14:49 17.05.2023

Вебсайти найбільших українських партій України: від “ЄС” до “Слуга народу” – Вадим Слюсарєв

6 хв читати

Вадим Слюсарєв про сайти Слуга народу, ЄС, тощо

Політичні партії задля реалізації своєї діяльності використовують в тому числі особливі канали комунікації. В даному матеріалі експерт з маркетингу та комунікацій Вадим Ігорович Слюсарєв проаналізував веб-сайти партій за технічними параметрами.

На момент початку війни, на території України діяло 370 політичних партій. Середнє річне зростання становило приблизно 11 нових політичних об'єднань.

Пік формування нових партій припав на 2015 рік, коли було зареєстровано 75 нових організацій. У 2016 році цей показник становив 42, у 2014 - 36, у 2005 - 21, у 2008 - 18, у 1999 - 17, а у 2020 році - 16.

У 2019 році, під час останніх парламентських виборів, з 342 партій, що існували на той час, лише 65 (або 19%) взяли участь в виборчому процесі.

На сьогоднішній день у Верховній раді представлено 4 політичні партії:

  • Слуга народу

  • Європейська солідарність

  • Батьківщина

  • Голос

Ще одна (ОПЗЖ) – заборонена в Україні після початку повномасштабного вторгнення росії та наразі не може бути розглянута як існуюча.

Слуга народу

На вебсайті партії “Слуга народу” міститься докладна інформація про історію партії, ідеологію партії, викладені статутні документи та фінансова звітність до 2020 року. 

Також представлений повний перелік всіх членів партії з опціональною можливістю звернутися до кожного та посиланням на особисті сторінки Facebook.

“На сайті зазначені також посилання на соціальні мережі партії. Канали комунікації у соціальних мережах є вкрай популярними за кількістю підписників”, – зазначає Вадим Слюсарєв.

  • Facebook – 335 тис підписників

  • Instagram – 120 тис підписників

  • Twitter - 8 653 читача

  • YouTube - 31.9 тис підписників

  • Telegram – 8 964 підписники

За даними сервісу Similar Web місяний трафік сайту партії “Слуга народу” з десктопів складає 45,2 тис унікальних відвідувачів:

  • 86.65% – Україна

  • 6.81% – Польща

  • 3.25% – Франція

  • 1.87% – Норвегія

  • 1.42% – Німеччина

“Вебсайт “Слуга народу” має приємний та зрозумілий інтерфейс. Це дозволяє отримати всю потрібну інформацію та легко скоритатися зворотніми каналами зв’язку за потреби”, – поясню експерт з маркетингу та комунікацій Вадим Слюсарєв.

Важливо зазначити, що сайт партії дуже просто відповідає на питання: “Як долучитися?” Це говорить про відкриту комунікацію, яка дозволяє в декілька кроків подати заявку на членство, або участь у діяльності партії в іншій доступній якості. 

Сам сайт використовує додаткові плагіни WP для оптимізації.

Нереалізоване рішення для переходу на англомовну версію. Щоб переглянути контент англійською мовою необхідно у адресній строці додати /en. Це незручно для іноземних відвідувачів та значно знижує можливості для комунікації з аудиторію. 

Європейська солідарність

Вебсайт партії містить інформацію про статут, програму, надає дані про фінансову звітність до 2020 року. Окрім цього можна переглянути учасників Фракції, ознайомитися з анонсами подій та новинами.

Сайт має англомовну версію та зручний перехід на неї. Однако англомовна версія є дещо стисла та містить лише два розділи – контакти та новини. 

Також з сайту можна перейти до соціальних мереж. Європейська солідарність має більш розвинені соціальні мережі за показниками підписників, ніж у інших політичних партій:

  • Facebook – 467 тис підписників

  • Instagram – 76.1 тис підписників

  • Twitter – 108 тис читачів

Перенаправлення на Telegram та YouTube партії зі сторінки вебсайту відсутні. 

Сервіс Similar Web не надає даних про трафік сайту, що означає занадто низьку відвідуваність. Сервіс AhRefs відображає показник – 878 відвідувачів.

“Такі показники говорять про те, що партія “ЄС” використовує соціальні мережі, як основні канали комунікації. А сам сайт є суто довідковим. Побудований на CMS Wordpress та має застарілі рішення щодо дизайну. Але водночас простий та зрозумілий у користуванні та доступі до інформації”, – додав Вадим Слюсарєв. 

Батьківщина

Одна з найстаріших партій України має змістовний веб-ресурс для комунікації. Містить всю інформацію, яка може бути цікавою для відвідувача: про керівні органи, структуру, регіональні осередки, статут та передвиборча програма, пояснення щодо символіки, новини, прес-центр, та навіть розділ з політосвітою. 

Вебсайт добре продуманий та надає повний об’єм даних про активності партії. 

Як і у випадку з попередніми оглядами є можливість переходу до соціальних мереж “Батьківщини”:

  • Facebook – 338 тис підписників

  • Instagram – 6 988 підписників

  • Twitter – 45.3 тис читачів

  • YouTube – 2.79 тис підписників

  • Telegram – 363 підписники

“Не всі канали комунікації розвиваються послідовно. Видно, що більше уваги приділяється Facebook та Twitter. Такий підхід не можна вважати ефективним. Адже втрачається певний зв’язок з аудиторією і не використовується диференціація месседжів, – зазначає Вадим Слюсарєв. – При цьому таку помилку допускають усі чотири представлені у огляді партії. І “Слуга народу”, і “ЄС”, і “Голос”.

За даними сервісу Similar Web місячний трафік сайту партії “Слуга народу” з десктопів складає 14,2 тис унікальних відвідувачів:

  • 87.90% – Україна

  • 3.38% – Швейцарія

  • 2.61% – США

  • 2.31% – Чехія

  • 2.22% – Польща

Веб-сайт більше орієнтований на одну персону – лідера партії, і фактично присвячений даній активності. Усі інші активності викладені опосередковано.

Голос

Наймолодший вебсайт партії з перелічених. Має найпростіший інтерфейс, але більш сучасний дизайн. 

Створений на October CMS, що принципово відрізняється від попередників. 

Перша сторінка сайте відкриває доступ до усієї інформації: програма, осередки, здобутки, плани, статут та контакти.

Також реалізована можливість підтримати партію обравши власноруч регіональний осередок, куди будуть направлені кошти від донату.

Великої уваги до створення контенту, новин та підсвічування активностей партії не приділяється. Тому сам сайт сприймається більше як landing-page яка живе своїм життям. 

З сайту можна перейти до сторінок соціальних мереж партії:

  • Facebook – 139 тис підписників

  • Instagram – 20 тис підписників

  • Twitter – 9 948 читачів

  • YouTube – 6.03 тис підписників

  • Telegram – 1 671 підписник.

За показником відвідуваності по Similar Web сайт партії Голос не відображається. Занадто низький рівень трафіку. Теж саме відображає сервіс AhRefs.

“Вочевидь веб-сайт “Голосу”, на відміну від “Слуг народу”, “ЄС” та “Батьківщини” – це суто формальний продукт, який не використовується як інструмент комунікації, – зазначив експерт Вадим Слюсарєв, – він абсолютно не оптимізований, не має трафіку та оновлень інформації”.

Натомість, інші канали комунікації відносно розвинені. А отже компенсують такий недолік.

Висновки

За результатами огляду можна стверджувати, що використання веб-сайтів є не основним, а паралельним інструментом у структурі комунікаційної стратегії політичних партій. У різному об’ємі вони мають розвинені канали комунікацій у соціальних мережах.

“Усі партії також транслюють меседжі через своїх членів, депутатів, учасників фракцій, які також мають особисті аккаунти у соціальних мережах, – наголошує Вадим Слюсарєв, – то ж реальне охоплення може бути в десятки разів більшим, ніж офіційні майданчики партій”.

Найсучаснішим з точки зору дизайну можна відзначити сайт “Слуга народу”. Найзмістовнішим є веб-сайт “Батьківщини”. Найзручнішим – сайт партії “ЄС”. Веб-ресурс “Голосу” не можна повноцінно порівнювати, бо це фактично landing-page для ознайомчих цілей.

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА