Інтерфакс-Україна
18:39 08.12.2020

Автор ВЯЧЕСЛАВ КЛИМОВ

2020 рік: виклики, які зробили нас сильнішими

4 хв читати
2020 рік: виклики, які зробили нас сильнішими

Вячеслав Климов, співвласник компанії "Нова пошта"

 

Рік, що минає викликав в мені дежавю. Щось подібне ми вже переживали у 2014 році. Тоді Україна теж зіткнулася з досить складними викликами, і потрібно було на них швидко відповідати. В черговий раз наша держава опинилася до цих викликів не готовою. І знову на допомогу країні прийшли українські підприємці, але зараз замість теплого одягу для наших військових ми почали закуповувати апарати штучної вентиляції легенів, кисневі концентратори для лікарень, засоби індивідуального захисту та спеціальні захисні костюми. Тільки Нова пошта виділила на допомогу українським медикам в боротьбі з коронавірусом 25 млн гривень, а сумарна допомога всього бізнесу обчислювалася сотнями мільйонів.

Світову економічну кризу в 2020 році аналітики прогнозували і раніше, тільки ніхто не міг передбачити, що вона буде помножена ще й на коронакризу. Впливу цих потужних кризових проявів і їх наслідки на світову економіку і навіть на наше повсякденне життя ми ще навіть в повній мірі не відчули.

У наступному році Нова пошта відзначає 20 років з дня заснування. За ці роки компанія вже пройшла не одну кризу. І завжди ми переконувалися, що кожну кризу можна використати з користю для себе і стати ще сильніше. Ділюся кількома порадами як впоратися з викликами кризи.

Інвестиції у власний бізнес сьогодні - запорука успіху завтра

Коли все в світі так невизначено і невідомо як буде розвиватися ситуація далі, єдина тверда валюта, в яку я і мій партнер віримо - це наша компанія. Ось і цього разу ми не змінювали своїх інвестиційних планів на рік, навпаки продовжували ще більше інвестувати. В людей - ми нікого не скоротили, ні на один день не затримали зарплату і всіх забезпечили медстраховкою. В інфраструктуру - ми автоматизуємо наші процеси, будуємо інноваційні сортувальні термінали і сучасні логістичні депо одночасно в 20 містах, щоб обробляти 300 млн посилок на рік. У нашу мережу - зараз у нас 7500 відділень по всій країні, з них саме в цьому році ми відкрили 1600. Ми будували, росли і розширювалися, тому що знаємо - криза буде не завжди і якими ми з неї вийдемо залежить лише від нас.

Бути гнучкими і підлаштовуватися під потреби клієнтів

У березні все відбувалося настільки стрімко, що часу на розкачку просто не було. Потрібно було швидко адаптуватися до ситуації - забезпечити безперебійну роботу всієї компанії з дотриманням всіх норм карантину. Криза - хороший індикатор того, наскільки ми можемо бути гнучкими, наскільки ми здатні приймати швидкі рішення. Тільки за таких умов можна впоратися з викликами. І оцінюючи цей рік в цілому, я скажу, що Новій пошті це вдалося. І в цьому нам дуже допомагали наші клієнти. Ми прислухалися до їхніх потреб і миттєво на них реагували, а іноді навіть передбачали запити клієнтів.

З перших днів карантину стало зрозуміло, що безпека стає основним критерієм в обслуговуванні. І Нова пошта в найкоротші терміни організувала безпечний простір для своїх клієнтів і співробітників. Дезінфекція приміщень, антисептики, розмітка для дотримання дистанції, обслуговування клієнтів на вулиці, - все це з'явилося в наших відділеннях з перших днів карантину. Ми завжди інвестували в інновації та цифрові інструменти - і в умовах пандемії вони нам стали у нагоді. Мобільний додаток і бізнес-кабінет, поштомати та зони самообслуговування у відділеннях, онлайн-оплати і безконтактна доставка кур'єром, - це все допомогло нашим клієнтам отримати якісні послуги, і при цьому не наражати себе на небезпеку.

Запускати нові продукти, якщо вони потрібні

Криза не час завмерти і пригальмувати вашу діяльність. Навпаки, потрібно працювати з подвійними зусиллями. І якщо щось стає важливим і актуальним у вашій сфері, що допоможе вам зараз або в майбутньому збільшити дохід - ви повинні це запускати, незважаючи на кризу. З початку пандемії стало зрозуміло, що люди будуть обмежувати свої виходи з дому, при цьому потреби в найнеобхіднішому - продуктах і ліках - нікуди не дінуться. І щойно Кабмін дозволив доставляти медпрепарати через поштових операторів, ми запустили нову послугу - доставка медикаментів. При цьому якщо раніше на запуск нових продуктів нам були потрібні місяці, щоб все відшліфувати, то в умовах кризи ці послуги запускалися в лічені дні. І це виявилося дуже затребуваним серед українців. Наприклад, за півроку ми доставили понад 400 тис. посилок з ліками, третину з яких ми доставляємо в села.

Які випробування і виклики чекають нас у 2021 році точно не зможе сказати ніхто. У нашому мінливому світі може статися все, що завгодно. Потрібно набратися оптимізму і зрозуміти, що сонце рано чи пізно вийде і в цей час ваша бізнес-машина повинна залишатися на ходу, щоб увірватися в потік «мирного» часу.

ОСТАННЄ

ІННА СІРЧЕНКО

Споживацький кошик українця: індикатор країни, що живе в режимі адаптації

АРСЕН МАКАРЧУК

Чому без сучасної бізнес-статистики економіка бачить себе поза фокусом

ІГОР БУРАКОВСЬКИЙ

2025 рік: попередні підсумки

АНУШАВАН АРУТЮНЯН

Протимінна діяльність: від екстреного реагування до сталої системи

СЕРГІЙ ДІДКОВСЬКИЙ

Відмовитись від жертовності та бідності

МИКОЛА ФІЛОНОВ

Х vs ЄС: хто контролює контроль

ВІКТОР ЛЯХ

Україна переходить до нової культури даних: що змінює реформа Держстату

ВОЛОДИМИР КРЕЙДЕНКО

Безпека, гідність та Європа: чому потрібно змінювати правила роботи для українських водіїв

ВОЛОДИМИР БОРЕЙКО

Українці втратять свою батьківщину, якщо дозволять знищити останні ділянки дикої степової природи

РОМАН ОСАДЧУК

СЕТАМ-2025: п’ять яскравих лотів, які доводять силу відкритих аукціонів

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА