Інтерфакс-Україна
14:08 15.12.2021

Частка РФ у постачанні дизпального в Україну може зрости до 50% у разі скасування спецмита на трубопровідні постачання - "А-95"

2 хв читати
Частка РФ у постачанні дизпального в Україну може зрости до 50% у разі скасування спецмита на трубопровідні постачання - "А-95"

Частка РФ у постачанні дизельного пального в Україну може зрости з 24% до 50% у разі непродовження спецмита на трубопровідні постачання після 31 грудня 2021 року, вважають у консалтинговій групі "А-95".

За розрахунками групи, за 11 місяців 2021 року імпорт дизельного пального в Україну становив 85% від балансу ринку, що відповідає рівню попереднього року (84%).

Водночас у структурі постачання дизпального відбулися зміни. Частка російського імпорту ДП за січень-листопад-2021 знизилася до 24% (1,779 млн. тонн), тоді як у 2020 році вона становила 35% (2,614 млн тонн), а в 2018-му досягла максимальних за останні роки 40% (2,597 млн тонн).

Падіння постачання з найбільшого джерела призвело до збільшення імпорту дизпального через морські порти з 775 тис. тонн у 2020 році до 1,1 млн тонн за 11 місяців 2021 року. Частка цього каналу постачання ринку зросла з 10% до 15% відповідно.

"Головною причиною позитивних змін у структурі постачань стало зупинення прокачування дизпального нафтопродуктопроводом "Прикарпатзахідтранс". Відповідно, це і є необхідна, нехай і не цілком достатня умова для збереження та подальшого розвитку диверсифікації джерел постачання пального в Україну", – зазначив директор "А- 95" Сергій Куюн.

На думку експерта, Кабмін має продовжити 4-відсоткове мито на трубопровідні постачання російського дизпального, дія якого спливає 31 грудня 2021 року.

"Скасування мита відкриє шлях масованим прокачкам обсягом 100-150 тис. тонн дизпального за місяць, що у сумі із залізничними постачаннями збільшить частку Росії до 50% українського ринку. Це нерозумно та дуже небезпечно, особливо в умовах нової політичної ескалації", – вважає Куюн.

На його думку, для зниження імпортозалежності у паливній сфері уряд має стимулювати збільшення внутрішньої нафтопереробки, а також забезпечувати достатні залізничні потужності для подальшого нарощування "морського" імпорту пального.

"Потенціал українських НПЗ та морських портів здатний повністю покрити потреби України в бензині та авіапальному, а також може скоротити імпорт дизельного пального з Росії та Білорусі більше ніж на 50%, до сумарних 30-35%. Водночас держава отримає різке зростання доходів від завантаження НПЗ, портів, залізниці й нафтотранспортної системи", – переконані в консалтинговій групі.

Як повідомлялося, Кабінет Міністрів України впровадив спецмито на дизельне пальне (УКТЗЕД 2710194300 - 2710194800), що надходить трубопровідним транспортом із 1 серпня 2019 року. Наразі спецмито 4% на трубопровідне ДП діє до 31 грудня 2021 року на підставі постанови КМУ №719 від 17 серпня 2020 року.

 

ОСТАННЄ

НБУ не став продовжувати адмінобмеження P2P переказів 150 тис. грн завдяки жорсткішим самообмеженням ринку

Мінагрополітики розглядає варіанти компенсацій прифронтовим аграріям відміни 30% знижки у перевезенні зерна залізницею

Мінфін понизив ставку потенційних 3,5-річних бенчмарк-ОВДП до 15-15,5% річних

Глава UBS став найбільш високооплачуваним CEO у найбільших банках континентальної Європи у 2024 р.

ПУМБ і "Тімак Агро Україна" оновили програму кредитування добрив під врожай 2025р.

"Агротрейд" почав посівну камапнію-2025 з висіву гірчиці на 600 га

Газовидобувники просять знизити вимоги до якості газу для відновлення після руйнувань внаслідок атак РФ

Заповнюваність готелів у Києві зросла до 42% за підсумками 2024р. - Hotel Matrix

ФГВФО міг би взяти у роботу портфель "поганих кредитів" держбанків – директорка-розпорядниця

ФГВФО прагне до поствоєнної гарантованої суми відшкодування EUR100 тис. та поширення гарантування на юросіб

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА