Формований портфель замовлень керченського "Заливу" до 2011 р. оцінюється не менше ніж у EUR50 млн - голова спостережної ради
Київ. 9 лютого. IНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Формований портфель замовлень ВАТ "Суднобудівний завод "Залив" (Керч, АРК) до 2011 року оцінюється не менше ніж у EUR50 млн, повідомив голова спостережної ради компанії Микола Кузьменко на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" у вівторок.
За його словами, незважаючи на те, що позначений світовою фінансовою кризою 2009 рік був "дуже складним у плані замовлень", в останні три місяці "Залив" опрацьовує можливість реалізації 20 нових проектів. Частина з них, уточнив він, передбачає побудову серій із кількох суден.
У формованому портфелі замовлень, зазначив голова СР, близько п'яти-шести проектів передбачають будівництво на потужностях суднобудівного заводу комплектних суден.
"Комплектне суднобудування дуже важливе для галузі. До цього нас підштовхує ринок. Ми розуміємо, що можемо це робити", - сказав він.
Як повідомив М.Кузьменко, перше комплектне судно, оснащене європейським обладнанням, планується побудувати на "Заливі" для закордонного замовника вже до кінця 2010 року.
Серед успішних перспективних напрямків розвитку виробництва "Заливу" М.Кузьменко особливо виділив будівництво суден для нафтогазового сектора. За його оцінками, частка цього сектора в загальній структурі замовлень оцінюється "не більш ніж у 50%".
"Усе диктує ринок. Якщо треба, це і всі 100%, і більше", - додав він.
Крім того, М.Кузьменко повідомив, що з урахуванням обговорюваних планів перспективного розроблення нафтогазових площ на шельфі Чорного моря суднобудівний завод "Залив" опрацьовує можливість будівництва нафтових платформ. "До речі, Казантипську нафтову платформу було побудовано на "Заливі", - зазначив він.
М.Кузьменко зазначив, що керченський "Залив" сьогодні - це одне з успішних суднобудівних підприємств Східної Європи, та оптимістично оцінив перспективи розвитку суднобудування в Україні.
На його думку, враховуючи, що в конкурентній боротьбі з азіатськими суднобудівниками суднобудування "йде" з Європи, Україна в найближчі 15 років могла б зайняти на ринку ніші таких суднобудівних країн, як Румунія, Хорватія, Польща.
"Це престижно, прибутково, доцільно", - сказав він. "Не всі німецькі чи грецькі судновласники мріють будувати судна в КНР", – додав він.
ВАТ "Суднобудівний завод "Залив" - одне з провідних суднобудівних підприємств у Східній Європі. Спеціалізується на будівництві танкерів, хімо- та контейнеровозів, бурових платформ для видобутку нафти та газу. Із 1992 року підприємство будує судна на експорт.
У 2006 році завод увійшов до складу ХК "АвтоКрАЗ".
За даними компанії, 2009 рік "Залив" завершив із чистим прибутком 33,4 млн грн порівняно з чистим збитком 87,7 млн грн у 2008 році.
Чистий дохід сягнув 280,5 млн грн, що на 16,67% більше, ніж у 2008 році. Обсяг виробництва зріс на 37% - до 451 млн грн.