17:01 02.09.2020

Автор ЛАРИСА ЄГОРОВА

Як карантин змінив рекрутинг в українських компаніях?

5 хв читати
Як карантин змінив рекрутинг в українських компаніях?

Лариса Єгорова, HR-директор компанії Zakaz.ua

 

Про вплив карантину

Пандемія та загальний карантин не тільки змінили багато планів, але й радикально переструктурували ринок праці. Компанії на ринку розділилися на 2 групи: перша група тимчасово заморозила підбір персоналу, тоді як друга група продовжила активно наймати співробітників. Наша компанія Zakaz.ua відноситься до другої групи, так як попит на доставку продуктів з супермаркетів збільшився, відповідно, зросла потреба в персоналі. У період з березня по травень поточного року кількість співробітників в Zakaz.ua збільшилася на 70%.

У зв'язку з припиненням роботи деяких компаній під час карантину, ринок праці поповнився новими претендентами. Це в свою чергу дало можливість компаніям, які продовжували боротьбу за частку ринку, поповнити свою команду професіоналами. Проте дефіцит висококваліфікованих кадрів нікуди не зник.

Пандемія також надала нові можливості для тих, хто прагнув розвиватися або ж змінити рід діяльності: пауза дозволила приділити час онлайн-курсам для підвищення кваліфікації або ж спробувати себе в нових проектах. Серед тенденцій — активне навчання тим навичкам, які дозволяють працювати віддалено або ж брати проектну роботу: project-management, web-розробка, дизайн.

Співбесіда 2020: яка вона?

Час на карантині багато компаній використовували для автоматизації бізнес-процесів. З березня і до кінця червня в Zakaz.ua був повністю змінений процес рекрутингу: підбір співробітників від менеджерських позицій до лінійного персоналу проходив виключно в онлайн-форматі. Таким чином, ми позбулися зайвих формальностей, заощадили часові ресурси обох сторін і змогли забезпечити безпеку учасникам співбесіди.

Для масового підбору ми використовували відеопрезентацію про компанію, що дозволило охопити більше кандидатів і швидко донести ключові моменти про роботу в Zakaz.ua. Деяких претендентів ми просили зробити подібне, тобто створити відеорезюме, яке дозволяє оцінити базові якості кандидата. За цей час HR-менеджери обробили величезну кількість онлайн-заявок зі спеціального лендінгу, покликаного полегшити пошук кандидатів.

Швидкість прийому персоналу дуже важлива, але не можна нехтувати і якістю. Рекомендую заздалегідь скласти список попередніх питань, на які будуть відповідати кандидати. І не важливо, що це буде: особиста зустріч, телефонне або відеоінтерв'ю — готуватися до співбесіди важливо і потрібно!

Як зберегти робочі місця?

На жаль, такі непередбачені ситуації як поширення COVID-19 значно підвищують психологічне навантаження як на персонал компаній, так і на бізнес та державу в цілому. Щоб знизити тиск, потрібно об'єднати зусилля: з боку держави — це комплексна програма, яка надасть не тільки соціально-психологічну підтримку, а й законодавчу основу; з боку бізнесу — цілеспрямовані дії по оптимізації різних процесів всередині компанії; з боку співробітників — залученість і особиста відповідальність за результат.

В умовах невизначеності компанії Zakaz.ua було необхідно оперативно приймати управлінські рішення, тому ми запропонували всім співробітникам генерувати ідеї, пропонувати нестандартні варіанти, які допомогли б упоратися з різними складними завданнями. У такі моменти ініціатива, залученість і індивідуальний внесок кожного видно яскравіше, а ефективність роботи колег маркується більш чітко. Співробітникам потрібно використовувати цей час з максимальною користю для себе і компанії: аналізувати, бути проактивним і залучатися до нових проектів, захищати бюджети, а головне — нести особисту відповідальність за результат.

В умовах пандемії одна з ключових HR-завдань — це розвиток інноваційного мислення як компетенції, тобто вміння швидко адаптуватися до нового середовища і умов, своєчасно реагувати, мати бажання працювати з креативною командою. Це спільна робота і зацікавленість як бізнесу, так і співробітників. Тоді з'являються надійні гарантії збереження робочих місць та можливість для кожного професійно розвиватися і кар'єрно зростати.

На що ще варто звернути увагу?

Під час карантину у компанію прийшли нові співробітники, і за процес їх адаптації відповідають як безпосередній керівник, так і HR-менеджер. Адаптація — це мегаважливе завдання в управлінні персоналом, яке плавно перетікає з бізнес-процесу підбору. В сьогоднішніх умовах цей процес логічно також проводити онлайн, наприклад, за допомогою мобільного додатку. Ми активно розробляємо повний цикл в онлайн-форматі. Сюди входять: вітальний лист для новачка з першим робочим днем, створення welcome-book і онлайн-опитувальників для зворотного зв'язку від новачка за підсумками перших днів, першого тижня, першого місяця. І не забуваємо про оперативну обробки фідбеку.

Як зберегти залученість команди?

Співробітники HR-департаменту Zakaz.ua прагнуть насамперед не допустити виникнення інформаційного вакууму в компанії, тому ми розробили і впровадили цілий комплекс дій, який включає в себе:

1. Обмін новинами компанії. Для цього використовуємо комунікаційну систему на базі Bitrix, а також чат в Telegram. Головне, що співробітники завжди в курсі останніх подій в компанії і можуть оперативно на них реагувати.

2. Відеоконференції з колегами. Хоча для частини співробітників офіс тепер знаходиться вдома, ми не переносимо зустрічі на потім. Й у цьому допомагає Zoom.

3. Оперативний зв'язок з центральним офісом. На всіх наших віддалених локаціях у вільному доступі є контакти співробітників центрального офісу, до яких можна звернутися якщо виникли якісь ускладнення або запитання.

Ми постійно шукаємо різні шляхи створення ефективних внутрішніх комунікацій, щоб згуртувати команду ще більше і досягати кращих результатів.

Під час пандемії як ніколи важливо володіти аналітикою і тенденціями ринку, вчасно відповідати на нові виклики. Зростаюча затребуваність Zakaz.ua як надійного сервісу доставки продуктів з популярних мереж METRO, Ашан, NOVUS, МегаМаркет, Фуршет, ВОСТОРГ, Таврія В, VARUS, стала маркером на ринку, яка демонструє, що люди вже відчули переваги використання різних онлайн-сервісів і послуг. А значить, усе більша кількість компаній буде прагнути до омніканальності, зміщуючи акценти з офлайн на онлайн, в тому числі і в HR-напрямку.

За час карантину всі ми отримали цінний досвід і певну експертизу, які дозволили трансформувати процеси в компанії і досягати нових успіхів у розвитку бізнесу.

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ВІКТОРІЯ ЛИТВИНОВА

Спеціалізація на захисті природних ресурсів: чому це важливо?

МИХАЙЛО ЦИМБАЛЮК

Україні необхідно збільшити ренту за транзит російської нафти, а виручені гроші скерувати на потреби ЗСУ

ВАЛЕНТИН НАЛИВАЙЧЕНКО

Послання Чорнобиля людству: ціна правди і нехтування ядерними загрозами

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Коли воно знадобилось

ОЛЕКСІЙ МОВЧАН

Чому скасування мораторію на продаж майна держпідприємств — це ще один крок на шляху до європейських стандартів бізнесу

ВІКТОР ЛЯХ

Допомога Україні на $60 мільярдів, батько Майка Джонсона та українські пожежники-рятувальники: що тут спільного?

ВОЛОДИМИР БОРЕЙКО

Держлісагентство проти Червоної книги

ІРИНА МУДРА

Наполегливість дає результат: рішення про конфіскацію активів рф наближається

АНТОН БОЛДИРЄВ

Інструменти для інвестування: Світові тренди та вибір українців

АНДРІЙ СТАСЕВСЬКИЙ

Моторні біопалива: чи здатна Україна до промислово-аграрного прориву

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА