12:16 19.10.2023

Автор ВІКТОРІЯ ГЛАДЧЕНКО

Навіть сміливим потрібна підтримка: як кампанія #BraveKidsUkraine допомагає дітям впоратися зі стресом під час повітряних тривог

5 хв читати
Навіть сміливим потрібна підтримка: як кампанія #BraveKidsUkraine допомагає дітям впоратися зі стресом під час повітряних тривог

Вікторія Гладченко, комунікаційна менеджерка Фонду Східна Європа

У вересні, водночас із початком нового навчального року, стартувала інформаційно-просвітницька кампанія #BraveKidsUkraine, яку Фонд Східна Європа започаткував із Міністерством освіти і науки. Для наших і про наших дітей: хоробрих та стійких. Але сміливим також потрібна підтримка. У цьому і полягає мета кампанії – допомогти дітям впоратися зі стресом під час повітряних тривог. Спеціально для юних українців відомі люди записують свої відеозвернення: зі словами підтримки, різноманітними практиками та вправами, які дібрали психологи. А ще проводимо ігри, розіграші, челенджі, які можуть об’єднувати дітей, заохочувати долучатися до активностей.

Народження ідеї

Те, що дітям потрібна психологічна підтримка, ми у Фонді зрозуміли ще від перших тижнів повномасштабної війни. Активно допомагали людям, які вимушено покидали свої домівки й шукали безпечного місця в Україні чи за кордоном. Переважно це були жінки з дітьми. 

Ще тоді ми звернулись до дитячої та сімейної психологині Світлани Ройз і в найкоротші терміни розробили онлайн-курс «Як підтримати дитину під час війни?». Другий курс записали за пів року, восени, коли діти пішли до школи та повернулись в дитячі садочки — «Психологічна безпека дорослих та дітей під час повітряної тривоги у школах». Обидва знаходяться на Освітній онлайн-платформі Зрозуміло!, є безкоштовними та доступними до перегляду всіма охочими. 

Коли за короткий час ці курси прослухали понад 30 тисяч українців, зрозуміли, що такий контент корисний і неабияк потрібний. Вирішили масштабувати кампанію до національного рівня. І паралельно шукали ідею, як зробити усе це цікавим для дітей та підлітків. А ще поспішали, щоб встигнути до початку нового навчального року. 

Зараз можу упевнено сказати – кампанія працює, знаменитості долучаються, діти, батьки та вчителі діляться відгуками. 

Кроки до реалізації: як і з ким

Партнер Фонду Східна Європа – Міністерство освіти та науки України. Пригадую нашу зустріч із паном Оксеном Лісовим влітку, коли ми вперше поділилися з ним ідеєю. Він беззаперечно підтримав і дав «зелене світло». Бо про яку якість освітнього процесу можна говорити, якщо дитина у стресі. Страх блокує когнітивні функції, не дає можливості зосередитись. 

Нині комунікаційна команда міністерства робить все можливе, щоб освітяни мали цей контент і застосовували його у своїй роботі. Бо задум якраз і полягає в тому, що вчителі та вихователі, перебуваючи з дітьми в укриттях, можуть показувати відео та проводити різні вправи та практики, щоб заспокоїти, розважити, повернути у ресурсний стан.  

Я недарма використала таке словосполучення, як «ресурсний стан». Адже  супервізоркою #BraveKidsUkraine стала дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз. Без її експертизи, чесно кажучи, ця кампанія була б неможливою. Її рецензію проходять всі тексти, які ми готуємо; всі сценарії, за якими знаменитості записують свої відеозвернення до дітей. 

Ми дослухаємось до порад Світлани, бо деякі нюанси можуть знати тільки фахівці такого рівня. Приміром, коли говоримо про дихальні практики. Дорослі зазвичай заплющують очі, щоб сконцентруватися. А дітям – навпаки, робити це категорично не рекомендується. Вони мають контролювати, що відбувається навколо. Окрім того, під час повітряної тривоги можуть лунати якісь голосні звуки (бо працює наше ППО), а це може додатково травмувати дитину. 

Інший приклад – всі вправи, які Світлана дібрала для кампанії, це так звані практики усвідомленості, що пов’язані з тілесністю. Це тому, що дітям до семи років складно мислити абстрактно. Вони мислять рухаючись. Тож навіть дихальні практики пропонується виконувати за допомогою «дихальних карток» — малюнків зі стрілками. По них можна водити пальчиком, вдихаючи й видихаючи, відповідно до кольорів стрілок. 

Окрема подяка – комунікаційній агенції UK comms, команда якої відповідає за організаційні моменти кампанії, ведення соцмереж, спілкування зі знаменитостями тощо. А також нашим донорам, які підтримують цю ініціативу, – Європейському Союзу. 

І, звісно, ми вдячні всім знаменитостям: блогерам, влогерам, співакам, спортсменам, шоуменам, ведучим, письменникам тощо, хто зголосився взяти участь в кампанії та записати своє звернення. А це і переможці «Євробачення» Джамала та Kalush Orchestra, волонтер Сергій Притула, співачки Анна Трінчер та Маша Кондратенко, відомі британці – актор Стівен Фрай та письменниця Нікола Девіс. А ще – американська психологиня, доктор Сью Варма, яка допомагала подолати травму цивільним та рятувальникам, які пережили теракти 11 вересня, та багато-багато інших.  

#BraveKidsUkraine це про дітей, якими пишаємося

За 19 місяців війни емоційні ресурси українців виснажились. Проте ми продовжуємо робити все від нас залежне, щоб наближувати перемогу. Кожен – на своєму місці. Дорослі – на фронтах і в тилу: у своїх кабінетах, операційних, за кермом вантажівок, у кабінах екскаваторів тощо. А діти – у навчальних класах. І це не менш важливо. Вони знаходять у собі сили залишатися зібраними, цілеспрямованими, дружніми, відкритими. 

Національна стійкість та сміливість вже стали впізнаваними на весь світ. І це почуття гордості ми захотіли передати й дітям, бо вони круті, хоч і тимчасово в укритті. До слова, «круті в укритті» – це гасло нашої кампанії. Бо ми надзвичайно пишаємося нашими дітьми. Всі вони – круті, класні та сміливі. 

Діти розучують рухи Килиммена, співають пісню ТНМК та Світлани Ройз «Крокуй до укриття», роблять дихальні вправи, навчають цього своїх однокласників. Залюбки переглядають всі відео та чекають на відеозвернення від свого кумира. 

Ми розуміємо: у підлітковому віці фокус авторитетності у дітей вже зміщений із близьких дорослих у бік тих людей, за якими діти спостерігають у соціальних мережах. Відповідно – привертати увагу юних українців нам допомагають їхні кумири. 

І нам би хотілося, щоб відомих людей до #BraveKidsUkraine долучилося якомога більше. Також запрошуємо приєднатися й освітян – ваша думка й допомога надважливі. 

Нещодавно мої колеги презентували кампанію в середовищі педагогів. Вчителі активно все нотували, сканували QR-коди з матеріалами, ставили запитання. Інтерес до презентації був шаленим. Ще й з огляду на те, що на нашому сайті публікують не лише відео, а й корисні матеріали від пані Ройз, які можна завантажити й використовувати у повсякденній практиці.

А ще ми відвідували одну зі столичних шкіл, де минулого року облаштовували укриття. Там мали змогу поговорити з учнями шостого класу. Вони вже знають про кампанію, підписані на соцмережі. І пишуть пропозиції щодо своїх кумирів – чийого відеозвернення ще чекають. А вихователі просять додати контенту для дошкільнят, тож ми обов’язково візьмемо це до уваги. 

Робота в межах кампанії запланована до грудня 2023 року. Тож усім фоловерам наших мереж (шукайте #BraveKidsUkraine у Facebook, Instagram, Tik-Tok) і відвідувачам сайту https://bravekidsukraine.org/ покажемо ще багато цікавого й корисного. Долучайтесь! 

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ОЛЕНА ЖУКОВА

КІК-звітна компанія "в картинках"

ОЛЕКСІЙ МОВЧАН

Навіщо Україні запроваджувати інститут превентивної реструктуризації?

ОЛЬГА ОНІЩУК

5 першочергових кроків для протидії майновій агресії росії та повернення захопленої власності українців на ТОТ

ОЛЕГ ВИШНЯКОВ

Між війнами в Україні та Ізраїлі, чи все ще може Америка захистити Тайвань?

ЮРІЙ ГОРБАНЬ

Працевлаштування ветеранів: чому вони відчувають проблеми та як їх можливо вирішити

ОЛЕКСАНДР ЩУР

Партнерство з МФО – доступ бізнесу до довгострокового фінансування

ВАЛЕНТИН НАЛИВАЙЧЕНКО

Каральні органи росії "зшили" вже шосту справу: не зупинять і не залякають!

ТАРАС ЄЛЕИКО

Що таке державна програма Доступний Факторинг

ЕДУАРД МКРТЧАН

"План-Б". як уникнути блокади фермерів ЄС

НАТАЛІЯ АЛЮШИНА

Із "хати скраю" мають вирости українські "зуби дракона"

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА