14:03 18.01.2022

Автор ІРИНА НОВІКОВА

Санта сам не впорається: ускладнення логістики у новорічний період

4 хв читати
Санта сам не впорається: ускладнення логістики у новорічний період

Ірина Новікова, генеральний директор логістичної компанії GEFCO Україна з 2019 року


Зимовий період відзначається особливою концентрацією свят, популярних та улюблених по всій земній кулі. Кожному з нас відомі передноворічні ритуали підготовки подарунків для рідних та друзів на Святого Миколая, Новий рік та Різдво. Навіть для однієї окремої людини часто здається складним придбати усе необхідне, визначити способи доставлення, прорахувати вартість та оптимальний час, щоб адресанти отримали презенти вчасно.

Проте уявіть собі, що це означає на глобальному рівні, коли мільярди людей та тисячі підприємств беруть участь у логістиці святкових подарунків у всьому світі. Компанії-перевізники відіграють особливу роль у цьому процесі. Часто від них залежить, чи прибудуть товари з іншої частини земної кулі, чи будуть наповнені склади великих ритейлерів та чи отримає дитина свій омріяний подарунок на Новий рік з наповненими щастям очима.

Початок 2022 черговий раз довів, що навіть сучасні розвинені логістичні гіганти не можуть повною мірою впоратися із навантаженням у святковий період.

Отже, компанії чекають постачання, люди чекають своїх замовлень з магазинів або подарунків, які їм вже відправив родич з іншої країни. Але чи все так просто? З настанням пандемії логістика пережила чимало викликів. Багато з них ще й досі турбує ринок. А в особливо навантажений зимовий час криза стає набагато більш відчутною. Перед настанням 2022 в мережі часто з’являлися заголовки, що Новий рік та Різдво під загрозою. У чому ж причина такого ускладнення, чому сучасна розвинена логістика не справляється з навантаженням?

 

Криза ланцюга постачання.

Більшість виробничих потужностей світу розташовано в Китаї. Тому вірогідність того, що замовлений особою з будь-якої країни світу подарунок буде вироблено саме там надзвичайно висока. Морські перевезення – головний глобальний спосіб транспортування товарів, зокрема, з Піднебесної. З його допомогою здійснюється 2/3 світової торгівлі. З початком пандемії стартувала й криза цього виду перевезень, яка й досі супроводжується дефіцитом контейнерів, чергами та перенавантаженням портів, підвищенням тарифів та збільшенням термінів доставлення. За даними аналітиків час транзиту "від дверей до дверей" з Китаю до США наразі 71 день. Для порівняння – два роки тому доставлення займала не більше 40 днів.

Через кризу морських перевезень другий за популярністю спосіб, залізниця, також постраждав. На багатьох ділянках колій, що поєднують Китай з Європою, утворилися затори, зокрема, через низьку пропускну здатність. Автомобільні ж перевезення страждають через нестачу водіїв. Згідно з останнім дослідженням агентства Transport Intelligence, у європейських країнах, в тому числі й в Україні, спостерігається гостра нестача кадрів для управління вантажівками. Дефіцит водіїв комерційного транспорту в Європі досяг позначки 400 тис. осіб. Найбільш серйозна ситуація в Польщі, Великій Британії та Німеччині. При цьому дані щодо України вказують на те, що в країні може не вистачати до 120 тис. водіїв вантажівок.

 

Дефіцит кадрів.

Не лише водіїв вантажівок не вистачає у логістиці. Відповідно до дослідження агенції з працевлаштування Staffery GmbH, цього року різдвяний сезон опинився під загрозою через гострий дефіцит кваліфікованого персоналу у галузі, загалом. Багато компаній, які й так мають проблеми у постачанні через загальносвітову кризу перевезень, можуть просто не встигнути з доставленням товарів у визначений термін через дефіцит кадрів. Це стосується усіх ланок: від менеджменту до працівників складу, де кожен є рівно важливим у процесі транспортування товару.

 

Дефіцит складів.

Компанії змушені запасатися великою кількістю товарів, і цілком логічно, потребують збільшення складських потужностей. Тому нестача відповідних приміщень стає особливо відчутною. Навіть у звичайні періоди, уже кілька років в Україні спостерігається значний відкладений попит на оренду якісних складських приміщень. Загалом, вакантність нашій країні коливається на рівні 2.6-2.9%. За 2020 рік 85% договорів були укладені на квадратні метри ще на етапі будівництва. Тобто при введенні в експлуатацію складський комплекс вже практично не має вільних площ для оренди.

Така тенденція є й закордоном. Звіт Cushman&Wakefield вказує на те, що в США вакантність звичайних складських приміщень становить близько 4,3%, а біля портів – близько 1%. Навіть такому великому гравцеві, як Amazon, довелося збільшувати площі своїх розподільчих центрів, щоб задовольнити попит споживачів.

 

Як логістична компанія може врятувати ситуацію наступного року?

Планування роботи є найпершим пріоритетом для логістичного провайдера в передсвятковий період, і насамперед – це має бути скоординована робота з вантажовідправниками та вантажоотримувачами, залежно від того, хто відповідає за замовлення транспортних послуг.

Отже, основними принципами роботи в піковий сезон для учасників ланцюгу постачань є:

- попереднє планування виробництва в передноворічний період – запорука своєчасного доставлення вантажу

- поширення заздалегідь навіть попереднього транспортного плану або плану відвантажень з логістичним провайдером дозволить спланувати транспортні потреби з урахуванням маршруту та виду доставлення, забронювати необхідну кількість засобів перевезення під заплановані обсяги

- вибір надійного логістичного партнера з розгалуженою мережею, достатньою кількістю підрядних організацій та партнерів дозволить уникнути зривів у доставленні й забезпечити сток для подальших продажів.

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ІРИНА МУДРА

Наполегливість дає результат: рішення про конфіскацію активів рф наближається

АНТОН БОЛДИРЄВ

Інструменти для інвестування: Світові тренди та вибір українців

АНДРІЙ СТАСЕВСЬКИЙ

Моторні біопалива: чи здатна Україна до промислово-аграрного прориву

КОСТЯНТИН БОНДАРЄВ

Вибори до Європарламенту: збільшення ваги євроскептиків, але не критично

ЛЮДМИЛА КРІПКА

Якісний цемент для відбудови України

СЕРГІЙ СИЛІН

Мікрогенерація - шлях до автономності родин. Наявні можливості в Україні - до 10 ГВт на місяць

БОГДАН ДОВЖЕНКО ГРИГОРІЙ КУКУРУЗА

Чорна труба на 100 мільярдів за рік

ІРИНА ОЗИМОК

Як містам не програти боротьбу за молодь

ОЛЬГА ОНІЩУК

Які методи майнової агресії використовує росія для захоплення власності українців на ТОТ?

ДАНИЛО ГЕТМАНЦЕВ

Півроку керованого гнучкого курсу  - перші підсумки

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА