"Залив" зберігає плани оскаржити вибір ЧСЗ серійним виробником корветів - голова наглядової ради
Київ. 9 лютого. IНТЕРФАКС-УКРАЇНА - ВАТ "Суднобудівний завод "Залив" (Керч, АРК) не відмовилося від озвучених раніше намірів оскаржити в суді рішення Міністерства оборони України про вибір ДАХК "Чорноморський суднобудівний завод" (ЧСЗ, Миколаїв) переможцем тендера з визначення серійного виробника серії кораблів класу "корвет" для ВМС країни.
Про це повідомив голова наглядової ради компанії Микола Кузьменко на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" у вівторок.
Це питання, зазначив він, стосується не лише інтересів національної безпеки країни, а й комерційних інтересів і престижу ВАТ "Залив".
Серед головних аргументів своєї позиції М.Кузьменко назвав відсутність у ЧСЗ необхідного кадрового потенціалу середнього менеджменту для виконання цього замовлення, а також нестабільне фінансове становище миколаївського підприємства.
Водночас, за його словами, "Залив" має необхідні технічні потужності, кваліфікований кадровий ресурс, досвід військового кораблебудування. Зокрема, на потужностях підприємства будувався флагман ВМФ України фрегат "Гетьман Сагайдачний", нагадав голова наглядової ради.
За словами фінансового директора ВАТ "Залив" Андрія Захарчука, наразі компанія "проводить кропітку роботу з підготовки судового позову".
Як повідомлялося, наприкінці листопада 2009 року комісія Міністерства оборони України підписала акт приймання технічного проекту нового корвета для Військово-морських сил країни. Розробником проекту стало казенне підприємство "Дослідно-проектний центр кораблебудування" (Миколаїв).
На початку грудня військове відомство оголосило ДАХК "ЧСЗ" переможцем тендера на виконавця держоборонзамовлення на виготовлення військових кораблів. До участі в закритому конкурсі запросили п'ять компаній: держпідприємство "Суднобудівний завод імені 61 комунара", ДАХК "ЧСЗ", ВАТ "Вадан Ярдс Океан" (усі - Миколаїв), ВАТ "Суднобудівний завод "Залив" і ВАТ "Завод "Ленінська кузня" (Київ). Від "Вадан Ярдс Океан" заявка на участь у конкурсі не надійшла.
Коментуючи рішення Міноборони про вибір ЧСЗ головним виконавцем держоборонзамовлення, директор департаменту розробок і закупівлі озброєнь та військової техніки українського військового відомства Володимир Грек уточнив, що головними критеріями вибору стали наявність у ЧСЗ необхідних для виконання замовлення технологій та персоналу, в т. ч. проектно-конструкторський центр, а також готовність здійснювати будівництво в умовах "несистемного" державного фінансування.
"Ми впевнені, що зробили правильний вибір. Нас турбував не вибір фінансово-промислової групи, а вибір підприємства", - сказав він.
У грудні 2009 року Міноборони уклало з ЧСЗ контракт на виконання держзамовлення з будівництва на потужностях підприємства нового українського корвета.
Держпрограма за участю провідних європейських постачальників озброєнь і близько 30 підприємств українського ОПК, яка передбачає будівництво 10 військових кораблів, розрахована до 2026 року. Перші чотири кораблі планується побудувати до 2018 року.
ЧСЗ входить до суднобудівного субхолдингу "Смарт-холдингу" (Київ), основним акціонером якого є російський бізнесмен Вадим Новинський.
ВАТ "Суднобудівний завод "Залив" у 2006 році ввійшло до складу ХК "АвтоКрАЗ".
Основний акціонер заводу - ФПГ "Фінанси та Кредит" (Київ), власником якої є український бізнесмен, народний депутат Костянтин Жеваго.