20:45 20.08.2023

Електромобіль – чи варта шкурка вичинки?

3 хв читати

661f9c7970e40.webp

Photo: Chuttersnap on Unsplash

Безумовною перевагою електромобіля є низька ціна пробігу за умови заряджання авто за тарифом для населення. За підрахунками власника сервісу автовикупу у Києві Carfy Олега Новасова, якщо людина заряджає своє авто у себе вдома за електротарифом для населення, а саме 2,64 грн за кіловат, то при витраті «палива» 15 кВт енергії на 100 км пробігу, один кілометр пробігу електромобіля обійдеться власнику у 40 копійок.

А якщо людина заряджає це ж авто за «нічним тарифом», тоді кілометр пробігу обійдеться взагалі у смішні 20 копійок за кілометр. Варто зазначити, що це значно зменшує аудиторію споживачів електромобілів. Цільовий споживач такого авто – людина, що проживає у приватному секторі та має достатню потужність електровведення.

Якщо людина почне заряджати свою електричку на комерційних електрозаправках за комерційним тарифом 14 грн за кіловат, то ціна кілометру пробігу зросте до 2 грн, що вже можна порівняти з ціною пробігу авто з двигуном внутрішнього згорання – 4 грн.

Тип авто і заправки Ціна одного кілометра пробігу
Електромобіль*, який заряджається за нічним тарифом для населення 20 копійок
Електромобіль*, який заряджається за звичайним тарифом для населення 40 копійок
Електромобіль*, який заряджається за комерційним тарифом електрозаправок 2 гривні
Автомобіль з двигуном внутрішнього згорання** 4 гривні

* – у розрахунках рахувався середній розхід електрики – 15 кВт на 100 км

** – у розрахунках враховувався автомобіль з середнім розходом палива 8 л на 100 км, та ціною одного літра палива 50 грн.

Отже, електромобіль, на перший погляд, є економічно привабливим видом транспорту. Це зручний вид транспорту для міста. Типовим сценарієм його використання є поїздки у день по місту до 100 км пробігу та заряджання його вночі.

Але у економічній привабливості, за словами Олега Новасова, є декілька «але»:

По-перше, електромобіль набагато швидше втрачає в ціні ніж авто з традиційним двигуном.

У таблиці наведені середні ціни (в $) на авто різних років:

Авто 2022 рік 2020 рік 2018 рік 2016 рік 2014 рік 2012 рік
Nissan Leaf 25176 21461 17016 11062 9531 7693
Toyota Camry 2.4 36100 30756 25306 18396 16673 14572

За 10 років Nissan Leaf втрачає 70% своєї вартості, Toyota Camry лише 60%. Це пов’язано з другим пунктом нашого «але». Також варто зазначити, що продати електромобіль складніше, як ми вже казали вище, у цього сегменту авто доволі вузька цільова аудиторія.

По-друге, електричне авто потребує заміни батареї кожні 7-8 років або 100-150 тис. км пробігу. Ця процедура не дешева. Якщо брати оригінальні батареї від виробника, то ціна може буде захмарною – 10000-15000$ і вище. Тому купують або б/в батареї, або користуються сервісом з перепакування батареї, але це теж коштує не дешево – від 4000-5000$.

І якщо додати цю вартість в ціну пробігу, то ціна пробігу одного кілометра вже не здається такою привабливою. Звісно, у авто з ДВЗ є теж ремонти, планові і не планові, але вони доволі прогнозовані і на більшість авто не преміум класу коштують на порядок менше, ніж заміна батареї в електромобілі.

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА