14:08 15.12.2021

Частка РФ у постачанні дизпального в Україну може зрости до 50% у разі скасування спецмита на трубопровідні постачання - "А-95"

2 хв читати
Частка РФ у постачанні дизпального в Україну може зрости до 50% у разі скасування спецмита на трубопровідні постачання - "А-95"

Частка РФ у постачанні дизельного пального в Україну може зрости з 24% до 50% у разі непродовження спецмита на трубопровідні постачання після 31 грудня 2021 року, вважають у консалтинговій групі "А-95".

За розрахунками групи, за 11 місяців 2021 року імпорт дизельного пального в Україну становив 85% від балансу ринку, що відповідає рівню попереднього року (84%).

Водночас у структурі постачання дизпального відбулися зміни. Частка російського імпорту ДП за січень-листопад-2021 знизилася до 24% (1,779 млн. тонн), тоді як у 2020 році вона становила 35% (2,614 млн тонн), а в 2018-му досягла максимальних за останні роки 40% (2,597 млн тонн).

Падіння постачання з найбільшого джерела призвело до збільшення імпорту дизпального через морські порти з 775 тис. тонн у 2020 році до 1,1 млн тонн за 11 місяців 2021 року. Частка цього каналу постачання ринку зросла з 10% до 15% відповідно.

"Головною причиною позитивних змін у структурі постачань стало зупинення прокачування дизпального нафтопродуктопроводом "Прикарпатзахідтранс". Відповідно, це і є необхідна, нехай і не цілком достатня умова для збереження та подальшого розвитку диверсифікації джерел постачання пального в Україну", – зазначив директор "А- 95" Сергій Куюн.

На думку експерта, Кабмін має продовжити 4-відсоткове мито на трубопровідні постачання російського дизпального, дія якого спливає 31 грудня 2021 року.

"Скасування мита відкриє шлях масованим прокачкам обсягом 100-150 тис. тонн дизпального за місяць, що у сумі із залізничними постачаннями збільшить частку Росії до 50% українського ринку. Це нерозумно та дуже небезпечно, особливо в умовах нової політичної ескалації", – вважає Куюн.

На його думку, для зниження імпортозалежності у паливній сфері уряд має стимулювати збільшення внутрішньої нафтопереробки, а також забезпечувати достатні залізничні потужності для подальшого нарощування "морського" імпорту пального.

"Потенціал українських НПЗ та морських портів здатний повністю покрити потреби України в бензині та авіапальному, а також може скоротити імпорт дизельного пального з Росії та Білорусі більше ніж на 50%, до сумарних 30-35%. Водночас держава отримає різке зростання доходів від завантаження НПЗ, портів, залізниці й нафтотранспортної системи", – переконані в консалтинговій групі.

Як повідомлялося, Кабінет Міністрів України впровадив спецмито на дизельне пальне (УКТЗЕД 2710194300 - 2710194800), що надходить трубопровідним транспортом із 1 серпня 2019 року. Наразі спецмито 4% на трубопровідне ДП діє до 31 грудня 2021 року на підставі постанови КМУ №719 від 17 серпня 2020 року.

 

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Угорщина наполягає на гарантіях щодо переговорів про транзит газу через Україну

Експорт української пшениці пожвавився, ціни на внутрішньому ринку не відстають від світових - аналітики

Для понад 10 млн громадян пенсії підвищаться на 11,5% в результаті індексації з 1 березня – Шмигаль

Кредитний портфель банку "Кредит Дніпро" у 2024р збільшився вдвічі – голова правління

Загальні втрати агросектору від вторгнення РФ оцінюються в $80 млрд – міністр агрополітики

Аеропорт Кишинева у 2025 р. планує зростання пасажиропотоку на 21%

Рішення щодо перспектив автономних торговельних заходів прийматиметься з урахуванням ситуації в Україні – польський міністр

"Укренерго" закликає бізнес підключати до енергосистеми власні резервні генеруючі установки

Близько 800 виробників працюють над інноваціями в галузі оборони

Shell повідомила про зростання світового ринку ЗПГ у 2024 році всього на 3 млн тонн

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА