-1,223 млрд (на основі методу дисконтування грошових потоків). Активи Efes було оцінено в $962 млн - $1,145 млрд, повідомляла компанія. Синергія від об'єднання оцінюється в $80-100 млн на рік за рахунок скорочення витрат.
Об'єднання операцій у Росії та Україні зміцнить конкурентні позиції брендів обох компаній і створить потенціал для майбутнього зростання. Амбіції об'єднаної компанії - стати лідером на ринках пива в Росії та Україні, йдеться в повідомленні Efes.
Нині лідер на російському ринку - данський пивоварний концерн Carlsberg. За даними Nielsen, які розкривала "Балтика" ("дочка" Carlsberg у Росії), частка данського концерну на російському ринку пива минулого року становила 31,9%. У Efes було 14,5%, у Heineken - 13,7%, у AB InBev - 10,5%.
На глобальному ринку Anheuser-Busch InBev посідає перше місце. AB InBev та Anadolu Efes, лідер на ринку Туреччини, в серпні минулого року підписали угоду про наміри об'єднати бізнес у Росії та Україні в рівних частках. Об'єднання є наслідком операції зі злиття AB InBev з SABMiller, яка була закрита в жовтні 2016 року і в результаті якої AB InBev отримала 24% акцій Anadolu Efes.
За даними аналітичної системи "СПАРК-Інтерфакс", АТ "САН Інбев" (російська структура AB InBev) у 2016 році збільшило виручку на 5,9%, до 41,7 млрд рублів, і скоротило чистий збиток до 1,84 млрд рублів із 9,77 млрд рублів роком раніше.
АТ "Пивоварня Москва-Ефес" у 2016 році наростило виручку на 9,8%, до 38,55 млрд рублів, і закінчило рік із чистим прибутком у розмірі 1,99 млрд рублів (у 2015 році компанія отримала чистий збиток у 1,37 млрд рублів).
Глобальні компанії не розкривають показників на російському ринку. AB InBev повідомляла, що в 2017 році її виручка в Східній Європі знизилася приблизно на 1-3% (low single digits) здебільшого через обмеження обсягів виробництва і продажу пива в ПЕТ-тарі в Росії, яке призвело до скорочення ринку.
Торік російський ринок пива впав на 4-5% у натуральному виразі, зокрема через заборону на виробництво і продаж пива в ПЕТ-упаковці обсягом понад 1,5 літра: "Велику роль у цьому відіграла заборона на виробництво і продаж пива в ПЕТ-тарі обсягом понад 1,5 літра", - говорив "Інтерфаксу" президент регіонального підрозділу AB InBev Д.Шпаков, який тепер очолить управління об'єднаної компанії.
"2017 рік став для всієї індустрії роком перевірки на міцність, оскільки ми відчули реальний вплив заборони ПЕТ понад 1,5 літра. Хтось впорався з цим завданням краще, хтось гірше. Одне можна сказати точно: незважаючи на всі прогнози, ринку не вдалося повною мірою замістити той обсяг, який припадав на ПЕТ понад 1,5 літра, - близько 20% - іншими видами упаковки", - зазначив він.
Негативний вплив на ринок від обмеження допустимого обсягу пластикової упаковки для пива буде вичерпаний до середини року, розраховують в AB InBev: "Ми очікуємо, що негативний ефект від цієї ініціативи буде вичерпаний до середини 2018 року, коли обсяги пива, що випускаються раніше в ПЕТ-тарі, будуть повністю перерозподілені між іншими упаковками".
"У 2018 році, за прогнозами експертів, ринок буде відносно стабільний, падіння становитиме не більше ніж 1-3%", - зазначив Д.Шпаков.
Російський бізнес Efes минулого року показав "виключно хорошу" динаміку за двозначного зростання обсягу продажу, незважаючи на зниження ринку та ефект високої бази попереднього року. Це стало можливим за рахунок збільшення присутності в сучасних форматах торгівлі та зміцнення позицій у середньому і преміальному сегментах.
Портфель брендів AB InBev об'єднує марки Budweiser, Stella Artois, Beck's, Leffe і Hoegaarden, а також локальні бренди "Клинское", "Сибирская корона", "Чернігівське" та інші. Портфель Anadolu Efes містить бренди Efes Pilsener, Velkopopovicky Kozel, Bavaria, Pilsner Urquell, "Старый мельник", "Золотая бочка".