Колонки

Школа не повинна заважати жити! Лайфхаки для батьків і директорів шкіл

Ірина Жданова, засновниця Наукового ліцею Чурюмова, виконавча директорка ГО "Фонд "Відкрита політика", канд. істор. наук

Моя дитина просинається і засипає із смартфоном, їй нічого не потрібно окрім ігор, тупих російських блогерів і тік тока...Ми виросли без цих гаджетів, інтернетів, грали на вулиці, а в них немає ніякої соціалізації....де знайти інформатика, наші або звільнились, або вже не відповідають на дзвінки ні завуча, ні директора, а районо все строчить і строчить нові форми заповнювати…

Я думаю, що це ті реалії, в яких живуть сьогодні батьки і вчителі, директори не лише в Україні...Дистанційна освіта лише посилила ненависть більшості до сучасних технологій. Одночасно, все гучніше звучать поодинокі голоси батьків і освітян, які бачать і позитив в діджіталізації освіти. Адже ці технології можуть допомогти зацікавити діджіталізованих дітей в отриманні знань. Ні, не софт скілс, а в хард скілс. Допомогти в отриманні  не лише м'яких, а й твердих навичок. І, в першу чергу, зацікавити до вивчення математики і фізики.

Сьогодні на питання чому? що? як? я  відповідатиму в ракурсі програмування. Точніше ВЕСЕЛОГО КОДУВАННЯ.

Я добре пам'ятаю уроки інформатики в фізмат школі, в якій вчились мої діти. У 8 класі там вчили мову програмування, яку вивчають на спеціалізованих факультетах університетів. Лише частина учнів в класі розуміла взагалі про що викладач говорить. Інша частина - брала репетиторів, щоб зрозуміти не лише вчителя, а й мову програмування. І були й ті, яким давали чітко зрозуміти, що вони тупі, нездібні.  І перемножували на нуль будь які  перші кроки. Що далі? Далі все залежало від батьків і їх мудрості та віри в дитину.

Тому першим кроком в школі, має бути ЗАЦІКАВИТИ дитину програмуванням.  Створити веселу позитивну атмосферу для сприйняття інформації. Зняти стрес і травми, отримані в попередні роки.

Далі - почати з простого і крок за кроком йти до складного. Так, в класі будуть діти, які знають більше і знають менше. Тоді можна запропонувати на уроках учням, які знають більше, навчити тих, хто знає менше. Запросити випускника, який працює в сфері IT (такі точно в школах є) принаймні на онлайн зустріч. Знайти поруч IT-кампанію, студентів коледжів...політехнічних і педагогічних, їм потрібен досвід, формувати своє резюме і рекомендації.

Тепер головне - ЯК це організувати.

Поділюсь досвідом Науковий ліцей Клима Чурюмова і Громадська організація "Фонд "Відкрита політика".

Ще задовго до пандемії, я почала вчитись діджітал технологіям в MASHAV. Найголовніше, що я винесла з навчання: коли є проблема, не біжи її вирішувати, а зроби паузу і подумай ЯК її вирішити. Фонд організував і продовжує організовувати  багато тренінгів для вчителів. Я вимагала від команди відразу впорядковувати матеріали, робити ЖИВІ чати з нашими учасниками. Отож, паузи, менеджмент і комунікації - це must have для керівника.

Далі, я зрозуміла , що головна загроза - це  не відсутність грошей, менеджменту, техніки , а професійне вигорання вчителя. За міжнародними дослідженнями, троє з чотирьох директорів бачать вчителів в сльозах в період пандемії. Тому план формування корисних антистресових звичок  і обмін досвідом це те,  ЯК можна створити позитивну атмосферу для викладачів.

А тепер повернемося до дітей.

Знервований, виснажений вчитель , навіть найкрутіший ніколи не може захопити своїм предметом сучасну дитину. Коли в школі бардак в адміністрації, то цей хаос буде демотивувати всіх.

До чого тут проблема викладання інформатики? Вчителю інформатики, якому безкінечно дають якісь нові завдання по технічному адмініструванню школи, нема коли і нема як  підготувати і  дати якісний матеріал дітям.

 

Лайфах перший. Зробіть паузу і відкрийте записну книжку.  Подумайте кого із студентів, учнів, партнерів ви можете запросити на короткотермінові  курси/проекти з інформатики. Сьогодні це МОЖЛИВО. Зателефонуйте в коледжі. Так, так) Запитайте про толкову/ого комунікабельну/ого студентку/та.

 

Наступне важливе питання. ЯКІ ІНСТРУМЕНТИ?

Звісно, в моєму науковому ліцеї навчаються діти, які вмотивовані  до фізики, математики. Їх батьки тому і обрали навчання в нас. А ми їх). Крім того, в нас цього року 5 і 6 клас. Це тей вік, коли вони ВІДКРИТІ до навчання. 

АЛЕ. Повірте, їх мотивувати до програмування теж потрібно. Адже вони в діджітал просторі, як риба у воді. Є купа навчальних ресурсів, якими вони успішно користуються.

Наприклад, коли ми захотіли здивувати ліцеїстів на вечірній ватрі синім полум'ям, то наша учениця сказала "та що тут цікавого, в аніме “Доктор Стоун” це все описано..." Тому це ще та праця - ЗДИВУВАТИ сучасних дітей.

Все ж діти є діти, і вони хочуть ГРАТИСЬ. І грати вони можуть не лише в стрілялки, а й в ті ігри ,які ми їм акуратно  запропонуємо. Тому в  нашому пансіоні  Міжнародна зелена школа/Космач вони ЗАХОПЛЕНО і ВЕСЕЛО вивчають як програмувати через Makey Makey  разом із ...студенткою Політехнічного коледжу  з Коломиї.

А кілька років тому в Святогірську так само захоплено вивчали кодування діти з прифронтових міст на Форумі "Мир. Безпека.Молодь" із студентами Індустріально-педагогічного коледжу з Рубіжного.

Сьогодні є багато інструментів для навчання через гру.

Лайфак 2. Для освітян і батьків. Зробіть паузу. Ознайомтесь з англомовними освітніми ресурсами стосовно геймінгу. Є багато сайтів, з розділами для вчителів, для батьків. Це не лише makeymakey, а й сайт NASA, енциклопедії Britannica, багато інших.

І тут я переходжу до останнього , найбільш важливого висновку.

Саме ось ця синергія, ВІДКРИТЕ партнерство  громадської організації  Фонд "Відкрита політика" з різними школами, коледжами, вченими , міжнародними організаціями, вміння робити паузи і виходити за рамки української освітньої бульбашки  дала мені ту платформу, на якій можна творити унікальний освітній простір. І діджітал технології в цьому лише полегшують і покращують життя. А приватна школа може додати цьому партнерству більше синергії.

 Я абсолютно переконана, що потрібно робити ВІДКРИТУ МЕРЕЖУ приватних і державних шкіл, інших стейкхолдерів, щоб створити по горизонталі тей освітній діджітал і недіджітал простір, в якому дітям буде не лише весело програмувати, а й весело жити.

           А школа не буде  заважати жити ні батькам, ні вчителям).

#гребемодалі_гребеморазом

Космач. 23 листопада 2022 р.

 

 

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ