15:13 06.05.2022

Перезапуск інтернет-ринку 2022: історія, тренди, нові можливості

4 хв читати

Початок 2022-го року став неймовірним струсом не лише для України, а й для всього світу. Ми бачимо повний перерозподіл сил не лише у геополітичній сфері, а й у бізнес-середовищі. Настає новий час, який не слід упускати.


Сьогодні з Вами – Євген Холостенко, експерт з інтернет-реклами з досвідом понад 10 років, 450 проектів+, майже 9 млн. $ керованого бюджету. Агенція "Holostenko & Partners", Google Partner Premier - 3% найкращих агенцій за версією Google.


Сьогодні будемо говорити про те, що відбувалося і відбувається в інтернет-продажах та розвитку рітейлу, оскільки глибоко занурені в це середовище.


Отже, пройдемося трохи за хронологією від початку війни і до теперішнього часу.


24-29.02.2022 - неймовірний шок, початок війни, повна непередбачуваність, затори на виїздах з країни, повна зупинка бізнес-процесів, практично 90% інтернет-проектів зупинені. На той момент йшлося про збереження життя, а не про бізнес. Залишились працювати тільки такі сфери, як: безпека та перевезення людей. Всі інше - логістика, меблі, прикраси, розваги та інші - зупинилися на невизначений строк.


1-14.03.2022 - продовжується експансій ворожих формувань на територію нашої країни, далі, за онлайн бізнесом зупиняються офлайн бізнеси, актуальними залишаються тільки безпека та продукти харчування. Населення масово втрачає роботу, платоспроможний попит почав стрімко зменшуватися.


14-31.03.2022 - Україна почала отримувати міжнародну підтримку, фізична експансія ворожих військ зупинена, люди, які залишилися в Україні, почали розуміти, що потрібно щось робити, якимось чином працювати, держава почала інформаційно стимулювати запуск економіки, тому що мільйони людей залишились без засобів існування і суттєва зменшився оподатковуваний обіг.


Саме в цей момент ми всім діючим клієнтам дали на запуск -50% по роботі, витрати на контекстну рекламу Google були мінімальні, тому що ринок просто лежав. Задача - не прибуток, а відновлення, зберегти робочі місця і запустити економічний обіг в країні, генерувати можливість сплачувати податки і зарплати співробітникам.


Поступово рушили, перший час співвідношення % рекламних витрат було шикарним. Обороти були невеликими, але % витрат на рекламу становив до 8%, коли під час гарячого бізнес часу вони були вищі.


Продажі зростали кожного тижня, тому що фактично відштовхнулися від дна і у населення накопичився попит. З інструментів - брали тільки найпровіреніші інструменті, які спрацюють тут і зараз, для просування інтернет-магазинів це Google Shopping, для сайтів послуг - пошукова контекстна реклама.


Такі інструменти як SMM, SEO були повністю заморожені, тому що був великий ступінь ризику невизначеності, не було фактично ресурсів для інвестування в довгу, необхідні були результати тут і зараз.


Соціальні мережі не користувалися попитом, тому що емоційний стан населення був на дні.


Деякі проекти почали розраховувати вихід на закордонний ринок, але зіштовхнулись з аномальною різницею ціни реклами за кордоном і в Україні.


Як підсумок березня скажу, що ті, хто не зупинявся, отримали добрі бонуси, адже в своїх нішах вони в рекламі були присутні, не маючи конкурентів. Добрий приріст нових клієнтів, тому що на кожному ринку працювали буквально одиниці постачальників товарів та послуг.


1-30.04.2022 - зростання конкуренції без росту ринка. Є такий факт. На ринку з'являється все більше гравців, але, навіть при наявності бюджетів, ми не побачили зростання самих продажів, малий об'єм ринку, за кордон виїхала більша частина платоспроможної аудиторії. Все зафіксувалося вже на стабільних рівнях з коливаннями +-10%.


Сфери почали працювати практично всі, окрім розваг. Концертні агенції, квиткові оператори, авіакомпанії, туристичні компанії - пішли у відпустку на невизначений строк. На жаль.


1.05 по сегодня - “почалося відродження”. Все більше і більше бізнесів почали запускатися. Є бізнеси, які зробили зміну локації і, відповідно, почали шукати нових підрядників. Актуалізувалися інші інструменти просування, окрім контекстної реклами, а саме - SEO и SMM, тому що проекти вийшли на окупність та рентабельність.


Це вже про історію. Але головний меседж нашої статті буде наступний:


Ринок обнулився, крупні гравці втратили рівновагу та інерцію, з'явилися нові можливості для входа на ринок.


Ми як і раніше працюємо і жодного дня не зупинили свою роботу. Підхоплюємо нові проекти та реанімуємо старі, задача всім мати роботу, оборот та зберегти жіттєдіяльність.


Користуючись нагодою, так як ми Google Partner Premier, нових клієнтів очікує бонус на рахунок Google - 10 000 грн, що в наш час вкрай приємно.


За матеріалами агенції “Holostenko & Partners”

Автор - Холостенко Євген

holostenko.ua

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА