Інтерфакс-Україна
17:13 04.11.2020

Автор ВІТАЛІЙ БУЛЬДА

Фіскалізація проти загроз нелегального ринку автозапчастин

2 хв читати
Фіскалізація проти загроз нелегального ринку автозапчастин

Віталій Бульда, генеральний директор компанії "Роберт Бош Україна"

 

Неможливо вказати об’єм реалізації сірого імпорту автозапчастин, але те, що доля таких продуктів суттєва, можна сказати абсолютно точно. У цієї проблеми є багато чинників, таких як відсутність  виробництва автозапчастин в Україні та певні шпарини у законодавчому полі. На нашу думку, ведення у дію з 01 січня 2021  Закону про обов'язкове використання РРО (реєстратор розрахункових операцій) всіма ФОП 2-4 групи допоможе навести лад і у цій проблемі. 

Мало хто замислюється над тим, що проблема "сірих" автозапчастин стосується не тільки власників машин, але фактично - будь-якого мешканця країни. Навіть не маючи власного авто, практично кожен українець щодня використовує громадський транспорт або знаходиться в безпосередній близькості від автодоріг, а, отже, може постраждати від чужої помилки.

Тим часом від 10 до 15% ДТП в Україні відбуваються в результаті технічної несправності через неякісне техобслуговування або контрафактні автозапчастини. Тобто це одне ДТП в день, в результаті якого страждають пересічні громадяни.

Сьогодні частка малого та середнього бізнесу на ринку автозапчастин складає близько 70%, при тому, що  далеко не кожен автосервіс надає споживачеві документальне підтвердження  своїх послуг. Можливо таке обслуговування обійдеться дешевше, проте у разі ДТП  вина за несправний транспортний засіб, а часто і за життя і здоров'я потерпілих, ляже цілком на автовласника.

Ми вважаємо, що введення обов’язкового використання РРО або його електронних аналогів при продажу автозапчастин суттєво легалізує цей ринок, у чому перш за все зацікавлені споживачі та влада. Тому відтермінування або скасування цього закону Верховною Радою не покращить ситуацію, а ринок контрафактних запчастин буде тільки зростати.

Введення обов'язкової фіскалізації позитивно вплине  на безпеку дорожнього руху внаслідок збільшення частки якісних деталей та підвищить рівень захищеності автовласника, який у разі аварії через технічну несправність матиме змогу надати документ про зроблене техобслуговування, та підприємця, який буде мати прозорий список робіт, виконаний з транспортним засобом.

Не варто також забувати і про економічну складову ринку, коли до бюджету не доходять податки від "сірого" бізнесу, а весь податковий тягар несуть представники легального бізнесу, податки яких допомагають державі розвиватися. Крім того, така диспропорція погіршує конкурентоспроможність легального бізнесу, що негативно впливає на ринок праці з легальною заробітною платою, що особливо актуально в умовах пандемії.

 

 

 

ОСТАННЄ

СЕРГІЙ ДІДКОВСЬКИЙ

Відмовитись від жертовності та бідності

МИКОЛА ФІЛОНОВ

Х vs ЄС: хто контролює контроль

ВІКТОР ЛЯХ

Україна переходить до нової культури даних: що змінює реформа Держстату

ВОЛОДИМИР КРЕЙДЕНКО

Безпека, гідність та Європа: чому потрібно змінювати правила роботи для українських водіїв

ВОЛОДИМИР БОРЕЙКО

Українці втратять свою батьківщину, якщо дозволять знищити останні ділянки дикої степової природи

РОМАН ОСАДЧУК

СЕТАМ-2025: п’ять яскравих лотів, які доводять силу відкритих аукціонів

ВІТА МІРОШНИЧЕНКО

Митне оформлення оборонної продукції: як уникнути затримок у сучасних реаліях

ДАНИЛО ГЕТМАНЦЕВ

Пенсії та бюджет-2026: чому держава знову залишає пенсіонерів сам-на-сам із бідністю

ОЛЕКСАНДР КАЛЕНКОВ

Рух в Євросоюз неможливий без реформи Укрзалізниці

КИРИЛО ГОНЧАРУК

Національний скринінг, що змінює медицину: чому Україна стоїть на порозі системного прориву

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА