Інтерфакс-Україна
12:28 09.11.2021

Автор ОЛЕКСІЙ АФОНІН

Українцям хочуть дозволити фіксувати порушення ПДР на смартфон

3 хв читати
Українцям хочуть дозволити фіксувати порушення ПДР на смартфон

Олексій Афонін, засновник стартапу dashcamUa

Науково-експертне управління Верховної Ради дало схвальний відгук щодо законопроекту 5798, суб'єктом подання якого є низка народних депутатів. Законопроект стосується посилення ролі суспільства у контролі за безпекою руху, і найближчим часом може бути включеним до порядку денного парламенту.

Фактично, пропонується надати можливість громадянам самим фіксувати порушення правил дорожнього руху. А представлені ними відеодокази поліція розглядатиме так, як і зараз розглядає дані камер фото та відеофіксації, встановлених МВС.

Це означатиме, що будь-який водій, який хоче припинити порушення ПДР іншими водіями, знявши його на відео зможе звертатися до правоохоронців.

Пропонується надати дозвіл на фіксацію: проїзду на заборонний сигнал світлофору, пересічення подвійної суцільної смуги, пересічення залізничних переїздів, втечі з місця скоєння ДТП та низки інших злісних порушень.

Законопроектом передбачається кримінальна відповідальність за підробку відеодоказів. Водночас дискусійним залишається питання щодо включення у закон норм, які б дозволили громадянам фіксувати порушення правил паркування. Оскільки, особливо у великих містах, з інфраструктурою для парковок є значні проблеми.

Заявник, в разі ухвалення закону, отримуватиме винагороду у вигляді відсотків від суми штрафу.

З огляду на те, що фізичне звернення до поліції з заявою та відеодоказами займає час та сили, основним варіантом відеофіксації стане мобільний застосунок, який встановлюється на звичайний смартфон.

Смартфон у такому випадку перетворюється на відеореєстратор, який веде зйомку циклічно, короткими роликами. Для збереження потрібного уривка достатньо натиснути на екран. Розробка українських IT-фахівців дозволяє також одразу відправляти відео на сервер поліції через спеціальну форму, до якої потрібно внести лише номер автомобіля-порушника, та вказати тип порушення.

З точки зору водіїв створюється ситуація, коли камера відеофіксації може виявитися у будь-якому автомобілі поруч. Що безумовно матиме наслідком психологічний ефект і збільшення дисципліни на дорогах. А значить зменшення кількості аварій та жертв у них.

Для того, кого звинуватили у порушенні ПДР законопроектом передбачається можливість оскарження штрафу, і навіть проведення експертизи державним коштом.

В той же час, завдяки технологіям зникає фізичний контакт з поліцією у момент порушення. Так само він відсутній і безпосередньо у порушника з заявником. Отже, зникають умови для корупції.

Захищеність бази даних, в якій зберігаються заяви до поліції, робить неможливим зовнішнє втручання будь-які маніпуляції з ними. Статус розгляду цих заяв теж можна буде відстежувати. Тобто знати, чи звернення зареєстроване, і отримати повідомлення, коли рішення щодо штрафу прийнято.

Мова звичайно не йде про те, щоб дати одним українцям заробляти на інших. Винагорода за заяву про порушення ПДР - символічна, і має мотиваційне значення. Її до речі можна витратити на благодійність. А тих, хто буде надсилати спам через застосунок - швидко заблокують.

В даному випадку йдеться про намагання за допомогою інновацій і сміливих рішень вирішити гостру соціальну проблему - проблему безпеки на дорогах. 

Ситуація на дорогах є маркером розвитку суспільства. Запропоноване рішення робить українське суспільство більш відкритим, що завжди відбувається із застосуванням сучасних технологій.

Відкритішою і прозорішою стає робота поліції. А дотримання однакових для всіх правил на дорогах зрівняє водіїв між собою, оскільки не матимуть значення ні "блатні" номери, ні займані посади.

Хоча спроби запровадити щось подібне мають місце у деяких інших державах, Україна може стати першою країною, де ідею громадського контролю на дорогах буде реалізовано комплексно на законодавчому та технологічному рівнях.

 

 

 

ОСТАННЄ

СЕРГІЙ ДІДКОВСЬКИЙ

Відмовитись від жертовності та бідності

МИКОЛА ФІЛОНОВ

Х vs ЄС: хто контролює контроль

ВІКТОР ЛЯХ

Україна переходить до нової культури даних: що змінює реформа Держстату

ВОЛОДИМИР КРЕЙДЕНКО

Безпека, гідність та Європа: чому потрібно змінювати правила роботи для українських водіїв

ВОЛОДИМИР БОРЕЙКО

Українці втратять свою батьківщину, якщо дозволять знищити останні ділянки дикої степової природи

РОМАН ОСАДЧУК

СЕТАМ-2025: п’ять яскравих лотів, які доводять силу відкритих аукціонів

ВІТА МІРОШНИЧЕНКО

Митне оформлення оборонної продукції: як уникнути затримок у сучасних реаліях

ДАНИЛО ГЕТМАНЦЕВ

Пенсії та бюджет-2026: чому держава знову залишає пенсіонерів сам-на-сам із бідністю

ОЛЕКСАНДР КАЛЕНКОВ

Рух в Євросоюз неможливий без реформи Укрзалізниці

КИРИЛО ГОНЧАРУК

Національний скринінг, що змінює медицину: чому Україна стоїть на порозі системного прориву

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА